Gå til innhold

Din yndlingsTe? :)


Fremhevede innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Min er English Tea Shop Green Tea Tropical :) Er dessverre ikke så lett å finne :( Men har til nå ikke mislikt noen fra English Tea Shop forøvrig. Synes også Pomergranate er veldig god.

Lurer på om andre har noen favoritter? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker French Breakfast Tea fra Mariage Frères, og flere av Kusmi-teene (feks Anastasia, dvs bergamot med appelsinblomst, og Boquet des Fleurs, bergamot med sitrus).

Dessuten Kusmis julete, men den finner jeg ikke noe sted i år. :lete:



Anonymous poster hash: 9d852...988
Gjest Strandet
Skrevet (endret)

"Long Jing" grønn te i løsvekt.

"Bancha Hojicha" (hvis ikke jeg husker feil) te i løs vekt

Bancha Hojicha lukter og smaker bark/tre.

Long Jing har en god rund smak, og kan f.eks trekkes i 30 sekunder hvis man ønsker det.

Ideelt sett så skulle jeg ha skaffa meg en sånn vannkoker hvor man kan varme vann opp til nær koketemperatur, men ikke helt opp dit. Noen tekanne har jeg ikke prioritert. Det påstås at aroma fra te holder seg bedre med en tekanne.

Vil sånn kjapt foreslå å ikke drikke så altfor mye te hver dag.

Endret av Strandet
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg liker French Breakfast Tea fra Mariage Frères, og flere av Kusmi-teene (feks Anastasia, dvs bergamot med appelsinblomst, og Boquet des Fleurs, bergamot med sitrus).

Dessuten Kusmis julete, men den finner jeg ikke noe sted i år. :lete:

Anonymous poster hash: 9d852...988

Jeg har faktisk ikke smakt julete! Synes dessuten det er vanskelig å finne skikkelige tesorter noen sted :( Hvor kjøper du disse sortene? :)

Gjest avocadoen
Skrevet

"Long Jing" grønn te i løsvekt.

"Bancha Hojicha" (hvis ikke jeg husker feil) te i løs vekt

Bancha Hojicha lukter og smaker bark/tre.

Long Jing har en god rund smak, og kan f.eks trekkes i 30 sekunder hvis man ønsker det.

Ideelt sett så skulle jeg ha skaffa meg en sånn vannkoker hvor man kan varme vann opp til nær koketemperatur, men ikke helt opp dit. Noen tekanne har jeg ikke prioritert. Det påstås at aroma fra te holder seg bedre med en tekanne.

Vil sånn kjapt foreslå å ikke drikke så altfor mye te hver dag.

Hvorfor? :) Jeg drikker te i stedet for kaffe jeg da, men får selvsagt vondt i magen om jeg drikker 5 kopper til frokost :P

Har også hørt at man ikke skal koke det samme vannet på nytt pga at oksygenet eller noe slik i vannet forsvinner.

Gjest daisydaisy
Skrevet

Er ganske glad i ingefærte og den peppermint & licorice fra Pukka.

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Jeg mener å ha skjønt at bergamot olje i for store mengder tuller til med bioelektriske signaler i musklene, slik at man kan oppleve å få leggkrampe lett og ofte (2+ liter hver dag). Dette er av personlig erfaring, og jeg er muligens litt preget av en enkelt vitenskapelig undersøkelse jeg kom over en gang, som angivelig påpekte en slik effekt.

Med for mye grønn te over tid har jeg opplevd at føttene hovner opp. :| Dette er sånn 2+ liter grønn te hver dag.

Jeg hørte nylig i en tebutikk at dette med oksygennivået i varmt vann visstnok skal ha en del å si for hvordan teen trekker. Har et ukomplisert forhold til det å lage te, men det er artig å ha noe å forbedre meg på med tanke på å trekke te.

Har lyst til å bare påpeke at jeg synes frukt te ala pose te er noe herk. For svak smak tror jeg.

Endret av Strandet
Skrevet

Akkurat nå er jeg veldig glad i Champagne Royale fra Thé Soleil, den får meg i fest-humør :) Fra samme fabrikant liker jeg også Rooibos Amande Massepin, som har en lettere smak av marsipan.

Paul & Virginie fra Dammann Frères, er også en stedfast yndling.

Skrevet

Akkurat nå: Polkagris-te i Løsvekt fra Liseberg: Jordbær og mint. mmmm

Skrevet

Har vært helt avhengig av Twinings - Four Red Fruits, den er så god!

Gjest Margit Spat
Skrevet

Er ganske glad i ingefærte og den peppermint & licorice fra Pukka.

De to liker jeg godt også.

En annen favoritt er "Myrtel og ingefær" fra Solberg & Hansen.

Gjest daisydaisy
Skrevet

De to liker jeg godt også.

En annen favoritt er "Myrtel og ingefær" fra Solberg & Hansen.

Hvor finner man den?

Skrevet

Fransk Earl Grey i løsvekt fra Smak&Behag

BodøJenta i løsvekt fra Smak&Behag

Peppermint & licorice fra Pukka

Skrevet

Farmora mi har en iransk venn som tar med te fra iran, og den er nyyydelig. Ingen av familien vet hva den heter dessverre...

Ellers elsker jeg japansk riste. Den beste grønne teen som finnes!

Skrevet

Jeg drikker veldig lite te, men hvis jeg skulle finne på å ta en kopp, så blir det enten helt vanlig Earl Grey eller Pukka sin three ginger.

Skrevet

Min favoritt er sweet chili :) Perfekt for høstvondte halser! Husker ikke hvilket merke det var (er visst tom for den her på jobben, merkelig nok :fnise: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...