Gå til innhold

Sykelig svimmel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Natt til igår stod jeg opp på natten for å hente drikke, reiste meg opp nokså fort og kjente en enorm karusell-svimmelhet som falt over meg.. Siden har jeg vært svimmel. Men ikke hele tiden. Det går fint når jeg ligger rett med hodet, men så fort jeg legger det mot en av sidene (høyre), eller bøyer meg fremover føler jeg at hodet spinner rundt og jeg har ikke sjanse til å fokusere. Om jeg retter opp hodet blir det derimot bedre igjen. Dette kom altså som lyn fra klar himmel!

Jeg kan jo også nevne at jeg har en dott i venstre øret og har forholdsvis tette bihuler i forbindelse med en virusinfeksjon.

Noen som har opplevd lignende? Skal på jobb imorgen og vet ikkr hvordan jeg skal klare å jobbe 8 timer i butikk med denne svimlende følelsen. Tips taes i mot med takk! :)

Anonymous poster hash: d4429...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natt til igår stod jeg opp på natten for å hente drikke, reiste meg opp nokså fort og kjente en enorm karusell-svimmelhet som falt over meg.. Siden har jeg vært svimmel. Men ikke hele tiden. Det går fint når jeg ligger rett med hodet, men så fort jeg legger det mot en av sidene (høyre), eller bøyer meg fremover føler jeg at hodet spinner rundt og jeg har ikke sjanse til å fokusere. Om jeg retter opp hodet blir det derimot bedre igjen. Dette kom altså som lyn fra klar himmel!

Jeg kan jo også nevne at jeg har en dott i venstre øret og har forholdsvis tette bihuler i forbindelse med en virusinfeksjon.

Noen som har opplevd lignende? Skal på jobb imorgen og vet ikkr hvordan jeg skal klare å jobbe 8 timer i butikk med denne svimlende følelsen. Tips taes i mot med takk! :)

Høres ut som krystallsyke. Bestill time hos kiropraktor for start på behandling.

Anonymous poster hash: d3863...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe virus bare, skaff deg legetimen.

Anonymous poster hash: 7f08c...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan krystallsyke komme så akutt?

Jepp, det kommer i det krystallene ramler inn i disse buene i øret og da er karusellfølelsen i gang og manglende fokus i gang. Jeg lå på rygg i sengen, snudde hodet til venstre og dermed satte det i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan finner legen ut av dette da? Er nemlig ganske så redd for sprøyter, blodprøver ol. Æsj! Menmen, jeg håper det går ann å bli bedre?? Lurer på hvordan jeg skal kunne gjøre noe som helst dersom dette forsetter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan finner legen ut av dette da? Er nemlig ganske så redd for sprøyter, blodprøver ol. Æsj! Menmen, jeg håper det går ann å bli bedre?? Lurer på hvordan jeg skal kunne gjøre noe som helst dersom dette forsetter :(

Få leger gjør noe med dette, men de kan sikkert diagnostisere deg. Jeg vet at kiropraktorer behandler dette og de også diagnostiserer ved at du sitter på en benk og blir lagt bakover relativt fort med hode enten til høyre eller venstre. Så følger de med på pupillene dine og om de beveger seg på en spesifikk måte når du får karusellfølelsen så har du krystallsyke. Deretter finner de ut hvilket øre som er rammet og behandler deg for å få krystallene ut av buen i øret. Ingen blodprøver/sprøyter er inkludert i denne undersøkelsen.

Du finner behandlingsmetoder på nettet,men for å behandle deg selv trenger du å vite hvilket øre som er rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok. Muligens jeg bare skal ta kontakt med en kiropraktor så fort som mulig da.

Åh, vært 3 dager i ny jobb, så skjer dette!! Og snart jul.. heldigvis er nok jeg ikke hardest rammet ettersom jeg i det minste klarer å stå på bena. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok. Muligens jeg bare skal ta kontakt med en kiropraktor så fort som mulig da.

Åh, vært 3 dager i ny jobb, så skjer dette!! Og snart jul.. heldigvis er nok jeg ikke hardest rammet ettersom jeg i det minste klarer å stå på bena. :-)

Gjør det!

Jeg klarte også å stå på bena, men kunne ikke bøye hodet langt bakover, ned på siden eller fremover, da snurra det som fy i en stund. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor?

Jeg vil anbefale lege, de gjør også denne manøveren, og kan samtidig utelukke andre mulige årsaker. Man går ikke til kiropraktor ved akutt oppstått svimmelhet, da går man til lege.

Anonymous poster hash: eb073...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...