Gå til innhold

Gå til psykolog som har felles venner/kjente? Trenger råd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har over tid hatt to jobber, der jeg i den ene jobben hadde mye ansvar til tross for lav stillingsprosent. I forbindelse med en konflikt/mobbesituasjon som oppstod, sa jeg opp denne jobben da den psykiske belastningen ble alt for stor, og jobber nå fulltid i den andre jobben (og trives godt med det). Imidlertid er ettervirkningene av mobbingen så store, at jeg nå nesten ett år senere fremdeles har problemer og fastlegen henviste meg til psykolog.

Søkte opp han jeg fikk tildelt på fb, og det viser seg da at vi har flere felles fb-venner hos den bedriften der jeg sluttet pga mobbing, han er også bror til en tidligere kollega av meg. Jeg er så utrolig i tvil på hva jeg skal gjøre. Saken skapte en del intern furore, og det er meget mulig han har hørt om den. Selv om han skal være profesjonell som helsepersonell, er jeg redd for å bli møtt med en forutinntatt holdning, og ikke minst er jeg redd for at noe av det jeg snakker om skal bli lekket til tidligere kolleger. Lurer på om jeg bør ringe og avbestille timen, og heller gå privat, eller om jeg skal tørre og gå til han jeg fikk time hos. Syns egentlig det er litt snodig at han har sagt ja til å behandle meg (flere psykologer på kontoret) når han har mange relasjoner til bedriften, og lurer derfor på hans dømmekraft.

Har aldri vært hos psykolog før, men vet mange er inne har erfaring, både som behandler og pasient, og lurer derfor på hva dere tenker om saken? Noen råd og/eller innspill?

Anonymous poster hash: 4efdd...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan be om en annen psykolog, null problem. Du trenger ikke gå til privat psykolog av den grunn. Du gir bare beskjed om å bytte.

Anonymous poster hash: f0be8...86f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring han, forklar situasjonen. Du får garantert byttet.

Jeg var i en lignende situasjon, og fikk beskjed om at det var gyldig grunn til å bytte.

Anonymous poster hash: 29fc3...f16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ber du om en annen psykolog, før psykologen finner ut av dette og sier at han ikke kan behandle deg. Dette er helt vanlig praksis at psykologer og andre gjør fordi de ikke skal være på begge sider av bordet, om du forstår? Henvisningen din kan du be han enten returnere til fastlegen, eller sende til en annen psykolog, avhengig av hva du vil oppgi som grunn.

Anonymous poster hash: 1a909...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...