AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Del Skrevet 30. november 2014 Hei! Usikker på om dette postes i riktig forum, men regner med at det blir flyttet hvis ikke. Jeg har siden sommeren slitt med at jeg får en rift helt nederst i skjeden, mot det andre hullet, under sex. Jeg merker ikke at det revner før vi er ferdig da jeg ofte kjenner at jeg er litt sår, eller før jeg begynner å blø under selve akten. Riften gror fint av seg selv, men det tar ofte opp til to uker. Jeg har fast partner, og det er da veldig kjipt om vi ikke kan he sex oftere fordi jeg begynner å blø. Jeg har hørt at en ubehandles soppinfeksjon ofte kan være grunnen til dette, så jeg har nå behandlet meg med canesten. Har i tillegg sluttet på ppillen for å se om det blir litt bedre. (fikk da mensen, noe som kan fremkalle sopp igjen så vet ikke hvor effektivt behandlingen var..) Noen som har opplevd det samme og har noen tips? Jeg sliter ikke med å bli våt nok, og jeg er heller ikke så alt for trang. Anonymous poster hash: 1c767...bc2 Anonymous poster hash: 11516...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #2 Del Skrevet 30. november 2014 Hei! Usikker på om dette postes i riktig forum, men regner med at det blir flyttet hvis ikke. Jeg har siden sommeren slitt med at jeg får en rift helt nederst i skjeden, mot det andre hullet, under sex. Jeg merker ikke at det revner før vi er ferdig da jeg ofte kjenner at jeg er litt sår, eller før jeg begynner å blø under selve akten. Riften gror fint av seg selv, men det tar ofte opp til to uker. Jeg har fast partner, og det er da veldig kjipt om vi ikke kan he sex oftere fordi jeg begynner å blø. Jeg har hørt at en ubehandles soppinfeksjon ofte kan være grunnen til dette, så jeg har nå behandlet meg med canesten. Har i tillegg sluttet på ppillen for å se om det blir litt bedre. (fikk da mensen, noe som kan fremkalle sopp igjen så vet ikke hvor effektivt behandlingen var..) Noen som har opplevd det samme og har noen tips? Jeg sliter ikke med å bli våt nok, og jeg er heller ikke så alt for trang. Anonymous poster hash: 1c767...bc2 Anonymous poster hash: 11516...29b Veldig lurt av deg å slutte på p-pillen.Bruk heller kondom.Det beskytter deg mot soppinfeksoner og ubalanse i miljøet i skjeden.Sæd kan ofte inneholde bakterier..disse kan forårsake soppinfeksjon,om din surhetsgrad i skjeden ikke er "sur nok ph verdi på " slik at bakterier drepes.Straks du får en ubalanse i miljøet i skjeden grunnet eks sæd/hans bakterier,er det lett å utvikle soppinfeksjon. I tillegg gir p-piller ofte endrede hormonnivåer i kroppen,slik at man får mindre utflod/blir tørrere.Dette svekker igjen immunforsvaret mot bakterier og en får lettere .soppinfeksjon...det er min erfaring. Langvarig bruk av p-piller skal man være forsiktig med,veldig forsiktig med.Det kan gi varige skadevirkninger på ditt naturlige hormonnivå og sexlyst.Har lest at langvarig bruk av p-piller kan endre din egen naturlige hormonproduksjon PERMANENT- og gi permanent svekket sexlyst og underlivsproblemer ved sex,pga det...sat visse typer kreftformer.. Så gå aldri lenge om gangen på hormonell prevensjon.Viktig at kroppen får ha naturlige menstruasjoner. De riften gror nok fort.Neppe noe å bekymre seg for. Anonymous poster hash: 2d7bd...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #3 Del Skrevet 30. november 2014 Veldig lurt av deg å slutte på p-pillen.Bruk heller kondom.Det beskytter deg mot soppinfeksoner og ubalanse i miljøet i skjeden.Sæd kan ofte inneholde bakterier..disse kan forårsake soppinfeksjon,om din surhetsgrad i skjeden ikke er "sur nok ph verdi på " slik at bakterier drepes.Straks du får en ubalanse i miljøet i skjeden grunnet eks sæd/hans bakterier,er det lett å utvikle soppinfeksjon. I tillegg gir p-piller ofte endrede hormonnivåer i kroppen,slik at man får mindre utflod/blir tørrere.Dette svekker igjen immunforsvaret mot bakterier og en får lettere .soppinfeksjon...det er min erfaring. Langvarig bruk av p-piller skal man være forsiktig med,veldig forsiktig med.Det kan gi varige skadevirkninger på ditt naturlige hormonnivå og sexlyst.Har lest at langvarig bruk av p-piller kan endre din egen naturlige hormonproduksjon PERMANENT- og gi permanent svekket sexlyst og underlivsproblemer ved sex,pga det...sat visse typer kreftformer.. Så gå aldri lenge om gangen på hormonell prevensjon.Viktig at kroppen får ha naturlige menstruasjoner. De riften gror nok fort.Neppe noe å bekymre seg for. Anonymous poster hash: 2d7bd...f39 Du er tilbake ser jeg... Anonymous poster hash: f5837...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisske Skrevet 30. november 2014 #4 Del Skrevet 30. november 2014 Slet med dette i begynnelsen av forholdet. Nå 9 år senere er det ikke et problem lengre. Jeg mistenker at jeg hadde en tynn "hudfold" akkurat der, når den "revnet" svei det litt og blødde noen dråper. Etter å ha revnet og grodd gang på gang plager den meg ikke mer, revner ikke lenger. Enten har den blitt mer tøyelig eller så har den grodd på en slik måte at den ikke er plagsom mer. Håper det ordner seg for deg. Nevnte det under en GU en gang, og legen sa at han så litt arrvev akkurat der, så mener selv jeg har "diagnostisert" meg selv riktig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #5 Del Skrevet 30. november 2014 Slet med dette i begynnelsen av forholdet. Nå 9 år senere er det ikke et problem lengre. Jeg mistenker at jeg hadde en tynn "hudfold" akkurat der, når den "revnet" svei det litt og blødde noen dråper. Etter å ha revnet og grodd gang på gang plager den meg ikke mer, revner ikke lenger. Enten har den blitt mer tøyelig eller så har den grodd på en slik måte at den ikke er plagsom mer. Håper det ordner seg for deg. Nevnte det under en GU en gang, og legen sa at han så litt arrvev akkurat der, så mener selv jeg har "diagnostisert" meg selv riktig NB! Er jo mulig at TS har en rest/flik av jomfruhinna,som er igjen fortsatt,og skaper trøbbel.. Når jomfruhinna brister,er det jo rester igjen etter den rundt vaginalåpningen....Så jeg tror den hudfliken du snakker om-kan være en rest av jomfruhinnen som plager deg.Som er igjen. Vell-den vil bli borte etter masse penetrering der nede...så du vil nok ha noen plager,inntil den forsvinner av seg selv... Anonymous poster hash: 2d7bd...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Del Skrevet 3. desember 2014 Slet med dette i begynnelsen av forholdet. Nå 9 år senere er det ikke et problem lengre. Jeg mistenker at jeg hadde en tynn "hudfold" akkurat der, når den "revnet" svei det litt og blødde noen dråper. Etter å ha revnet og grodd gang på gang plager den meg ikke mer, revner ikke lenger. Enten har den blitt mer tøyelig eller så har den grodd på en slik måte at den ikke er plagsom mer. Håper det ordner seg for deg. Nevnte det under en GU en gang, og legen sa at han så litt arrvev akkurat der, så mener selv jeg har "diagnostisert" meg selv riktig TS her. Supert at det ordnet seg for deg hvertfall! Høres ut som at du hadde samme problemet som jeg har, så nå får jeg vel egentlig bare håpe på at det går seg til eller at soppkuren faktisk hjalp. Blir lite gøy om dette skal fortsette i og med at det blir nærmest umulig å ha sex mer enn en gang i uken uten at jeg begynner å blø..Anonymous poster hash: 1c767...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Del Skrevet 6. desember 2014 TS her.. har nå gått to uker siden jeg hadde sex sist, og riften så ut til å ha grodd men hadde meg med typen i natt og i morges, og tror dere ikke den er tilbake? Blødde ikke under disse gangene, og det er ikke vondt så lenge vi tar litt hensyn til den, men jeg skjønner virkelig ikke hva det kommer? Anonymous poster hash: 1c767...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikke_viktig Skrevet 6. desember 2014 #8 Del Skrevet 6. desember 2014 TS her.. har nå gått to uker siden jeg hadde sex sist, og riften så ut til å ha grodd men hadde meg med typen i natt og i morges, og tror dere ikke den er tilbake? Blødde ikke under disse gangene, og det er ikke vondt så lenge vi tar litt hensyn til den, men jeg skjønner virkelig ikke hva det kommer? Anonymous poster hash: 1c767...bc2 hva det kommer av?** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå