AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg pleier aldri å drikke fryktelig mye, pleier også å tåle alkohol godt. Men nå er jeg så forbannede ødelagt. Spyr ikke, det gjør jeg aldri. Men det verste er at jeg er så nervøs og må kjempe mot angstanfall hele tiden. Hjertet mitt banker så fort! Det har nesten slått igjennom brystet mitt i hele dag. Jeg skjelver, er svimmel og føler halsen er trang. Er som om noen står på brystkassa mi og det er tungt å puste! Er nok dette som gjør at jeg får angst. Hater å ha sånn hjertebank! Jeg har drukket masse vann, Coca Cola og spist lapskaus på boks med en haug havsalt og pepper. Men jeg blir jo ikke bedre. Hodet er bra igjen.. Men det er denne hjertebanken... Får også heteslag. Er 23 år. Typen min drakk det samme som meg igår og er i toppform. Er dette normalt når man er fyllesyk?? Var ingen fest i går, bare meg og typen som drakk øl/vin, pynta til jul og hørte på musikk hjemme. La oss ganske tidlig også. Nå har jeg tydd til en jegermeistershot, takler ikke denne angsten. Er det her farlig?? Kan hjertet mitt bli så slitent at det stopper? Har ingen påviste hjertefeil, men når det dunker som et hamsterhjerte gjennom hele jævla dagen kan jo ikke det være bra?? Har rett og slett dødsangst. Hjelp meg, noen... Anonymous poster hash: e47ec...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soloyo Skrevet 30. november 2014 #2 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) . Endret 30. november 2014 av soloyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #3 Del Skrevet 30. november 2014 Coca Cola (koffein) hjelper ihvertfall ikke på hjerterytmen, det virker stimulerende. Spis mat, gi deg selv en massasje, hør på avslappende musikk, ta en varm dusj og prøv å sove. Anonymous poster hash: 71ffe...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #4 Del Skrevet 30. november 2014 Coca Cola (koffein) hjelper ihvertfall ikke på hjerterytmen, det virker stimulerende. Spis mat, gi deg selv en massasje, hør på avslappende musikk, ta en varm dusj og prøv å sove. Anonymous poster hash: 71ffe...1d7 Så det er altså normalt å ha sånn hjerte når man er fyllesyk? Prøver å søke på nett, men de fleste skriver de får hodevondt, kvalme osv.. Jeg har ikke noe av dette, bare sinnsyk hjertebank og føler det er tungt å stå oppreist. Har drukket en brusetablett med c vitaminer + allverdens b vitaminer nå. Skal ta en til snart. Innbiller meg det kan hjelpe. Takk for svar foresten. Men det går altså ikke ann å dø av sånn hjertebank? Anonymous poster hash: e47ec...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #5 Del Skrevet 30. november 2014 Nei, du har nok bare en reaksjon på alkoholforgiftningen. Det eneste jeg kan tenke meg som kan være farlig er hvis du har et underliggende hjerteproblem som helt tilfeldig dukket opp nå, og at det egentlig ikke har noe som helst med alkoholen å gjøre, men selv da høres det ut som du er stabil og overlever til imorgen. Hadde du scoret på sånne odds hadde du nok vunnet Eurojackpoten også denne uken. Jeg ville tatt kveld og forsøkt å sove en hel natt for å komme tilbake i normalt gjenge igjen. Er du helt fullstendig ute og kjøre så kan du naturligvis ringe legevakta bare for å få noen beroligende ord fra fagfolk. Men jeg tipper du bare trenger næringsrik mat, vann og en god natts søvn. Anonymous poster hash: 71ffe...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #6 Del Skrevet 30. november 2014 Virker som det er angst og nerver som plager deg. Ikke noe mat og drikke kan kurere. Du må bare prøve og slappe av. Ta å gå deg en tur og ta en lang varm dusj/ bad etterpå. Så legger du deg godt til rette i senga eller sofaen med en morsom film eller bok, eller prøver å sove! Anonymous poster hash: 37687...a48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #7 Del Skrevet 30. november 2014 Hjertet ditt vil ikke stoppe nei, men ro ned med cola'en, den kan gjøre det verre siden den inneholder koffein. Jeg har vært slik du er nå de få gangene jeg har vært fyllesyk, ca 1-2 ganger. Jeg fikk hjertebank og ble varm og kjente nervene godt. Det er ikke farlig, men det er ekkelt. For meg hjalp det å sove for å roe ned kroppen, og bli fortere 'frisk'. Anonymous poster hash: 094c1...b0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #8 Del Skrevet 30. november 2014 Nei, du har nok bare en reaksjon på alkoholforgiftningen. Det eneste jeg kan tenke meg som kan være farlig er hvis du har et underliggende hjerteproblem som helt tilfeldig dukket opp nå, og at det egentlig ikke har noe som helst med alkoholen å gjøre, men selv da høres det ut som du er stabil og overlever til imorgen. Hadde du scoret på sånne odds hadde du nok vunnet Eurojackpoten også denne uken. Jeg ville tatt kveld og forsøkt å sove en hel natt for å komme tilbake i normalt gjenge igjen. Er du helt fullstendig ute og kjøre så kan du naturligvis ringe legevakta bare for å få noen beroligende ord fra fagfolk. Men jeg tipper du bare trenger næringsrik mat, vann og en god natts søvn. Anonymous poster hash: 71ffe...1d7 Tusen takk for svar. Blir litt roligere da. Er ikke mer enn noen mnd siden jeg var hos legen og tok EKG, og den var visst perfekt. Så hjertet må da tåle å dunke litt ekstra hardt noen timer. Er bare fryktelig vondt og ekkelt. Nå har jeg drukket to shots med jegermeister. Så har kanskje vært dum. Men tror ihvertfall jeg får se etterhvert da jeg føler jeg puster lettere nå. Istad klarte jeg ikke å ligge på siden, for følte halsen snurpa seg sammen. Anonymous poster hash: e47ec...05c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2JZ Skrevet 30. november 2014 #9 Del Skrevet 30. november 2014 Det er nok angsten som gjør at du får hjertebank. Jo mer du tenker på det jo verre blir det nok. Jeg kan få skikkelig pusteproblemer om jeg tenker mye på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 30. november 2014 #10 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg var på julebord i går og har det på akkurst samme måte i dag. Det er bare alkoholen som har gjort nervene frynsete, det er ikke farlig, men veldig veldig ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 30. november 2014 #11 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg har en artikkel som kan roe deg ytterligere http://www.kk.no/livsstil/fyllesyk-i-dag-18774 3. Det går over Det kan føles som om du er i ferd med å ta din død av det, men vit at svært få har til dags dato kastet inn årene på grunn av bakrus. Finn fram pleddet og en god film. Beskytt deg mot sterkt lys og masete personer, og vit at det går over. Og du er ikke alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #12 Del Skrevet 30. november 2014 Virker som det er angst og nerver som plager deg. Ikke noe mat og drikke kan kurere. Du må bare prøve og slappe av. Ta å gå deg en tur og ta en lang varm dusj/ bad etterpå. Så legger du deg godt til rette i senga eller sofaen med en morsom film eller bok, eller prøver å sove! Anonymous poster hash: 37687...a48 Ja, er nok angsten som tar meg. Sliter med angst sånn generelt i det edru livet også. Og har gått til psykolog for dette. Men jeg misbruker ikke alkohol, er aldri på byen, bare jeg og samboer (kanskje noen venner en gang iblandt) som nyter noen glass vin/øl i helgene. Men drakk på fredag også, til, idol. Var i toppform på lørdag så tok noen glass på kvelden da også. Men helt rolig. Drakk mye vann og spiste godt. Allikevel er jeg nervevrak.. Ah, vondt. Har sovet litt idag, men våkner ofte, for føler jeg ikke får puste. Men som sagt, har tatt et par shots og er roligere i brystet nå. Men kjenner jeg skjelver når jeg går på do og er vanskelig å stå.Anonymous poster hash: e47ec...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 30. november 2014 #13 Del Skrevet 30. november 2014 Tusen takk for svar. Blir litt roligere da. Er ikke mer enn noen mnd siden jeg var hos legen og tok EKG, og den var visst perfekt. Så hjertet må da tåle å dunke litt ekstra hardt noen timer. Er bare fryktelig vondt og ekkelt. Nå har jeg drukket to shots med jegermeister. Så har kanskje vært dum. Men tror ihvertfall jeg får se etterhvert da jeg føler jeg puster lettere nå. Istad klarte jeg ikke å ligge på siden, for følte halsen snurpa seg sammen. Hvorfor tok du EKG? Har du begynt på noe medisiner i det siste som kan forstyrre hjerterytmen? Isåfall er det ikke bra sammen med alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #14 Del Skrevet 30. november 2014 Hvorfor tok du EKG? Har du begynt på noe medisiner i det siste som kan forstyrre hjerterytmen? Isåfall er det ikke bra sammen med alkohol. Nei, går ikke på noen medisiner utenom p-piller, men tok en EKG fordi jeg var hos legen og fortalte om angsten min. I disse episodene drakk jeg ikke, men hadde mye hjertebank, spesielt på kvelden, og følelsen av trang hals. Så tror legen sa jeg skulle ta en EKG bare for å gå bekreftet at ingenting var galt. Og jeg var roligere i mange måneder etter jeg fikk høre hjertet mitt var i bra stand. Og har ofte tatt noen vinglass i helgene uten å noengang bli dårlig. Men når jeg idag våkner med hjertebank til tusen (kunne se pulsen dunke på halsen) så ble jeg livredd. Og det har vart hele dagen frem til nå siden rundt 6 idag tidlig. Har som sagt vært dum og tatt litt jegermeister i senga nå. Drikker vann, brusetablett fra Berocca med blant annet b-vitaminer, c-vitaminer og kalsium/magnesium. + litt jegermeister i små slipper. Er kanskje dumt, men har hatt så total angst i hele dag og tror ikke jeg får sove uten å roe nervene litt. Jeg trodde det skulle gi seg etter noen timer, men har seriøst hatt hvilepuls i sikkert 140 i hele dag. Har ikke målt den da... Men føles sånn. Jeg hadde nyrebekkenbetennelse for en to/tre uker siden og er nylig ferdig med sterk antibiotikakur. Kan dette ha noen innvirkning? Drakk ikke alkohol mens jeg gikk på kuren.. Anonymous poster hash: e47ec...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #15 Del Skrevet 30. november 2014 Virker som du sliter med angst? Da er det vanlig med hjertebank og følelse av å bli kvalt. Men ikke farlig. Drikk masse vann, ta med kjæresten å gå en liten tur, frisk luft hjelper. Anonymous poster hash: 40d93...ac9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #16 Del Skrevet 30. november 2014 Virker som du sliter med angst? Da er det vanlig med hjertebank og følelse av å bli kvalt. Men ikke farlig. Drikk masse vann, ta med kjæresten å gå en liten tur, frisk luft hjelper. Anonymous poster hash: 40d93...ac9 Ja, du har rett i det. Kan ofte få denne følelsen av å bli kalt på kveldstid og natten. Sliter mye med søvnen og har egentlig fått Vallergan av legen for å få sove, men tør ikke ta dem, for er redd for bivirkninger o.l... Alltid vært livredd medisiner. Men hjertebank en jeg har idag er helt ekstrem. Kjenner jo at hjertet mitt virkelig jobber og slår drithardt. Er ikke psykisk det.. Men som dere sier her inne blir det sikkert verre av at jeg fokuserer så på det. Men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ikke gjøre det? Hører jo hjerteslagene i hodet. Anonymous poster hash: e47ec...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Del Skrevet 1. desember 2014 Ja, du har rett i det. Kan ofte få denne følelsen av å bli kalt på kveldstid og natten. Sliter mye med søvnen og har egentlig fått Vallergan av legen for å få sove, men tør ikke ta dem, for er redd for bivirkninger o.l... Alltid vært livredd medisiner. Men hjertebank en jeg har idag er helt ekstrem. Kjenner jo at hjertet mitt virkelig jobber og slår drithardt. Er ikke psykisk det.. Men som dere sier her inne blir det sikkert verre av at jeg fokuserer så på det. Men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ikke gjøre det? Hører jo hjerteslagene i hodet.Anonymous poster hash: e47ec...05c Angst kan gi deg mange fysiske symptomer. Hjertebank og angst går hånd i hånd. Siden du har vært obs på at hjertet ditt slår i hele dag, både bevisst og ubevisst, så kan det gjøre det lenge, itillegg til at du er fyllesyk. Det er ikke farlig å ha det slik, men mange blir redd for at de har en hjertefeil. Det er for eksempel mange mennesker som har dratt på akutten i redsel for at de får hjerteinfarkt men så feiler det dem ingenting. Angsten kan føles virkelig, men man dør ikke, man får ikke hjertefeil, kveles ikke og man blir heller ikke gal. Jeg har selv slitt med angst, og når det var som verst var det helt jævlig, men jeg kom gjennom det - uten medisin. Så om du synes beroligende medisin er litt skummelt, som jeg, så må du ikke ta det for å bli kvitt angsten. Det aller beste er om du kan kontrollere den selv. Anonymous poster hash: 094c1...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #18 Del Skrevet 1. desember 2014 Hei igjen.. Våkner idag omtrent like ille som igår. Og har vondt i nyrene. Som jeg skrev litt over her hadde jeg nyrebekkenbetennelse for under en måned siden. Blir nesten litt redd. Har alkohol innvirkning på nyrene? Trodde det gikk mest utover leveren jeg... Anonymous poster hash: e47ec...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå