Gå til innhold

Din yndlingsTe? :)


Fremhevede innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg mener å ha skjønt at bergamot olje i for store mengder tuller til med bioelektriske signaler i musklene, slik at man kan oppleve å få leggkrampe lett og ofte (2+ liter hver dag). Dette er av personlig erfaring, og jeg er muligens litt preget av en enkelt vitenskapelig undersøkelse jeg kom over en gang, som angivelig påpekte en slik effekt.

Med for mye grønn te over tid har jeg opplevd at føttene hovner opp. :| Dette er sånn 2+ liter grønn te hver dag.

Jeg hørte nylig i en tebutikk at dette med oksygennivået i varmt vann visstnok skal ha en del å si for hvordan teen trekker. Har et ukomplisert forhold til det å lage te, men det er artig å ha noe å forbedre meg på med tanke på å trekke te.

Har lyst til å bare påpeke at jeg synes frukt te ala pose te er noe herk. For svak smak tror jeg.

Åja :) Ja, men er vel et fåtall som drikker 2 liter te på en dag vil jeg tro :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lady of tahiti, fra kremmerhuset. Nydelig frukt te :)

Skrevet (endret)

Kokos-te fra en liten tebutikk i Aalborg :)

Endret av Purple Basil
Skrevet

Jeg drikker så og si utelukkende te fra Palais Des Thes. Favoritten er Earl Grey Fleues Bleues teen deres :)

Skrevet

Oj, her må jeg komme med 3 stykker :fnise: :

Pukka Three Cinnamon som smaker som juuul :hjerte:

Lipton Green Tea

Celestial Herbal Tea Pepperminte

Skrevet

Jeg har blitt helt hekta på denne etter at jeg fikk den i gave tidl. i år. Utrolig god..

http://www.cupoftea.no/produkter/10-hvit-te/142-white-tea-from-russia-with-love/

Bestillte nettopp mer av både denne og andre typer fra de. Tenker som så at om jeg ikke klarer å drikke alt selv så er te en helt super veninnegave til jul. :) De sender fra norge, så jeg bestiller masse i gangen.

Ellers er jeg veldig glad i "Fleur de Geisha" og "Thé des Alizes" fra Palais des thes i Oslo. De har også nettbutikk, men da må man passe på å bestille for under 200 siden de sender fra frankrike. Fikk en smell en gang når det ble 201,- og måtte betale omtrent det dobbelte i toll og gebyr til posten.



Anonymous poster hash: d335c...835
Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Jeg drikker så og si utelukkende te fra Palais Des Thes. Favoritten er Earl Grey Fleues Bleues teen deres :)

Åja, der går jeg og kjøper min te også. Synd de la ned butikken på Grünerløkka, må nå spasere helt bort til Majorstua i Oslo.

Husker jeg kjøpte grønn te et helt annet sted, og vips en dag så oppdaget jeg noe som så ut til å kanskje være en hodeløs og flatklemt kakkerlakk oppi tesila etter at jeg hadde drukket av koppen. :|

Jeg har for vane å legge våte teblader fra tesila opp i en plastboks med lokk, som omsider blir tømt og vasket med vann og klorin. Varme teblader som legges i en haug på en skål f.eks har en tendes til å lukte spy etter et par dager. Mindre menger teblader i søpla tørker opp og lukter fint lite.

Endret av Strandet
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Juleteen til Kusmi er kjempe god, og er min favoritt, men den er dessverre litt for dyr. Ellers er jeg veldig glad i Blackcurrant og Twinings sin Indian Voyage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...