Gjest Blomsterert Skrevet 30. november 2014 #1 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg er dritt lei av reklame,uttalelser og press om å se yngst mulig ut. Jeg vil ikke se yngst mulig ut! Må nå si med en gang at jeg ser yngre ut enn jeg er. Jeg må nevne det,sånn at det ikke kommer beskyldninger om misunnelse,for det ville vært så typisk. Vil dette skal være saklig. Jeg er dritt lei rynkekremer,restylan og alt som skal få oss il å se yngr e ut. Ærlig talt. Jeg brukte flere yngre år på å se så bra ut som mulig,-til så og si til enhver jævla anledning. For sånn er det i ungdomstiden,og tidlig voksenliv : En er mest opptatt av de mer overfladiske,og parringsleker. Og så bruker en hodet på skole og studier. Det er ikke tiden for store refleksjoner og dypere verdier,og,det er helt ok når en er ung det. Men må vi dra med oss denne umodne jenta hele livet,og i så fall hvorfor? Jeg savner ikke stresset med å ta seg best mulig ut rent visuelt. Jeg er overhodet ikke interessert i å spjåke meg til for menn. Jeg går ikke ut døra og langs gatene for å bli sett lengre. Men for å se,og da ikke menn som førsteprioritet. Jeg gidder ikke sminke meg daglig,jeg gidder ikke tenke på hvilke klær jeg tar meg best mulig ut i. Jeg vil føle meg komfortabel,og driter i om klærne er fra fem år tilbake. Jeg vil ikke hele tiden gjøre inntrykk,-jeg vil ofte helst ikke bli sett,for å kunne rusle rundt i min egen verden. Jeg skjønner ikke damer på 40 pluss,som syns ordet milf er et kompliment. Jeg syns det er en fornærmelse. Dessuten er jeg bestemor ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 30. november 2014 #2 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg er dritt lei av reklame,uttalelser og press om å se yngst mulig ut. Jeg vil ikke se yngst mulig ut! Må nå si med en gang at jeg ser yngre ut enn jeg er. Jeg må nevne det,sånn at det ikke kommer beskyldninger om misunnelse,for det ville vært så typisk. Vil dette skal være saklig. Jeg er dritt lei rynkekremer,restylan og alt som skal få oss il å se yngr e ut. Ærlig talt. Jeg brukte flere yngre år på å se så bra ut som mulig,-til så og si til enhver jævla anledning. For sånn er det i ungdomstiden,og tidlig voksenliv : En er mest opptatt av de mer overfladiske,og parringsleker. Og så bruker en hodet på skole og studier. Det er ikke tiden for store refleksjoner og dypere verdier,og,det er helt ok når en er ung det. Men må vi dra med oss denne umodne jenta hele livet,og i så fall hvorfor? Jeg savner ikke stresset med å ta seg best mulig ut rent visuelt. Jeg er overhodet ikke interessert i å spjåke meg til for menn. Jeg går ikke ut døra og langs gatene for å bli sett lengre. Men for å se,og da ikke menn som førsteprioritet. Jeg gidder ikke sminke meg daglig,jeg gidder ikke tenke på hvilke klær jeg tar meg best mulig ut i. Jeg vil føle meg komfortabel,og driter i om klærne er fra fem år tilbake. Jeg vil ikke hele tiden gjøre inntrykk,-jeg vil ofte helst ikke bli sett,for å kunne rusle rundt i min egen verden. Jeg skjønner ikke damer på 40 pluss,som syns ordet milf er et kompliment. Jeg syns det er en fornærmelse. Dessuten er jeg bestemor ! Jeg finner det ironisk at du starter en tråd om det å få lov til å eldes naturlig, for så å understreke at du ser yngre ut enn din alder. Kan det være at nettopp det at du ser yngre ut enn din alder er grunnen til at du ikke føler behov for foryngende tiltak? Jeg ser ut som den alderen jeg er (40++), og jeg orker ikke bruke tid og penger på å se yngre ut enn jeg er. Jeg har et naturlig utgangspunkt, og det gjør jeg det beste ut av. Og jeg må legge til at jeg synes eldre kvinner, med synlige spor av livet de har levd, er vakre. Jeg må derfor si meg enig med deg i hovedpunktene dine. Men, jeg spiser sunt, trener, og er bevisst på helsen. Og om ikke så lenge må jeg ta en øyelokksoperasjon fordi hengende øyelokk plager øyet og synet.. Alt dette har en viss foryngende effekt, selv om det ikke sprøytes under, eller smøres på, huden, og siden jeg ser på dette som en positiv bieffekt, så er jeg nok litt forfengelig likevel. Det er viktig å ta vare på seg selv, selv om man ikke går til det ekstreme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #3 Del Skrevet 30. november 2014 Hvis du ser rundt deg så vil du se at de alle fleste ser helt vanlige ut. Det at alle prøver å se unge ut er bare tull, det er du som lar deg påvirke av media. Folk flest har et avslappet forhold til det å bli eldre. Anonymous poster hash: 01559...7e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 30. november 2014 #4 Del Skrevet 30. november 2014 Enig med deg. Begynner selv og dra på årene, 5tallet blinker faretruende, men jeg gidder ikke bry meg. Jeg er voksen, og jeg vil se voksen ut! Sminke meg, gjør jeg når jeg har lyst, ikke fordi jeg skal se yngre ut. Klærne skal være gode å ha på. Men, jeg trener, for å holde kroppen i form, og mestre hverdagen. Spiser forholdsvis sunt, av samme årsak. Rynkekremer og annet slikt foryngende dritt, får bli i butikken, for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 30. november 2014 #5 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg finner det ironisk at du starter en tråd om det å få lov til å eldes naturlig, for så å understreke at du ser yngre ut enn din alder. Kan det være at nettopp det at du ser yngre ut enn din alder er grunnen til at du ikke føler behov for foryngende tiltak? Jeg ser ut som den alderen jeg er (40++), og jeg orker ikke bruke tid og penger på å se yngre ut enn jeg er. Jeg har et naturlig utgangspunkt, og det gjør jeg det beste ut av. Og jeg må legge til at jeg synes eldre kvinner, med synlige spor av livet de har levd, er vakre. Jeg må derfor si meg enig med deg i hovedpunktene dine. Men, jeg spiser sunt, trener, og er bevisst på helsen. Og om ikke så lenge må jeg ta en øyelokksoperasjon fordi hengende øyelokk plager øyet og synet.. Alt dette har en viss foryngende effekt, selv om det ikke sprøytes under, eller smøres på, huden, og siden jeg ser på dette som en positiv bieffekt, så er jeg nok litt forfengelig likevel. Det er viktig å ta vare på seg selv, selv om man ikke går til det ekstreme. Takk for at du noterte deg det ja! Jeg har faktisk måtte grunne på det da det argumentet ble brukt mot meg. Jeg tenkte faktisk grundig over det,men nei,det strider i mot. Jeg liker det ekte også,jeg syns de som tar foryngelses-inngrep ofte ser jævlie ut! Det er bare ikke pent,eller noe skjønnhet i det. Og mange damer blir naturlig penere med årene! Og de ser ikke yngre ut,men vakrere likevel. Jeg er jo også opptatt av å holde meg i form,men nå elsker jeg å gå turer,så jeg har flaks. En skal jo være velselt. Selfølgelig. Takk for svar. Godt å se andre kan være enige i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 30. november 2014 #6 Del Skrevet 30. november 2014 Enig med deg. Begynner selv og dra på årene, 5tallet blinker faretruende, men jeg gidder ikke bry meg. Jeg er voksen, og jeg vil se voksen ut! Sminke meg, gjør jeg når jeg har lyst, ikke fordi jeg skal se yngre ut. Klærne skal være gode å ha på. Men, jeg trener, for å holde kroppen i form, og mestre hverdagen. Spiser forholdsvis sunt, av samme årsak. Rynkekremer og annet slikt foryngende dritt, får bli i butikken, for min del. Blir så lettet jeg,over at vi er flere! :-) Trodde jeg var helt ute her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 30. november 2014 #7 Del Skrevet 30. november 2014 Hvis du ser rundt deg så vil du se at de alle fleste ser helt vanlige ut. Det at alle prøver å se unge ut er bare tull, det er du som lar deg påvirke av media. Folk flest har et avslappet forhold til det å bli eldre. Anonymous poster hash: 01559...7e7 Jeg lar meg påvirke av media,ja. Men enda mer av helt vanlige damer. Det er snakk om rynker,grå hår,hengepupper,hengemage,-nupper og ditt og datt. Ja,en får det med årene. Er damer som blir hysteriske. Og så tror de at menn bryr seg. De gjør ikke det. Gutter gjør. Så det er vel de som tar milf for kompliment som ikke skjønner. Menn liker modne selvsikre kvinner. Da driter de i hengepupper. Og diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #8 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg lar meg påvirke av media,ja. Men enda mer av helt vanlige damer. Det er snakk om rynker,grå hår,hengepupper,hengemage,-nupper og ditt og datt. Ja,en får det med årene. Er damer som blir hysteriske. Og så tror de at menn bryr seg. De gjør ikke det. Gutter gjør. Så det er vel de som tar milf for kompliment som ikke skjønner. Menn liker modne selvsikre kvinner. Da driter de i hengepupper. Og diverse. Sånn er det ikke i min omgangskrets eller med mine kollegaer ihvertfall. Ingen hysteri å se. Jeg synes du generaliserer veldig og rakker ned på dine medsøstre her. Det er vel ikke alle som er så selvsikre, da. Anonymous poster hash: 01559...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 30. november 2014 #9 Del Skrevet 30. november 2014 Sånn er det ikke i min omgangskrets eller med mine kollegaer ihvertfall. Ingen hysteri å se. Jeg synes du generaliserer veldig og rakker ned på dine medsøstre her. Det er vel ikke alle som er så selvsikre, da. Anonymous poster hash: 01559...7e7 Beklager nedrakkelsen. Men de syns sikkert jeg ser for jævli ut også. Og det skjønner jeg,-fra deres perspektiv. De vil sikkert ikke fatte hvorfor jeg ikke skjuler rynker. Så helt ok. Nei,de er ikke selvsikre,fordi de drar med seg den umodne jenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 30. november 2014 #10 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg lar meg påvirke av media,ja. Men enda mer av helt vanlige damer. Det er snakk om rynker,grå hår,hengepupper,hengemage,-nupper og ditt og datt. Ja,en får det med årene. Er damer som blir hysteriske. Og så tror de at menn bryr seg. De gjør ikke det. Gutter gjør. Så det er vel de som tar milf for kompliment som ikke skjønner. Menn liker modne selvsikre kvinner. Da driter de i hengepupper. Og diverse. Hehe, har faktisk fått høre milf Fordi jeg var slik en tøff dame, ikke slik oversminket jåledukke, slik som jenter på hans alder Så det kan faktisk være et kompliment (jeg takket, men det var også alt jeg gjorde med saken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. november 2014 #11 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg ser eldre ut enn hva jeg er og har alltid gjort det. I could not care less. Aldri eid en rynkekrem i hele mitt liv. Aldri vurdert botox eller annet piss. Driter i hengepupper og saggy ræv. Jeg er ikke her for å tilfredsstille andre når det gjelder hva de kan hvile øynene på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #12 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg trodde tråden skulle handle om de irriterende bank-reklamene indet siste. Den nyligste er den hvor de sier at man skal komme ut av kollektivet/hybelen og kjøpe seg en bolig med en gang. Flere yngre tar opp lån, og de reklamene gjør det ikke bedre. Man gjør ikke nødvendigvis en smart handel om man tar opp lån og kjøper seg en bolig. For det er ikke DU SELV som eier boligen, det er banken...Anonymous poster hash: 86935...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. november 2014 #13 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg oppfatter i grunnen maset om å se yngre ut som om det gjelder dem som faktisk ER yngre enn meg. Føler ikke så mange maser på oss som nærmer oss femtitallet (eller som har passert det, for den del). For min del er utseendet nesten en ikkesak. Jeg jobber i et miljø der utseendet betyr null og niks, og utenom jobb ser jeg ingen så der er det bare en sak mellom meg og speilet. Men prøver jo (omsider) å holde meg i noenlunde form, skjønt det er mer av helsemessige grunner enn kostmetiske. Jeg kom omsider fram til at jeg trenger ikke hjelpe hjerteinfarkt og slag - de plagene kan tidsnok komme om ikke jeg attpåtil skal legge til rette for dem. Når det er sagt så er jeg en av de heldige som har en ganske "stabil" alder. Da jeg var yngre så jeg eldre ut enn jeg faktisk var, nå ser jeg yngre ut. I allfall er det det jeg får høre. Eneste "anti ageing" som får innpass her i gården er dagkremen, og det er ikke for å fjerne rynker (mistenker det ville vært et tapt slag uansett), men fordi jeg har funnet ut at den kremen passer huden min så jeg slipper å bli tørr og flassende. Sminke brukes ikke til hverdags - har aldri gjort, men kan tas på i små mengder til en lørdags formiddags bytur, eller i litt større mengder til en festlig anledning. Slik var det for øvrig da jeg var yngre også, bortsett fra at da sminket jeg meg knapt nok til fest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. november 2014 #14 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg oppfatter i grunnen maset om å se yngre ut som om det gjelder dem som faktisk ER yngre enn meg. Og de som er pene. Jeg oppfatter aldri mas på oss som er utenfor gruppen der kremer og whatnot faktisk har en innvirkning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 30. november 2014 #15 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Min største skrekk er å kle meg yngre enn eg er. Får ofte høyre at eg ser yngre ut, men det trur eg er fordi eg er KG -feit og har lite rynker fordi feittet trykkjer ut rynkene.... Endret 30. november 2014 av Stjerner og planeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 30. november 2014 #16 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg skjønner ikke damer på 40 pluss,som syns ordet milf er et kompliment. Jeg syns det er en fornærmelse. Hva betyr det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 30. november 2014 #17 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Hva betyr det? "Mother I'd like to fu**" Jeg har fått høre den en gang, og jeg tok det ikke som et kompliment. (Eller heter det en kompliment?) Endret 30. november 2014 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 30. november 2014 #18 Del Skrevet 30. november 2014 "Mother I'd like to fu**" Jeg har fått høre den en gang, og jeg tok det ikke som et kompliment. (Eller heter det en kompliment?) Takk for info av betydning. Ingen tar vel det som et kompliment? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 30. november 2014 #19 Del Skrevet 30. november 2014 Takk for info av betydning. Ingen tar vel det som et kompliment? Jo,det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 30. november 2014 #20 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Takk for info av betydning. Ingen tar vel det som et kompliment? Det er faktisk en del som tar det som et kompliment. Jeg regner med at de tar det som en bekreftelse på at de ser yngre ut enn sin alder, og at de fremdeles er attraktive, selv for yngre menn. Endret 30. november 2014 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå