AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #21 Skrevet 29. november 2014 Se mitt første svar, #5 i tråden.Anonymous poster hash: f6e57...f1a Du vet med andre ord ingenting om det, du bare antar. Anonymous poster hash: d2139...e53 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #22 Skrevet 29. november 2014 Du vet med andre ord ingenting om det, du bare antar.Anonymous poster hash: d2139...e53 Jeg sier min mening. Du må gjerne ha din. Anonymous poster hash: f6e57...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #23 Skrevet 29. november 2014 Jeg sier min mening. Du må gjerne ha din.Anonymous poster hash: f6e57...f1a Nei. Det der er ikke en mening, kun en antagelse. Anonymous poster hash: d2139...e53 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #24 Skrevet 5. mars 2015 Men har hun høy nok inntekt til å forsørge barna så har hun jo ingenting å klage på? Da lider de ikke noen nød. Anonymous poster hash: f6e57...f1a Man skal ikke ha veldig høy inntekt før bidragsforskuddet fra NAV faller bort, grensen ligger rundt 500 000. Og skal man forsørge barna og seg selv på den inntekten er det ganske stramt, så når bidraget fra far uteblir så forstår jeg godt TS sin frustrasjon! Anonymous poster hash: 6b171...513
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #25 Skrevet 6. mars 2015 Hvis det er noen trøst, så blir man ikke kvitt bidragsgjeld uten at man betaler den. Når barnet blir 18, går bidragsgjelden over på barnet. Det er jo heller ikke rett siden pengene tilhører moren.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #26 Skrevet 6. mars 2015 Det er jo heller ikke rett siden pengene tilhører moren. Og det hjelper jo heller ikke stort at barnet kanskje får utbetalt en opparbeidet sum som 18-åring, når mor sitter med barn på f.eks 9 år som trenger både vintertøy og mat på bordet. Anonymous poster hash: 6b171...513 2
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #27 Skrevet 6. mars 2015 Og det hjelper jo heller ikke stort at barnet kanskje får utbetalt en opparbeidet sum som 18-åring, når mor sitter med barn på f.eks 9 år som trenger både vintertøy og mat på bordet.Anonymous poster hash: 6b171...513 Godt poeng.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #28 Skrevet 6. mars 2015 Nei, jeg har ingen problemer med å forstå det, men TS får jo bidrag fra NAV? Det er jo ikke som om hun ikke mottar noen verdens ting. Anonymous poster hash: f6e57...f1a Hvorfor skal vi betale fars del? Far bør selvsagt betale selv for egne barn og bidra på lik linje med mor. Jeg er ikke interessert i at vi skal bruke skattepenger på å dekke opp for ubrukelige fedre som ikke gidder å brødfø ungene de har satt til verden. Anonymous poster hash: 33b30...b34 3
Gjest Castielz Skrevet 6. mars 2015 #29 Skrevet 6. mars 2015 Burde vært krav om sertifikat for å få barn...
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #30 Skrevet 6. mars 2015 Lol eksen til TS er min heltAnonymous poster hash: 716e2...ea3
Kontormus Skrevet 6. mars 2015 #31 Skrevet 6. mars 2015 Lol eksen til TS er min heltAnonymous poster hash: 716e2...ea3 Din sau! Gå og gjør lekser eller noe... 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #32 Skrevet 6. mars 2015 Hvorfor skal vi betale fars del? Far bør selvsagt betale selv for egne barn og bidra på lik linje med mor. Jeg er ikke interessert i at vi skal bruke skattepenger på å dekke opp for ubrukelige fedre som ikke gidder å brødfø ungene de har satt til verden. Anonymous poster hash: 33b30...b34 Mannen min har barnebidrag som NAV trekker, siden ikke mor vil ha privat avtale. Og der går deler av trekken til fedre som ikke betaler, og resten til mor. Anonymous poster hash: 2a8b7...647
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #33 Skrevet 6. mars 2015 At dama til eksen har bipolar lidelse, hva har det med saken å gjøre? For å stille eksen i "enda dårligere lys"?Anonymous poster hash: 2aefb...f03
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #34 Skrevet 6. mars 2015 Og så? Å ha barn handler ikke om å tyne mest mulig bidrag ut av den andre forelderen. Går man fra hverandre må man regne med slike konsekvenser. Anonymous poster hash: f6e57...f1a tosk! Anonymous poster hash: 83887...01f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #35 Skrevet 6. mars 2015 Hvis det er nabolandet vårt du stadig henviser til så heter det SVERIGE!Anonymous poster hash: 753f0...81c skjønner ikke at du gidder å henge deg opp i en jævela trykkleif, for et patetisk liv du har. God bedring! Anonymous poster hash: 83887...01f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #36 Skrevet 6. mars 2015 Nei, jeg har ingen problemer med å forstå det, men TS får jo bidrag fra NAV? Det er jo ikke som om hun ikke mottar noen verdens ting. Anonymous poster hash: f6e57...f1a det vet du jo ingenting om siden det er behovsprøvd. Det er ikke mange hundrelappene hun evt får. Er du så dum som du fremstiller deg selv? Just wondering... Har mans att barn til verden er man pliktet til å ta ansvar for de OGSÅ ØKONOMISK! Anonymous poster hash: 83887...01f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #37 Skrevet 6. mars 2015 Mannen min har barnebidrag som NAV trekker, siden ikke mor vil ha privat avtale. Og der går deler av trekken til fedre som ikke betaler, og resten til mor. Anonymous poster hash: 2a8b7...647 Det er det dummeste jeg har hørt!!!! Selvfølgelig går ikke deler av pengene til fedre som ikke betaler. Hvem tulling har innbilt deg noe sånt?Anonymous poster hash: 753f0...81c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #38 Skrevet 6. mars 2015 Men har hun høy nok inntekt til å forsørge barna så har hun jo ingenting å klage på? Da lider de ikke noen nød. Anonymous poster hash: f6e57...f1a det er ikke akkurat veldig høy inntekt man trenger å ha før bidragsforskuddet faller bort. Er det så vanskelig å forstå for deg at far også skal være med å bidra økonomisk for utgifter som barnehage, sfo, osv? Det er ganske trangt for mor å måtte betale alt alene. Kronidiot! Anonymous poster hash: 83887...01f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #39 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har en venninne som ble alene og faren dreit fullstendig i å betlae for barnet eller ha samvær for det. Han flytta langt unna og siden har de ikke sett han. Barnet var ett år da det skjedde. Min venninne som da holdt på å fullføre sin lærerutdanning og hadde halvannet år igjen, måtte si ifra seg deltidsjobben hun hadde siden den var på kveldstid to ganger i uken og annehver helg. Hun hadde denne bijobben i tillegg til halv støtte fra lånekassen når hun studerte, far jobbet fullt og var hjemme med barnet når hun jobbet. Så stakk han og nektet å betale noe. Min venninne fikk da utbetalt OS siste delen av studiet, og det er virkelig ikke mye penger, og hun fikk 1470 kr i barnebidrag. De levde veldig trangt til hun ble ferdig utdannet halvannet år senere. Og hvem er det som lider under det? Jo det er BARNET! At disse fedrene ikke ser det er rett og slett horribelt! Hadde far betalt det han skulle hadde min venninnes sønn hatt det mye bedre ettersom mor da ikke hadde måttet snu slik på krona som hun måtte! Det er ikke noen god situajson for barnet. Anonymous poster hash: 83887...01f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #40 Skrevet 6. mars 2015 Det er det dummeste jeg har hørt!!!! Selvfølgelig går ikke deler av pengene til fedre som ikke betaler. Hvem tulling har innbilt deg noe sånt?Anonymous poster hash: 753f0...81c Snakket med mannen om det nå. Det var en ordning NAV hadde før, men de har sluttet med det nå. Dette var fordi ikke mor ville ha privat avtale. De trakk noen tusen i mnd, og et par tusen gikk til NAV, og mor fikk resten.Anonymous poster hash: 2a8b7...647
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå