AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg er veldig glemsk. Jeg glemmer en telefon samtale jeg hadde for 10 min der jeg ikke husker helt hva vi har pratet om. Jeg husker ikke enkelte ting jeg har sagt som jeg sier opp til flere ganger, jeg husker ikke enkelte ting kjæresten min sier, og han blir lei for han mener jeg aldri følger med på noe han sier til meg, noe jeg gjør. Pappa sier at jeg må skjerpe meg for det vet jeg allerede fordi det har han sagt tidligere? jeg sliter litt med skolearbeid og glemmer ting jeg har lest, prøver å fokusere men da sliter jeg enda mer.. Har eksamen om 3 dager, og vi har mange artikler og lese på. Jeg må ofte gå tilbake noen linjer for å huske på hva jeg hadde lest? og da bruker jeg ekstremt mye tid.. og husker ingenting etterpå... bare litt Har begynt å tenke mer på det, og skremmer meg litt. Er jeg surrete eller er jeg glemsk og glemmer enkelte ting? Ikke alt, men mye jeg ikke husker... Det går utover en del skolearbeid, og får høre det at jeg ikke leser nok osv.. men rett og slett jeg husker ikke alt? hjelp :S Anonymous poster hash: 6c438...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Del Skrevet 1. desember 2014 kan også være noe jeg har pratet om, og jeg husker ikke hva jeg har sagt? spesielt når jeg og kjæresten er uenig.. Og det er ofte. (at jeg glemmer hva han har sagt, og hva jeg har sagt.. og ender opp med å si forskjellige ting) Anonymous poster hash: 6c438...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Del Skrevet 1. desember 2014 http://www.nasjonalforeningen.no/no/demens/Om_demens/10_tidlige_tegn/ kjenner du deg igjen på disse punktene? hvis ikke så ville jeg prøvd øvelser for å trene opp hukommelsen snakk gjerne med lege om det Anonymous poster hash: a5a8c...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Del Skrevet 1. desember 2014 http://www.nasjonalforeningen.no/no/demens/Om_demens/10_tidlige_tegn/ kjenner du deg igjen på disse punktene? hvis ikke så ville jeg prøvd øvelser for å trene opp hukommelsen snakk gjerne med lege om det Anonymous poster hash: a5a8c...878 Joa, nå har jo bestemor Alzheimer, men det slår ikke så tidlig ut som i 19års alderen Anonymous poster hash: 6c438...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deedee_ Skrevet 1. desember 2014 #5 Del Skrevet 1. desember 2014 det er og vanlig å bli sånn glemsk som du beskriver hvis du er deprimert eller under veldig mye stress, er dette noe som kan være grunner? ta deg en tur til legen du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Strandet Skrevet 1. desember 2014 #6 Del Skrevet 1. desember 2014 Hvis ikke TS f.eks har normal søvn, så kunne dét kanskje være en grunn til dårlig korttidshukommelse tenker jeg. Spesielt i kombinasjon med veldig lite mosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Del Skrevet 1. desember 2014 TS her: Dette kan nok stemme (et over), sitter mye i hybelen føler meg alene, kjæresten er borte og treffer aldri venner pga de er opptatt hele tiden. Sover dårlig, og ligger og vrir meg mye i sengen i flere timer før søvnen tar meg. Anonymous poster hash: 6c438...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #8 Del Skrevet 1. desember 2014 TS her: Dette kan nok stemme (et over), sitter mye i hybelen føler meg alene, kjæresten er borte og treffer aldri venner pga de er opptatt hele tiden. Sover dårlig, og ligger og vrir meg mye i sengen i flere timer før søvnen tar meg. Anonymous poster hash: 6c438...981 Opplever det samme som deg TS, og jeg er snart 21. Jeg sover lite og er mye stresset, så jeg håper at det kan være årsaken. Anonymous poster hash: 7f3ac...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husplante Skrevet 1. desember 2014 #9 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg er veldig glemsk selv. Etter at jeg begynte å gå til psykolog har jeg funnet ut at det er fordi jeg er ufokusert, pga. privatlivet. Det er ikke nødvendigvis store ting jeg sliter med privat, eller noe som opptar meg spesielt mye, bare masse masse småting. De tingene tar så mye plass i hodet mitt at det ikke er plass til så mange nye ting, som gjør at jeg glemmer ting jeg nettopp har sagt/sett på/lest osv. Jeg kan sitte i forelesninger og følge med så svetten renner, men allikevel sitte igjen etterpå og ikke huske hva temaet egentlig var om. Kanskje du burde gå til psykolog og få renset opp litt, det trenger ikke engang å være en underliggende depresjon/angst, men bare at du trenger å få prate med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 1. desember 2014 #10 Del Skrevet 1. desember 2014 Be legen om en sjekk av B12, D-vitamin og stoffskiftet. Mangel på vitamin b12 kan gi store problemer med husken. D-vitamin mangler mange på denne tiden av året og mangel kan gi en haug med symptomer. Og så er det greit å ta med stoffskiftet når man er i gang med blodprøven. Lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg er også sånn! jeg husker ikke hva jeg spiste istad :/ men jeg tror det kanskje er på grunn av søvn og stress, for jeg pleier å sitte oppe om natta for å øve til eksamener Anonymous poster hash: 0dc92...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå