Gå til innhold

Klarer ikke holde på noe mat/drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blitt akutt dårlig fra jeg la meg til nå. Er vel noe jeg har spist eller et magevirus. Har våknet opp fra søvn og løpt på toalettet for å kaste opp fire ganger i natt. Den siste gangen var det bare vann.... siden jeg tenkte det var viktig å holde seg hydrert drakk jeg et glass vann før jeg prøvde å legge meg igjen.

Noen gode tips? Jeg blir jo tørst, men nå tør jeg ikke drikke noe heller for det går rett opp etter en halvtimes tid maks :sjokkert:

Anonymous poster hash: fd89c...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cola og salte kjeks f.eks ritz er en god ide. Ellers også ting som ikke er vondt å få i retur, som boller. Spis lite av gangen.

Husk å drikke masse vann selv om det kommer i retur, ellers blir det en tur på sykehuset på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tilgang på Cola nå - men jeg skal få tak i det i morgen tidlig. Så - man skal drikke vann selv om det kommer nesten rett opp igjen? Grøss og gru :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tilgang på Cola nå - men jeg skal få tak i det i morgen tidlig. Så - man skal drikke vann selv om det kommer nesten rett opp igjen? Grøss og gru :fnise:

Absolutt, drikk masse vann. Ellers ender du opp på legevakten med drypp pga dehydrering. Regner ikke med at du har så lyst til det akkuratt ;)

God bedring forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Havregryn?

Kok opp 1 liter vann, dryss 1 dl. Havregyn og litt sukker i vannet, skru ned og kok på min. Varme i 5 til 7 minutter. Ha en ørliten mengde salt i. Du må røre litt innimellom.

Sil fra havregryna og drikk avkoket, smak evt. Til med mer sukker. Da får du god næring, væske, litt sukker og litt salt i deg. Virker som regel også rensnende. Havregryna kaster du. Spyr du fortsatt, drikk en spiseskje med 5 minutters mellomrom. Når du har beholdt dette i en times tid kan du begynne med små slurker men ikke drikk mye om gangen da er du garantert å spy alt opp igjen uansett hva du putter inn.

Høres ut som novovirus.

Anonymous poster hash: 9a910...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg prøve så fort jeg føler at jeg klarer å stå oppreist lenge nok! Har havregryn i skapet :)

Problemet er at jeg må tydeligvis kaste opp uten å ha noe å kaste opp - selv uten noe i magen. Og nå har jeg fått veldig vondt i magen som følge av det. Så jeg ser at det er bedre å drikke masse vann selv om det kommer opp igjen for kroppen presser det fram enten jeg vil det eller ei.

Tipper litt mot at det blir senga på meg i morgen framfor jobb :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk små slurker om gangen, det er enklere for magen å holde på enn hvis det kommer mye på en gang. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips! Det gav seg rundt 7, og jeg har klart å drikke en del vann og litt cola. Har bare spist en banan - blir veldig kvalm av lukten av mat, så jeg venter med det. Tenker det er viktigere å drikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...