Gå til innhold

Hva leser du akkurat nå?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lest Da Vinci koden, Underdog av Torbjörn Flygt og Ikke et ord av Harlan Coben. Alle kan anbefales! Nå har jeg akkurat begynt på Angels and demons (boken Dan Brown skrev før Da Vinci koden, boken har samme hovedperson).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "Døde menn sladrer ikke" av Justin Scott. Ikke noen veldig bra bok, men for de som liker krim er den sikkert grei nok. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bønn for Owen Meany. 5-6 andre bøker står for tur. Dette går aaalt for treigt.

Den har lest, hoho. Meget morsom til ca mitt i, men mere seriøs og langtrekkelig etterhvert. Gled deg feks til Juleforestillingen med alle Josefene :ler:

Jeg leser Jane Austen - Emma. Og enda en introduktion om Spinoza, denne gangen av Roger Scruton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå leser jeg "Kjærlighet" av Toni Morrison. Ser veldig bra ut så langt.

Tidligere i sommer har jeg blant annet lest "Alle navnene" (Saramago), "Vindens skygge" (Zafon) og "Rosenrød og liljehvit" (Faber). Den første var svært god, de to andre var OK tidtrøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The Crimson Petal and the White" av Michel Faber. En historisk roman om prostituerte i Victoriatidens London som har fått strålende kritikker. Den virker veldig lovende etter to kapitler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I sommer har jeg lest mange gode bøker, blant annet Maskeblomstfamilien, Life of Pi, The Good Women of China og The Curious Incident of the dog in the night-time.

Alle disse synes jeg var gode bøker, men om jeg må velge ut en favoritt, må det bli Life of Pi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg akkurat ferdig med Jane Austins 'Emma'.

Nå skal jeg begynne å lese Wonderboy..

'Ut å stjæle hester' vil jeg anbefale på det varmeste. Kjempebra roman :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Boka var kjempebra. Veldig jenteaktig om jeg kan få si det slik. Handlet mye om forelskelse og ekteskap.

Vil ikke avsløre så mye.

Emma står høyt sosialt i syn hjemby. Der bor hun med sin sykelige far og sin "barnepike".

Når hun gifter seg, med en Emma hadde presentert henne for begynner hun å se for seg andre par i tankene.

Mye informasjon om slektinger, andre innbyggere o.l. Og les sakte i begynnelsen, jenter som gifter seg får nemlig annet etternavn. Klødde meg litt i hodet av og til når en person ble hetende 3 forskjellige ting. :ler:

For eksempel: Miss Margreth Jennings

eller Miss Jennings

eller Margreth

Hun gifter seg med Mr. Paul Olsen

Da blir hun hetende

Mrs. Olsen

Mrs. Margreth Olsen

eller bare Marhreth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Gemini

"Den blinde mannen i Sevilla"

Kjempespennende!

Likte også "Et lite mord i Lisboa" av samme forfatter (Robert Wilson)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boka var kjempebra. Veldig jenteaktig om jeg kan få si det slik. Handlet mye om forelskelse og ekteskap.

Ja, gjør ikke alle historiene hennes :Hehe:.

Samtidig syntes jeg hun er ganske teknisk, at det er mye nesten tekniske komplikasjoner som er morsomt for oss gutta og prøve og finne ut av. Noe som jeg er overbevist at hun er ganske fet å lese for oss gutta også.

Takk for info'n, jeg skal huske det med navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg lest Da Vinchi Code' date=' Garps bok av John Irving og Glassklokken av Sylvia Plath i sommer. Kan anbefale de to første! :D[/quote']

Hvorfor ikke den siste?

Hadde tenkt å ønske meg den til jul.

Jeg leser siste bind av Marcel Proust, På sporet av den tapte tid. Kan i og for seg anbefales, men man bør vel begynne med første bind.

Etterpå venter en bok av Helene Uri, husker ikke hva den heter, men leste en bok av henne tidligere i sommer som het "Venninner" eller noe sånn, og den var i hvert fall fengende.

Har også lest en novellesamling av Alice Munro, meget bra, men noveller tar så fort slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lest Hamsun`s "Victoria" og "Sult" - de er helt fantastiske begge to! de er ikke tunge å lese i det hele tatt (hvor har folk det ifra...?), bare vakre! :)

nå skal jeg til på "Mor Afrika" av Tomm Kristiansen, gleder meg veldig! noen som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...