Gå til innhold

Depresjon og søtsug

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i løpet av de siste månedene begynt å miste matlysten når jeg er deprimert, men i denne perioden har jeg kun lyst på sjokolade. Har knapt spist annet enn sjokolade, sjokoladekake, sjokoladefrappe, banana splitt og kakao den siste uka.. Har til og med reist til besteforeldrene mine fordi vi ikke hadde noe hjemme.

Jeg er selvfølgelig livredd for at det skal utvikle seg til en spiseforstyrrelse siden jeg allerede har tre psykiske lidelser.

Noen som har opplevd det samme?

Anonymous poster hash: edb6f...ad5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ingen erfaring me dette selv, men kommer med noen råd likevel:

prøv å oppretthold et normalt og velbalansert kosthold, selv om ingenting frister! Tving deg selv til å spise faste måltider hver dag til noenlunde samme tid. Sukker (fra sjokoladen) fører til at blodsukkeret skyter til værs, noe som gjør at du kanskje føler deg bedre, men det går like fort over igjen. Dette er ikke bra for noen og spesielt ikke for deg som er deprimert.

Siden du allerede har noen diagnoser rekner jeg med du har jevnlig kontakt med lege/psykolog? Hva med å fortelle dem dette slik at de kan hjelpe deg på veien mot et mer stabilt kosthold? :) De kan evt henvise til en ernæringsfysiolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...