Gå til innhold

infuensa for 5. gang i år!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er møkka lei av å være syk. Rennende nese, sår hals, smerter i brystet, smerter i hele kroppen, sliten og trøtt.
Jeg orker ikke mer!
Kødder ikke, har ligget og dagdrømt om å ta livet mitt, gud hvor herlig det hadde vært. Jeg er så sliten, har sovet i over 24 timer i strekk, får ikke til å våkne!!! Jeg har ikke spist på to døgn, halsen svir så mye at tårene renner.

Dette er 5. gangen i år, eller siden sommerferien at jeg har vært syk med influensa.
hadde nyrebekkenbetennelse en gang også, det var rene helvete på jord!

Jeg orker rekk å slett ikke mer. Tårene renner, jeg er så sliten å lei, jeg vil ikke leve mer, jeg er så lei av å være konstant syk!!!!!!
Hvorfor kan ikke folk gi faen i å finne kuren til kreft, som de ALDRI finner lell, og heller prøv å finne en kur mot influensa og forkjølelse i stedet!

Anonymous poster hash: df220...ccb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på du har hatt influensa så mange ganger, men forkjølelse kan være slitsomt det også.

Anonymous poster hash: 99601...8f7
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa har du helt garantert ikke hatt fem ganger i år. Du har nok bare vært forkjølet. Du får begynne med tran eller noe tilsvarende.

Anonymous poster hash: e839e...2f9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt influensa 3 ganger, forkjølelse 2 og nyrebekkenbetennelse 1 gang.
to av gangene med influensa så hadde jeg ørebetennelse, lungebetennelse og ørebetennelse.
Har altså fått påvist influensa 3 ganger, men hadde en eller annen betennelse OG feber da jeg hadde forkjølelse også.
Det er ikke snakk om snørr og litt små hoste. Det er full feber, smerter, null matlyst og ingen søvn på to uker.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt influensa 3 ganger, forkjølelse 2 og nyrebekkenbetennelse 1 gang.

to av gangene med influensa så hadde jeg ørebetennelse, lungebetennelse og ørebetennelse.

Har altså fått påvist influensa 3 ganger, men hadde en eller annen betennelse OG feber da jeg hadde forkjølelse også.

Det er ikke snakk om snørr og litt små hoste. Det er full feber, smerter, null matlyst og ingen søvn på to uker.

TS

Har du gått til legen og sjekket at immunforsvaret ditt er i orden? Har du en stressende hverdag?

Anonymous poster hash: 18575...cd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ikke 3 forskjellige influensaer man kan få på så kort tid. Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 0601b...da6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkka lei av å være syk. Rennende nese, sår hals, smerter i brystet, smerter i hele kroppen, sliten og trøtt.Jeg orker ikke mer! Kødder ikke, har ligget og dagdrømt om å ta livet mitt, gud hvor herlig det hadde vært. Jeg er så sliten, har sovet i over 24 timer i strekk, får ikke til å våkne!!! Jeg har ikke spist på to døgn, halsen svir så mye at tårene renner. Dette er 5. gangen i år, eller siden sommerferien at jeg har vært syk med influensa.hadde nyrebekkenbetennelse en gang også, det var rene helvete på jord! Jeg orker rekk å slett ikke mer. Tårene renner, jeg er så sliten å lei, jeg vil ikke leve mer, jeg er så lei av å være konstant syk!!!!!! Hvorfor kan ikke folk gi faen i å finne kuren til kreft, som de ALDRI finner lell, og heller prøv å finne en kur mot influensa og

forkjølelse i stedet! Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

df2200f1b80367bb672180f2ee987ccb"] df220...ccb

Du har neppe influensa, selv om du har influensa symptomer. Det høres ut sommom du har syke hus symptomer, dvs. Du bor eller oppholder deg i et innemiljø hvor det er komponenter som ikke skal være i innemiljøer fordi det gir mer forkjølelsessymptomer, mer langvarige forkjølelelsessymptomer, mer tretthet/utmattethet. Du kan google litt og se hvordan dette passer inn i forhold til din opplevelse av helsen din.

Anonymous poster hash: 1efec...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva det nå er jeg har hatt, men fikk bare beskjed om at det var influensa. Tviler ganske sterkt på fastlegen min, da han har gjort en kraftig bommert før. Påsto det ikke var mulig at jeg hadde ørebetennelse, Dette sa han gang på gang i flere måneder, endte opp med operasjon på grunn det. Svulster i øret som kom fra ørebetennelse som aldri ga seg, og et hull som aldri fikk gro. Måtte få ny trommehinne og hele pakken.

Han nektet for at jeg hadde urinveisinfeksjon også, sa det ikke var behov for noe prøve. Infeksjonen gikk til nyrene og jeg fikk nyrebekkenbetennelse.

Så det at han har tatt feil av forkjølelse og influensa, forundrer meg ikke.

Ja jeg skal bytte fastlege, men de to andre som jobber der er for tiden fullbooket, men så fort det blir en plass åpen så kommer jeg til å bytte på flekken.

Har sagt flere ganger at jeg ønsker å sjekke immunforsvaret, har hatt mye ørebetennelse og halsbetennelse oppigjennom årene.

TS

Høres ut som min gamle fastlege. Eneste rådet jeg da har er å bytte. Fort som faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har neppe influensa, selv om du har influensa symptomer. Det høres ut sommom du har syke hus symptomer, dvs. Du bor eller oppholder deg i et innemiljø hvor det er komponenter som ikke skal være i innemiljøer fordi det gir mer forkjølelsessymptomer, mer langvarige forkjølelelsessymptomer, mer tretthet/utmattethet. Du kan google litt og se hvordan dette passer inn i forhold til din opplevelse av helsen din.

Anonymous poster hash: 1efec...c22

hva mener du med innemiljøet?

Har nettopp flyttet, men var syk før det også, hatt to runder med forkjølelse to eller tre ganger etter at jeg flyttet.

Har slitt med mye forkjølelse, halsbetennelse og ørebetennelse. Altså ikke små snørrete og litt hoste, men full pakke med feber og alt, helt utslått i 2 uker +/- noen dager.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har HIV.

Anonymous poster hash: 34dd8...dbd

Skrem meg litt mer da. Men tviler, fordi symptomer som er forkjølelse-lignende kommer noen uker etter smitte (kan ikke ha blitt smittet i løpet av de siste to månene) og svekket immunforsvar og klare tegn kommer ikke før 8-10 år etter.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Du har ikke hatt influensa x antall ganger. Folk flest har influensa 1-2 ganger i løpet av et liv.

Men du har mulig et immunforsvar som er litt ute å kjøre.

Har du fått en sjekk hos din lege?

Innemiljø og allergi?

Mandler og polypper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke hatt influensa x antall ganger. Folk flest har influensa 1-2 ganger i løpet av et liv.

Men du har mulig et immunforsvar som er litt ute å kjøre.

Har du fått en sjekk hos din lege?

Innemiljø og allergi?

Mandler og polypper?

Jeg vet at mandlene skal være viktig for immunforsvaret... har hatt lyst til å fjerne mine i mange år, fordi jeg er sterkt plaget med sånne hvite, heslige klumper. Ikke bare er de sjenerende, men de gjør til tider vondt også. Men vet ikke om dette er grunn nok til å få lov til å fjerne de... Det er også trangt bak i der, ikke unaturlige store (ikke fått noen kommentarer fra leger før) men ubehagelig for meg, da jeg brekker meg når jeg spiser og får ofte mat i halsen som må harkes opp eller presses ned.

Det er noe med nesen også, konstant små snørrete (kaller det kronisk snørrete), og skjenner det er tungt å puste fra nesen.

Har ikke turt å dra til legen, da jeg er har en familie som konstant mobber meg og kaller meg hypokonder. Jeg er ørebarn (operert 2 ganger) og har vært plaget med ørebetennelse hele livet. Derfor mobber de meg og kaller meg hypokonder, fordi jeg får det så ofte (gir null mening, I know).

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mandlene skal være viktig for immunforsvaret... har hatt lyst til å fjerne mine i mange år, fordi jeg er sterkt plaget med sånne hvite, heslige klumper. Ikke bare er de sjenerende, men de gjør til tider vondt også. Men vet ikke om dette er grunn nok til å få lov til å fjerne de... Det er også trangt bak i der, ikke unaturlige store (ikke fått noen kommentarer fra leger før) men ubehagelig for meg, da jeg brekker meg når jeg spiser og får ofte mat i halsen som må harkes opp eller presses ned.

Det er noe med nesen også, konstant små snørrete (kaller det kronisk snørrete), og skjenner det er tungt å puste fra nesen.

Har ikke turt å dra til legen, da jeg er har en familie som konstant mobber meg og kaller meg hypokonder. Jeg er ørebarn (operert 2 ganger) og har vært plaget med ørebetennelse hele livet. Derfor mobber de meg og kaller meg hypokonder, fordi jeg får det så ofte (gir null mening, I know).

TS

Bytt lege og få deg henvisning til øre-nese-hals-spesialist. Jeg har hatt samme problem som deg med hvite, stinkende klumper fra mandlene (pusspropper). Jeg hadde fått kronisk tonsillit, mandelinfeksjon, etter årevis med mange forkjølelser og halsbetennelser. Det at du sliter med pusspropper er faktisk grunn god nok til å fjerne mandlene. For meg ødela det livskbvaliteten fordi jeg følte jeg stinket konstant og hadde fått kommentarer på det i ungdomstiden.. Vanskelig når det ikke hjelper samme hvor mye du gurgler og pusser. Jeg fikk fjernet mine mandler kirurgisk og jeg har ikke angret et sekund. Ikke bare ble jeg kvitt de stinkende klumpene, jeg har også sluppet unna halsinfeksjoner. Før hadde jeg veldig smertefulle halsbetennelser, det får jeg aldri lengre nå. Bare mildere forkjølelse.

1. ny lege. 2. henvisning til ØNH + undersøkelse av immunforsvaet ditt. 3. evt gåtil en klinikk som kan hjelpe deg å bygge opp immunforsvaret (a'la Balderklinikken)

Anonymous poster hash: 49da0...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt lege og få deg henvisning til øre-nese-hals-spesialist. Jeg har hatt samme problem som deg med hvite, stinkende klumper fra mandlene (pusspropper). Jeg hadde fått kronisk tonsillit, mandelinfeksjon, etter årevis med mange forkjølelser og halsbetennelser. Det at du sliter med pusspropper er faktisk grunn god nok til å fjerne mandlene. For meg ødela det livskbvaliteten fordi jeg følte jeg stinket konstant og hadde fått kommentarer på det i ungdomstiden.. Vanskelig når det ikke hjelper samme hvor mye du gurgler og pusser. Jeg fikk fjernet mine mandler kirurgisk og jeg har ikke angret et sekund. Ikke bare ble jeg kvitt de stinkende klumpene, jeg har også sluppet unna halsinfeksjoner. Før hadde jeg veldig smertefulle halsbetennelser, det får jeg aldri lengre nå. Bare mildere forkjølelse.

1. ny lege. 2. henvisning til ØNH + undersøkelse av immunforsvaet ditt. 3. evt gåtil en klinikk som kan hjelpe deg å bygge opp immunforsvaret (a'la Balderklinikken)

alltid trudd at man kun får henvisning videre dersom mandlene er for store...

Skal bytte lege så fort som fy og nevne det med mandlene.

Er så lei av de smertefulle klumpene. Mange ganger jeg trur jeg begynner å få halsbetennelse, fjerner pusset og da forsvinner smerten også.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er møkka lei av å være syk. Rennende nese, sår hals, smerter i brystet, smerter i hele kroppen, sliten og trøtt.

Jeg orker ikke mer!

Kødder ikke, har ligget og dagdrømt om å ta livet mitt, gud hvor herlig det hadde vært. Jeg er så sliten, har sovet i over 24 timer i strekk, får ikke til å våkne!!! Jeg har ikke spist på to døgn, halsen svir så mye at tårene renner.

Dette er 5. gangen i år, eller siden sommerferien at jeg har vært syk med influensa.

hadde nyrebekkenbetennelse en gang også, det var rene helvete på jord!

Jeg orker rekk å slett ikke mer. Tårene renner, jeg er så sliten å lei, jeg vil ikke leve mer, jeg er så lei av å være konstant syk!!!!!!

Hvorfor kan ikke folk gi faen i å finne kuren til kreft, som de ALDRI finner lell, og heller prøv å finne en kur mot influensa og forkjølelse i stedet!

Noe så smakløst å skrive. Mistet helt lysten i å skrive et nyttig innlegg til deg. Lurer på om du kommer til å tenke det samme om du noen gang får kreft. Da kommer du nok heller til å savne perioden du kun hadde influensa og forkjølelse.

Anonymous poster hash: 1d53e...08b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid trudd at man kun får henvisning videre dersom mandlene er for store...

Skal bytte lege så fort som fy og nevne det med mandlene.

Er så lei av de smertefulle klumpene. Mange ganger jeg trur jeg begynner å få halsbetennelse, fjerner pusset og da forsvinner smerten også.

TS

Du skal ikke bare nevne, men kreve! Ingen kan hindre deg i å fjerne mandlene om du ønsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk vaksine mot innfluensa da

Hehe, jeg blir sykere av vaksinen enn av influensa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...