Gå til innhold

Når vet man at man burde ta en tur til legevakten ved kuttskade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag klart å kutte meg ganske kraftig i fingeren og lurer litt på om jeg burde få det skikkelig renset og satt noen sting i det, men jeg er ikke helt sikker på om det er nødvendig.

Kuttet går fra neglen på pekefingeren og ned til midt på det største leddet. Jeg vil tro kuttet går inn til beinet i hvert fall deler av det. Såret blødde veldig (såpass at vi slet med å få vasket opp blodet fra gulvet etterpå) i begynnelsen, men jeg fikk ganske raskt "stoppet" blødningen og det har ikke vært så ille etter det. Jeg kuttet meg forresten på en meget skarp (og rein) kjøkkenkniv.

Om det har noe å si så er jeg håndtverker og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det på jobb i morgen. Sykemelding blir for dumt, men samtidig så vil jeg nok slite med å holde et fornuftig tempo i arbeidet.

Anonymous poster hash: 9c215...bec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Strandet

Går sikkert helt greit med legevakt, må kanskje vente litt i kø da hvis de må gjøre noen prioriteringer.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på legevakten du, bedre med noen sting enn at du får masse arrvev på pekefingeren. Den er litt kjekk å ha. Sykmelding er kanskje litt dumt ja, ikke får du det på legevakten heller. Men, kan du ha alternative oppgaver på jobb, en dag eller to? Kan jo også høre med legen hva han mener om aktivitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da tidligere (det er noen år siden) blitt sykemeldt ved besøk hos legevakten. Den gangen hadde jeg fått en pinne i øyet. Nå er det uansett ikke aktuelt med sykemelding, da...

Enklere arbeidsoppgaver kunne jeg nok fått, men veldig ofte vil det da være snakk om mer eller mindre "oppdiktede" oppgaver kun for å fylle dagen. Ellers ville jeg nok til vanlig hatt muligheten til å ta det rolig en dag eller to om jeg trengte det, bare ikke nå; jeg har blitt satt inn i sluttfasen på et prosjekt som har gått til helvete hvor min oppgave er å rette opp i feilene og få det ferdig før vi taper alt for mye penger.

Ellers får jeg vel kanskje ta meg en tur til legevakten. Samboeren min mener i hvert fall at jeg burde. Selv føler jeg meg så dum hos legevakten med mindre det faktisk er noe alvorlig. Jeg har faktisk tidligere vært hos legevakten med det jeg trodde var et sår som trengte behandling, men som legen kun renset og satte på et helt normalt plaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen med et hesten it i fingeren en gang. Var ikke så ille at jeg måtte sy, men måtte rense og bandasjere noe veldig pga jobben min pluss hestehold. Fikk i tillegg stivkrampe. Så er ikke sånn at du må være døden nær før du drar dit å får hjelp.

Dra avgårde du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det burde sys, men kuttskader skal sys så fort som mulig, så nå er det kanskje for sent. Men jeg ville dratt en tur på legevakten så de får vurdere det. Siden det var en ren kniv kan det fortsatt være tid.

Anonymous poster hash: e8550...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da tidligere (det er noen år siden) blitt sykemeldt ved besøk hos legevakten. Den gangen hadde jeg fått en pinne i øyet. Nå er det uansett ikke aktuelt med sykemelding, da...

Enklere arbeidsoppgaver kunne jeg nok fått, men veldig ofte vil det da være snakk om mer eller mindre "oppdiktede" oppgaver kun for å fylle dagen. Ellers ville jeg nok til vanlig hatt muligheten til å ta det rolig en dag eller to om jeg trengte det, bare ikke nå; jeg har blitt satt inn i sluttfasen på et prosjekt som har gått til helvete hvor min oppgave er å rette opp i feilene og få det ferdig før vi taper alt for mye penger.

Ellers får jeg vel kanskje ta meg en tur til legevakten. Samboeren min mener i hvert fall at jeg burde. Selv føler jeg meg så dum hos legevakten med mindre det faktisk er noe alvorlig. Jeg har faktisk tidligere vært hos legevakten med det jeg trodde var et sår som trengte behandling, men som legen kun renset og satte på et helt normalt plaster.

Følte meg litt dum jeg også, når det var det legen gjorde, renset og et helt vanlig plaster. Men ble andre boller da jeg fortalte legen at jeg ikke kunne Være vekk fra jobb og hest pga det, da var det nesten så hele hånda mi ble mumifisert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legevakten. Fikk det renset og satt i noen sting. Jeg lurer imidlertid på om jeg kan ha revet dem opp igjen på jobb i dag, men det er litt for vondt til at jeg orker å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et så dypt kutt og så mye blod drar du på legevakten og får fingeren vurdert. Har du kuttet sener eller andre ting inni der som har med fingerens funksjon så er det en fordel å få dette lappet sammen fagmessig.

Anonymous poster hash: bc854...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...