Gå til innhold

Sånn skal purken tas!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Olivia Benson

Alle vil vel ha lover og regler? Men lovene og reglene må tilpasse seg menneskene, og ikke menneskene lovene og reglene.

Og veien å gå er å ture frem som man ønsker på veiene dersom man er uenig i reglene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politi er generelt idioter uansett hva de gjør :)

Hvis jeg blir eldre takk....

Nei, selvfølgelig er det ikke det, men det at det er en strekning med svært lite trafikk, hvor de antagelig har tatt forholdsregler og sperret av i begge ender, så BØR det ha enormt mye å si for straff/ikke straff.

For eksempel som nevnt tidligere.. Sladding på stor parkeringsplass.. Hvem faen skader det? Jo, det kan være naboer som blir plaget av lyden, og da er jeg helt enig..

Men om det ikke skader noen - Hvem bryr seg?

Om du ønsker å bli tatt seriøst så bør du være svært forsiktig med hva du kaller politiet. Du nevner tidligere at "de" er mennesker akkurat som "deg og meg", men hva er politiet da?

Politiet tar ikke noen på grunn av sladding på parkeringsplass med mindre det plager noen, faktisk.

Hvem er disse ungdommene, og hvem i huleste tror de at de er som sperrer av en vei for egen vinning? Så vidt meg bekjent så har de ingen rettigheter til å stenge av en offentlig vei.

Kan også slenge med at stereotypen av folk som er veldig interessert i bil og kjøring er mindre intelligent. Det samme kan sies om de som kaller politiet for "purk".

Endret av FruRaeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veien å gå er å ture frem som man ønsker på veiene dersom man er uenig i reglene?

Hvem er det du påstår gjør dette? Vil gjerne ha dokumentasjon om det er meg du mener..

Jeg har derimot møtt på et tosifret antall ... "idioter" på veien bare på 3 timer.. På hver side av skalaen..

Men, det er bare hearsay det også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hvem er det du påstår gjør dette? Vil gjerne ha dokumentasjon om det er meg du mener..

Jeg har derimot møtt på et tosifret antall ... "idioter" på veien bare på 3 timer.. På hver side av skalaen..

Men, det er bare hearsay det også..

Nei, jeg lurte på om det var det Waco mente.

Men du mener jo at det er greit å råkjøre og leke med bil på vei og parkeringsplass så lenge ingen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint innrømme at han kan være en god sjåfør, jeg. Men jeg holder fast ved at dårlige holdninger gjør at man også kan være farlig i trafikken.

For ja, det er fortsatt min mening at holdninger er med på å definere hvordan man er som sjåfør. Du må gjerne komme med argument mot det, istedet for å være talsmann for andre debattanter. Han kan sikkert svare for seg selv.

Alt handler om å kjøre etter føre. Selvfølgelig kan jeg dra på som bare f*** med motorsykkelen midt på sommeren på en rett strekke... Betyr det at jeg er personen som ligger i 100 mellom bilene når det er kø? Nei.. (Kommer selvfølgelig ann på farten bilene holder)

Det er viktig å forstå at bare fordi det går bra 9/10 ganger å kjøre fort et sted, betyr det ikke at det vil gå bra gang #10. Jeg har hørt den selv jeg , fra andre "Jammen det kjører aldri noen her på denne tiden av døgnet" ..

Neivel, men det KAN kjøre noen der på den tiden av døgnet. Da får i så fall ha en annen bil som står lengre frem og kan si ifra om det kommer noen...

Det du også må forstå ,som jeg har prøvd å få frem flere ganger er at: DETTE ER INTERNETT...

Du må ta ting med en klype salt... Legg til hvor morsomt det er å se dere klikke i vinkel, så kan du kanskje forstå hvorfor jeg drar ting litt lengre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg lurte på om det var det Waco mente.

Men du mener jo at det er greit å råkjøre og leke med bil på vei og parkeringsplass så lenge ingen er der.

Ehh.. Nå synes jeg at du er på bærtur igjen..

Hva er egentlig din definisjon på råkjøring? Høres ut som alt annet enn 30 kmh og det å kjøre søndagskjører er råkjøring..

Alle aktive kjørere er altså råkjørere... Jeg bruker ofte begge feltene der det finnes, er jeg råkjører da? Fordi jeg bruker hele veibanen?

Jeg oppfatter en råkjører som en person som kjører på uten tanke for andre..

Her har du RÅKJØRING..

Her har du en som IKKE råkjører, men bare har det morsomt.. (Har ikke sett hele klippet selv, men så litt.. Skal se hele nå.)

Jeg håper virkelig for din del at du ser forskjellen..

1:06-1:28 i siste videoen.. fortell meg hvordan det der utgjør en fare for NOEN SOM HELST ??

Vil du vite hvordan jeg snudde bilen på Noresund? I fare for at du skal skrike råkjører:

Jeg slo av DTC'en og sklei rundt... :O RÅKJØRING:.. Nei, det var ikke råkjøring. Det var ingen "fare" forbundet med det akkurat der. Det var også enkleste måten å få snudd på.

Utifra hvordan du skrev setningen må jeg si nei.. Du får det til å fremstå som at jeg mener at det er OK å "leke" uavhengig av føre og trafikk osv, det stemmer ikke i det hele tatt.

Om jeg mener at man skal kunne ha det morsomt på en stor åpen parkeringsplass slik som i siste video? Ja selvfølgelig..

Det er jo kjempemorsomt når man får til å holde LAV fart, men allikevel skli rundt og rundt en lyktestolpe.. Å vite at man har KONTROLL på bilen sin. (Nei, ikke mangel på kontroll, da gjør man noe feil, eller har for høy fart... )

Om jeg har hatt det morsomt på offentlig vei før? Ja... Det tror jeg de fleste har..

Jeg gidder ikke forklare alt om det, men det var relativt liten fare for at noe skulle gå galt..

Man gjør ikke slikt på trafikkerte veier, eller veier der barn ferdes..

Har det vært på en hovedvei? Nei... Har jeg gjort det på skogsvei? Ja.

Er det lenge siden? Dessverre, ja...

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veien å gå er å ture frem som man ønsker på veiene dersom man er uenig i reglene?

Japp. (Pushing buttons...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, er ikke dum.

Ja, noen få ville tviholdt på fartsgrensen, men de aller fleste ville kjørt i en passende hastighet, den hastighet som føles trygg utifra vei, vær og føre.

Hvorfor tror du trafikken går i 120 der allerede?

Hvis du ikke ser hvilken enorm forskjell det er på 120 og 200 km/t på en sånn vei, så synes jeg ikke du skal si noe som helst.

Når man kalkulerer sikkerhetsmarginer for trafikk kan man ikke legge til grunn at "de aller fleste ville..."

Det er ikke slik det fungerer, og en slik argumentasjon ville resultert i fryktelig mange unødvendige dødsulykker.

Jeg mener fortsatt at du er en fare for andre i trafikken.

Anonymous poster hash: e35e5...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å bli tatt seriøst så bør du være svært forsiktig med hva du kaller politiet. Du nevner tidligere at "de" er mennesker akkurat som "deg og meg", men hva er politiet da?

Politiet tar ikke noen på grunn av sladding på parkeringsplass med mindre det plager noen, faktisk.

Hvem er disse ungdommene, og hvem i huleste tror de at de er som sperrer av en vei for egen vinning? Så vidt meg bekjent så har de ingen rettigheter til å stenge av en offentlig vei.

Kan også slenge med at stereotypen av folk som er veldig interessert i bil og kjøring er mindre intelligent. Det samme kan sies om de som kaller politiet for "purk".

Joda, de tar lappen på stedet og peker på §3... Selv om det ikke var til skade, eller sjenanse for noen...

Jeg tror du misforstår hva jeg mener med å "sperre av".. Om du sikter til videoen så gjorde de det for at noe tullete ikke skulle bli til storm i vannglass når politiet kom...

Med å sperre av mente jeg at man vet hva som kommer, slik at man kan gjøre ting på en tryggere (Les tryggere, ikke trygg) måte.

Et annet eksempel kan være en lang sving, som passer YPPERLIG til drifting... Man plasserer en bil i hver ende som kan stoppe de bilene som har det morsomt der i tilfelle det kommer en annen bil, akkurat for å kunne vise hensyn.

Igjen må man tenke på at de som VET hvordan bilen fungerer på snø når det sklir, de har mye lavere risiko for at noe skal gå galt om uhellet er ute og man får sleng på bilen.

Ja, og alle homofile er noen femikjerringer.. (Nei, selvfølgelig er de ikke det, men siden vi snakker om stereotyper.. )

Og alle gutter som liker rosa MÅ jo være homofile.. (Du ser nå hvor teite stereotyper er sant?)

BLonde jenter er dumme som brød... (Så bildet ditt) (Men nei, blonde jenter er ikke nødvendigvis dumme som brød..)

Blondinevitser er jo som kjent dumme fordi brunettene skal skjønne dem ;)

Det er ingen sammenheng mellom idioti og interesse for bil. Det er snarere en sammenheng mellom farlig kjøring og mangel på interesse for bil.

En som har interesse for bil, og vet hva som skjer når h*n får sleng på bilen klarer antagelig rette den opp.

Personen som alltid har kjørt som en engel ender antagelig opp død eller med bilen på taken. (Det kan også skje med førstnevnte, men sjansen er mindre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ser hvilken enorm forskjell det er på 120 og 200 km/t på en sånn vei, så synes jeg ikke du skal si noe som helst.

Når man kalkulerer sikkerhetsmarginer for trafikk kan man ikke legge til grunn at "de aller fleste ville..."

Det er ikke slik det fungerer, og en slik argumentasjon ville resultert i fryktelig mange unødvendige dødsulykker.

Jeg mener fortsatt at du er en fare for andre i trafikken.

Anonymous poster hash: e35e5...45f

Nå må du slutte å misforstå.... Du er tydligvis en av de som tror at alle hadde kjørt i 200 om det fartsgrensen var satt til det..

Alle har vi en individuell følelse av fart, og hvor grensene går. (Noen er ekstremer i hver ende av skalaen..)

Tar vi en vei med f.eks 80kmh har du de som ikke tør kjøre fortere enn 60 fordi det KAN være glatt.

Så har du de som holder 80 fordi de har sjekket så godt som mulig at det ikke er superglatt. (Det kan selvfølgelig være enkelte steder som er glattere enn andre, men disse menneskene senker farten dersom de møter på slikt, og tilpasser seg føret.)

De begynner selvfølgelig ikke med utgangspunktet at de ikke kan holde 80 med mindre opplevd føre tilsier at man må holde lavere hastighet.

Så har du de som holder 90 i 80'n. Disse kan fort være de samme menneskene nevnt før.

Men, så har du de som skal kjøre fort som faen uavhengig av føre. I min erfaring kjører de ofte audi. (Andre biltyper kan forekomme)

Men, tilbake til veien vår med 200kmh i fartsgrense. Flertallet av bilister ville aldri kjørt i 200kmh der.. De ville antagelig holdt samme hastighet som idag. Noen av de som absolutt skal ligge sakte ville nok kjørt litt fortere (100-110)

Selv holder jeg lett 110-115 i 100 sonen der, men mener at det med fordel kunne vært en 120 sone.

Vinteren 13/14 var jeg en tur i Finland. Fartsgrensen på hovedveiene var 100, satt ned fra 120kmh på sommeren. Og ja, folk holdt 100 der.

Du har intet grunnlag for å mene noe som helst om meg i trafikken. Du har aldri sett meg kjøre, eller opplevd meg kjøre. Du baserer dine utsagn på noe skrevet på nett..

Sier egentlig mest om deg.

Hva mener du med "på en sånn vei" egentlig?

E6 nordover fra Oslo må jo være noe av de beste veiene man har sett i Norge.. 4 felt hver vei...

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kontroll-samfunnet mennesker er så glade i. Folk hater at finnes mennesker som heller foretrekker frihetsfølelsen kontra kontroll-følelsen de andre er så glade i.
Friheten til å skade eller drepe andre?
Endret av ninuska_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de tar lappen på stedet og peker på §3... Selv om det ikke var til skade, eller sjenanse for noen...

For noe forvirret pisspreik. At det heldigvis ikke gikk galt akkurat denne gangen betyr ikke at kjøringen var forsvarlig. Tvert imot, at det gikk bra er bare flaks, og § 3 kommer til sin rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noe forvirret pisspreik. At det heldigvis ikke gikk galt akkurat denne gangen betyr ikke at kjøringen var forsvarlig. Tvert imot, at det gikk bra er bare flaks, og § 3 kommer til sin rett.

Du trenger denne du også ja..

Her har du en som IKKE råkjører, men bare har det morsomt..

1:06-1:28 i siste videoen.. fortell meg hvordan det der utgjør en fare for NOEN SOM HELST ??

Hvordan i SVARTE er det "Bare flaks" at det der går greit? Ingenting uforsvarlig i den videoen!

Du har jo ikke fjæra av peiling på hva du skriver om!

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snittfart på 72,9km/t er det ikke i tvil om at det har gutt unna!!! Det er kun ETT enest moment som gjør at du kjørte lovlig den distansen du kjørte, og det er at du aldri stoppa, aldri var under 70km/t. For bare du stopper for ett eller anna, greier du ALDRI å ta igjen den tapte tida :)

Men du har faktisk så liten innsikt i det du legger fram så det er fryktelig vanskelig å tro på deg, og særlig etter å ha lest dine andre innlegg her inne hvor du fremstår (overfor deg selv) som en verdensmester i kjøre bil!

Jeg har kjørt såpass mange mil siden jeg tok lappen jeg veit at ut av mine egne erfaringer, at alt du sier her inne vil jeg aldri komme til å tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snittfart på 72,9km/t er det ikke i tvil om at det har gutt unna!!! Det er kun ETT enest moment som gjør at du kjørte lovlig den distansen du kjørte, og det er at du aldri stoppa, aldri var under 70km/t. For bare du stopper for ett eller anna, greier du ALDRI å ta igjen den tapte tida :)

Men du har faktisk så liten innsikt i det du legger fram så det er fryktelig vanskelig å tro på deg, og særlig etter å ha lest dine andre innlegg her inne hvor du fremstår (overfor deg selv) som en verdensmester i kjøre bil!

Jeg har kjørt såpass mange mil siden jeg tok lappen jeg veit at ut av mine egne erfaringer, at alt du sier her inne vil jeg aldri komme til å tro på.

Det har seriøst ikke "gått unna" ... Hvorfor skulle jeg juge om det?

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AndreasBR, hvis alle misforstår hva du mener, så er det du som ikke klarer å formidle meningene dine.

Inntil du klarer det må vi forholde oss til det du skriver, og da fremstår du som en uansvarlig med farlige holdninger og høyst sannsynlig livsfarlig kjøreadferd.

Bevisbyrden er på din side.

Anonymous poster hash: e35e5...45f

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasBR, hvis alle misforstår hva du mener, så er det du som ikke klarer å formidle meningene dine.

Inntil du klarer det må vi forholde oss til det du skriver, og da fremstår du som en uansvarlig idiot med farlige holdninger og høyst sannsynlig livsfarlig kjøreadferd.

Bevisbyrden er på din side.

Anonymous poster hash: e35e5...45f

Nei, at mange misforstår har med å gjøre at de nekter å lese hva som faktisk står, og skal tolke alt på sin egen måte.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe forvirret pisspreik. At det heldigvis ikke gikk galt akkurat denne gangen betyr ikke at kjøringen var forsvarlig. Tvert imot, at det gikk bra er bare flaks, og § 3 kommer til sin rett.

Jeg venter på et svar fra deg Jabx... Se på videoen, og fortell meg hva med den som bare er ren flaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, at mange misforstår har med å gjøre at de nekter å lese hva som faktisk står, og skal tolke alt på sin egen måte.

Hvis du faktisk mener det du har skrevet, må du slutte å bortforklare det, og stå for dine trafikkfarlige holdninger. Da kan du ikke si at vi misforstår deg, for du insisterer på du formulerer deg slik at budskapet kommer tydelig frem.

Altså: Du fremstiller deg selv som trafikkfarlig med holdninger som ikke er forenlige med å ha sertifikat. Det er ikke noen misforståelse eller overdrivelse. Det bekreftet du nettopp.

Anonymous poster hash: e35e5...45f

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...