Gå til innhold

Sånn skal purken tas!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir utrolig provosert av det Andreas klarer å spy ut..

Men det er vel det som blir poenget..

Jeg har flere venner og bekjente som har mistet livet i trafikken.

Bor jo tross alt i Nord og her skjer det mange ulykker.. (Tunnel,dødskryss,dødsvei osv..)

Hadde en vennegjeng som sladdet på en parkeringsplass..Sjåføren var 24 og hadde med seg ett par jenter på15-16åri bilen. Han mistet kontrollen på bilen og smalt rett inn i veggen på en lager bygning. 2 av jentene døde, en fikk livsvarige skader og han selv slapp unna med ett par blåmerker. Tenk å leve med det minnet...Nei sladding skader ingen...

Hadde en annen venn av meg som var ordentlig høy på pæra, trodde han var verdensmester i å kjøre bil og kongen av veien. Ustoppelig..Helt til han også mistet kontrollen på bilen, bilen traff autovernet og landet på taket, bilen var nesten smadret.. Han sitter idag i rullestol og sier at om han ikke brukte sikkerhetsbelte så ville han ikke vært her idag..Og han kunne ØNSKE han ikke tråkket på gassen for å tøffe seg litt. Da var det flere "Ungdommer" (18-19åringer) som kjørte fram og tilbake på en litt øde vei..

Jeg var nesten involvert i en trafikk ulykke fordi han jeg satt på ønsket å tøffe seg...Han mistet kontrollen, glatt føre og vi var bare metrene unna til å ha en front mot front kollisjon mot en trailer, dette var også en øde vei hvor det nesten ikke er trafikk bortsett fra Trailere en sjelden gang..Jeg sverger,jeg følte der og da at livet mitt gikk i en reprise..

Så..

Ulykker KAN skje..

Er det virkelig verdt å tøffe seg på veien? Du kan sette DITT liv i fare, samt de som er med deg..Om du kræsjer...og overlever..Klarer du å leve med deg selv?*Skulle jo bare ha det litt gøy*

Dokumentasjon takk. Vis til avisoppslag..

Hvis du ikke kan: MAKAN til tøv...

Sladding skader ingen, bråstoppen skader mange. Høres ut som denne fiksjonelle karakteren din ikke tenkte over hva han gjorde, og da er det ikke rart det gikk ille..

Gratulerer, du kjenner en av de YTTERSTE FÅ som tror de er verdensmestere...

God grunn til å ikke bruke bilbelte... (Du vet du nettopp talte for å IKKE bruke bilbelte sant? Rullestol er faenmeg uaktuelt.. )

Kongen av veien ja.. Da kjørte han sikkert audi.

Om du nesten traff en trailer var IKKE veien øde ;)

"Er det virkelig verdt å tøffe seg på veien? "

Når har jeg sagt at det er greit å "tøffe seg" på veien?

Dessuten krasjer man, man kræsjer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AndreasBR, du burde virkelig ikke ha sertifikatet basert på måten du uttaler deg i flere av trådene her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lost case, har gitt opp deg for lenge siden! Det har vel de fleste andre her og :P Synes du ikke det er litt rart at det er så mange i mot deg her, og ingen som støtter deg opp? :P

I Saudi Arabia kjører de med den tanken at "så lenge allah vil at det skal gå bra, så går det bra", kanskje dette er ditt nye hjemland?

Nei, dette er KK, ingenting forbauser meg her... (Annet enn at de tillater misbruk av AB)

Men det kan ha en sammenheng mellom overdrivelse fra min side, samt misforståelse fra tid til tid..

Har allerede nå sett flere caser der folk har misforstått hva jeg har ment, eller tatt ting ut av kontekst.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasBR, du burde virkelig ikke ha sertifikatet basert på måten du uttaler deg i flere av trådene her.

Eksempel?

Mest sannsynlig har du misforstått enormt... jeg tør å påstå at jeg er en av de som viser mest hensyn i trafikken, uten å oppføre meg som ei kjerring eller en søndagskjører.

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel?

Mest sannsynlig har du misforstått enormt... jeg tør å påstå at jeg er en av de som viser mest hensyn i trafikken, uten å oppføre meg som ei kjerring eller en søndagskjører.

Kan godt komme med noen kommentarer fra deg.

Man skal følge øvrig trafikk, uavhengig om hva som står på skiltene.

I denne tråden ser du ut til å mene at man kan sperre av veier med rette strekker for å råkjøre. Og du mener at politiet kan pelle seg vekk:

Men om man f.eks bare leker på en stor parkeringsplass, som er forholdsvis trygt, så kan politiet bare pelle seg til helvete vekk og se en annen vei... Er det bedre at man sladder på offentlige veier, eller på offentlig parkeringsplass? hmmm.. Nobrainer...

Bare den første kommentaren jeg henviser til viser tydelig at du ikke vil følge lovverket, og at du kjører rundt i din egen verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt komme med noen kommentarer fra deg.

Man skal følge øvrig trafikk, uavhengig om hva som står på skiltene.

I denne tråden ser du ut til å mene at man kan sperre av veier med rette strekker for å råkjøre. Og du mener at politiet kan pelle seg vekk:

Men om man f.eks bare leker på en stor parkeringsplass, som er forholdsvis trygt, så kan politiet bare pelle seg til helvete vekk og se en annen vei... Er det bedre at man sladder på offentlige veier, eller på offentlig parkeringsplass? hmmm.. Nobrainer...

Bare den første kommentaren jeg henviser til viser tydelig at du ikke vil følge lovverket, og at du kjører rundt i din egen verden.

Jeg kjører ikke rundt i MIN verden om jeg følger trafikken. Da er jeg medlem i resten av bilistene sin verden...

Om resten av bilistene ligger i 80, og jeg i 120, da kommer jeg i min egen verden...

Jeg mener at DERSOM man absolutt ønsker å gjøre idiotiske ting på veien bør man ta visse forholdsregler. Som blant annet å ha en "vakt" stående litt før der man holder på, som kan gi beskjed om det kommer bil slik at den bilen ikke blir hindret.

Når det gjelder å ha det morsomt på parkeringsplasser, kan du ta deg faen på at jeg mener at politiet bare kan pelle seg vekk.

Du holder vel alltid fartsgrensen du, for du har jo betalt veiavgift, og du har retten til å sperre øvrig trafikk... :)

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører ikke rundt i MIN verden om jeg følger trafikken. Da er jeg medlem i resten av bilistene sin verden...

Om resten av bilistene ligger i 80, og jeg i 120, da kommer jeg i min egen verden...

Jeg mener at DERSOM man absolutt ønsker å gjøre idiotiske ting på veien bør man ta visse forholdsregler. Som blant annet å ha en "vakt" stående litt før der man holder på, som kan gi beskjed om det kommer bil slik at den bilen ikke blir hindret.

Når det gjelder å ha det morsomt på parkeringsplasser, kan du ta deg faen på at jeg mener at politiet bare kan pelle seg vekk.

Du holder vel alltid fartsgrensen du, for du har jo betalt veiavgift, og du har retten til å sperre øvrig trafikk... :)

Poenget er at du ikke ser ut til å ville følge regler. Det å sperre av en vei er ikke greit, selv om du kaller det å ta visse forholdsregler.

Du utviser en holdning som viser at du ikke er moden nok til å ha sertifikatet. Politiet skal ikke pelle seg bort.

Du har et rart syn på dette med å sperre øvrig trafikk. Det er nå helt klart. Fartsgrensene er der for en grunn, og dersom noen kjører etter fartsgrensene, så sperre de ikke. At du eller jeg ønsker å kjøre forterere enn fartsgrensen er revnende likegyldig. Det er vi som er problemet da, ikke de som har valgt å følge skiltingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du ikke ser ut til å ville følge regler. Det å sperre av en vei er ikke greit, selv om du kaller det å ta visse forholdsregler.

Du utviser en holdning som viser at du ikke er moden nok til å ha sertifikatet. Politiet skal ikke pelle seg bort.

Du har et rart syn på dette med å sperre øvrig trafikk. Det er nå helt klart. Fartsgrensene er der for en grunn, og dersom noen kjører etter fartsgrensene, så sperre de ikke. At du eller jeg ønsker å kjøre forterere enn fartsgrensen er revnende likegyldig. Det er vi som er problemet da, ikke de som har valgt å følge skiltingen.

Jeg følger reglene. Vis meg et sted der jeg ikke har gjort det.

Åja, du kan ikke? BURN.

Jeg er mer enn moden nok til å ha sertifikat, og jeg kjører etter en holdning langt bedre enn av mange andre audioter og eldioter på veiene...

Fartsgrensene er satt på måfå, og gjenspeiler ikke en reell hastighetsgrense.

Men igjen, vis meg hvor jeg har brutt reglene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger reglene. Vis meg et sted der jeg ikke har gjort det.

Åja, du kan ikke? BURN.

Men igjen, vis meg hvor jeg har brutt reglene...

Man skal følge øvrig trafikk, uavhengig om hva som står på skiltene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrensene er satt på måfå, og gjenspeiler ikke en reell hastighetsgrense.

Men igjen, vis meg hvor jeg har brutt reglene...

Er du virkelig så jævlig dum at tror at fartsgrenser er satt på måfå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig så jævlig dum at tror at fartsgrenser er satt på måfå?

De er selvfølgelig ikke satt 100% på måfå.

Men ofte blir fartsgrenser senket istedet for å faktisk fikse problemet..

Enkelte steder skulle fartsgrensen vært betydelig høyere, og andre steder betydelig lavere.

Som oftest er det satt for lavt.

Mange 80 soner burde vært 100. Men enkelte 80 soner burde også vært 50-60 (skogsveier f.eks)

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal følge øvrig trafikk, uavhengig om hva som står på skiltene.

Nei, ikke vis meg hvor jeg har skrevet noe.. vis meg hvor jeg FAKTISK har brutt reglene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lese og forfriske minnet ditt:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4/KAPITTEL_2#%C2%A75

"Fartsgrensene gjelder ikke for konkurranseskjøring 1 som med politiets tillatelse holdes på særskilt bane eller veg som stenges for all annen trafikk."

Jeg tviler at en gjeng ungdommer 18-20 år, har tillatelse å drive på med dragracing "Skader jo ingen"
Samme med en parkeringsplass etter stengetid.."Skader jo ingen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kult å se ungdommer stå sammen mot purken når purken bare er ute etter å ødelegge for folk som har litt ufarlig moro.

Anonymous poster hash: 23af9...11b

Det heter POLITI. Ikke det du kaller dem for

Anonymous poster hash: 36df8...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra spøk til revolver:

Dette er internett, jeg kommer til å sette ting på kanten, og jeg kommer prøve å få enkelte ting til å fremstå verre enn de er.

Faktum er at jeg driter i hva andre nisser på nettet synes om meg, jeg vet selv at jeg kjører ordentlig ,og det holder LENGE for meg..

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kontroll-samfunnet mennesker er så glade i. Folk hater at finnes mennesker som heller foretrekker frihetsfølelsen kontra kontroll-følelsen de andre er så glade i.

Hvorfor vil mennesker ha kontroll? Tja, en av grunnene er at de ikke liker mennesker som AndreasBR for eksempel, det er ihvertfall et argument for å ha masse kontroll.

Hvorfor ønsker ikke mennesker seg frihet i stedet for å velge seg stengsler? Også skal de som ønsker seg frihet måtte behøve å argumentere mot de som ønsker seg kontroll? I alle dager, - er det ikke kontroll-frikerne og mennesker som hater andre menneskers frihet som har bevisbyrden på sin side?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det er kontroll-samfunnet mennesker er så glade i. Folk hater at finnes mennesker som heller foretrekker frihetsfølelsen kontra kontroll-følelsen de andre er så glade i.

Hvorfor vil mennesker ha kontroll? Tja, en av grunnene er at de ikke liker mennesker som AndreasBR for eksempel, det er ihvertfall et argument for å ha masse kontroll.

Hvorfor ønsker ikke mennesker seg frihet i stedet for å velge seg stengsler? Også skal de som ønsker seg frihet måtte behøve å argumentere mot de som ønsker seg kontroll? I alle dager, - er det ikke kontroll-frikerne og mennesker som hater andre menneskers frihet som har bevisbyrden på sin side?

Hvordan tror du trafikken og ulykkesstatistikken hadde sett ut om man ikke hadde lover og regler å forholde seg til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du trafikken og ulykkesstatistikken hadde sett ut om man ikke hadde lover og regler å forholde seg til?

Alle vil vel ha lover og regler? Men lovene og reglene må tilpasse seg menneskene, og ikke menneskene lovene og reglene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...