Gå til innhold

Bidragsgjeld.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor og eksen min gjør hva som helst for å slippe å betale bidrag.Sånn har det hvert siden det ble slutt mellom oss.Det ble slutt mellom oss for jeg ble lei av at han aldri bidro økonomiskt til familien .Og han på død og liv ikke ville finne seg en jobb men drive eget firma som ikke gav noe lønn.

Han har fått bidragsgjeld på over 100 000 nå for han måtte begynte å jobbe da jeg for og han hadde ingen som han kunne snylte på lenger ,men bidrag ville han ikke betale for han mener jeg bruker det på meg selv.Han ble tvangstrukket en stund men da reiste ham til sverge og fikk en jobb der han tjente minimalt for å slippe å betale.

Og no har han fått seg ny kjæreste som er ikke helt frisk (har en bipolar lidelse) og har kuttet ut jobben og lever på henne og har startet opp i gjenn å drive firmaet sitt.Og bidragsgjelden driter han i og en unge til har han fått.Og han gjør hva som helst for å provosere meg så jeg skal bli sint og frustrert.Jeg bor på Vestlandet og han i sverge og om sommeren når ungene skal til han så endrer han ofte på avtaler om hvor vi skal møtest etter at jeg har kommet frem til hvor vi har avtalt.En gang sa jeg at no må du kjøre tidlig fra deg for jeg må over fjellet før det blir mørkt (det var vinter da).Og da jeg kom frem til hvor vi skal møtest og ringte han fikk jeg besjed om at de var der om fire timer for de hadde reist å fisket om morgenen.I fjor sommer da jeg skulle hente i Drammen og jeg ringte sa han at de satt i Oslo hos en kamerat og koste seg og jeg måtte til Oslo.Og denne sommeren toppet det seg for avtalen var at han og kjæresten skulle komme med dem,for de skulle på besøk til hans mor.Jeg ringte torsdagen før helgen de skulle komme for å få vit når de skulle komme denne helgen.Nei da skulle de ikke på besøk den helgen alika vell .Så hvem som måtte kjøre rett fra jobb og hente ungene det var meg.Hva skal jeg gjøre?? Jeg er såååå sint for han forteller ungene hvor flink han er med alt muligt.Og på F.b ligger han ut hvor flink han med alt.Mannen til en venn av meg svarte han på et av innleggene hans (så hatten passet som vi sier).

Kan han noen gang bli kvitt bidragsgjeld selv om han bor i Sverge eller Finnland og ikke får seg jobb men "snylter" på kjæresten??

Beklager det lange innlegget men er såååå frustrert ,måtte bare få det ut.

Anonymous poster hash: f22ac...3d1

Anonymous poster hash: f22ac...3d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det noen rolle om han blir kvitt bidragsgjelden så lenge du får det du skal ha utbetalt av NAV?

Anonymous poster hash: f6e57...f1a
  • Liker 3
Skrevet

Hvis det er nabolandet vårt du stadig henviser til så heter det SVERIGE!

Anonymous poster hash: 753f0...81c

• Liker 2
Skrevet

Spiller det noen rolle om han blir kvitt bidragsgjelden så lenge du får det du skal ha utbetalt av NAV?

Det får man jo ikke. Bidragsforskuddet er for de fleste ganske mye lavere enn bidraget ville vært, og er dessuten behovsprøvd.

• Liker 4
Skrevet

Det får man jo ikke. Bidragsforskuddet er for de fleste ganske mye lavere enn bidraget ville vært, og er dessuten behovsprøvd.

Og så? Å ha barn handler ikke om å tyne mest mulig bidrag ut av den andre forelderen. Går man fra hverandre må man regne med slike konsekvenser.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er noen trøst, så blir man ikke kvitt bidragsgjeld uten at man betaler den. Når barnet blir 18, går bidragsgjelden over på barnet.

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke orket det der. Hadde ringt og sagt at om han vil fortsette å se barna, så må han holde avtaler. Du er faktisk veldig snill som kjører ungene dine så mange timer over grensa, og så tar han det ikke seriøst.

Anonymous poster hash: 2e412...ecc
  • Liker 1
Skrevet

Og så? Å ha barn handler ikke om å tyne mest mulig bidrag ut av den andre forelderen. Går man fra hverandre må man regne med slike konsekvenser.

Er det vanskelig for deg å forstå at begge foreldrene skal være med å bidra økonomisk, derfor skal bidrag betales. Altså, noen må bare ha det inne med teskje, om igjen og om igjen... :bond:

Anonymous poster hash: 3513c...72d

• Liker 8
Skrevet

Er det vanskelig for deg å forstå at begge foreldrene skal være med å bidra økonomisk, derfor skal bidrag betales. Altså, noen må bare ha det inne med teskje, om igjen og om igjen... :bond:

Nei, jeg har ingen problemer med å forstå det, men TS får jo bidrag fra NAV? Det er jo ikke som om hun ikke mottar noen verdens ting.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er noen trøst, så blir man ikke kvitt bidragsgjeld uten at man betaler den. Når barnet blir 18, går bidragsgjelden over på barnet.

Ja og da kan et litt naivt barn fort gå med på å slette den bidragsgjelden.

Det skjedde her. Far hadde opparbeidet over 400 000,- i bidragsgjeld og rett etter 18-års dagen til datteren vår så kom han med et skjema som hun skulle signere på fordi han skulle "kjøpe hus" og "banken krevde at hun signerte"...

De ligger i rettsak om dette nå men advokaten mener hun kan se på pengene som tapt.

Anonymous poster hash: 753f0...81c

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har ingen problemer med å forstå det, men TS får jo bidrag fra NAV? Det er jo ikke som om hun ikke mottar noen verdens ting.

Det er jo faktisk ikke sikkert hun har. Som sagt; det er behovsprøvet. Har du for høy inntekt, får du ingenting fra NAV.

Skrevet

Det er jo faktisk ikke sikkert hun har. Som sagt; det er behovsprøvet. Har du for høy inntekt, får du ingenting fra NAV.

Men har hun høy nok inntekt til å forsørge barna så har hun jo ingenting å klage på? Da lider de ikke noen nød.

• Liker 1
Skrevet

Bidragsforskudd er på maks 1470 kr, og det er behovsprøvd, så hvis hun da har en ok jobb med en grei lønning så er det enda mindre. Hvorfor er det rettferdig at mor betaler alt, mens far kan ta sekken sin å gi faen? Vet om mange tilfeller der far har gjort som ts sin eks, tar seg en drittjobb for å slippe å betale... Og folk forstår ikke hvorfor noen kvinner blir mannehatere...

• Liker 4
Skrevet

Bidragsforskudd er på maks 1470 kr, og det er behovsprøvd, så hvis hun da har en ok jobb med en grei lønning så er det enda mindre. Hvorfor er det rettferdig at mor betaler alt, mens far kan ta sekken sin å gi faen? Vet om mange tilfeller der far har gjort som ts sin eks, tar seg en drittjobb for å slippe å betale... Og folk forstår ikke hvorfor noen kvinner blir mannehatere...

Han får bidragsgjeld som må betales? Jeg ser virkelig ikke problemet til TS.

Skrevet

Han får bidragsgjeld som må betales? Jeg ser virkelig ikke problemet til TS.

Problemet er at barnet nå kun forsørges av en av foreldrene, ikke begge.

Har du litt tungt for det?

Anonymous poster hash: d2139...e53

• Liker 12
Skrevet

Problemet er at barnet nå kun forsørges av en av foreldrene, ikke begge.

Har du litt tungt for det?

Hvis mor har grei økonomi og får bidrag fra NAV, nei, jeg ser ikke problemet.

Å spørre om noen har tungt for det er latterlig i en diskusjon. Jeg har min mening, du har din.

• Liker 2
Skrevet

Hvis mor har grei økonomi og får bidrag fra NAV, nei, jeg ser ikke problemet.

Å spørre om noen har tungt for det er latterlig i en diskusjon. Jeg har min mening, du har din.

Jeg har vanskelig for å se hva din mening er ingen denne diskusjonen. Mener du at far kun skal forsørge barnet sitt hvis han vil?

Hvorfor er det greit at nav tar bidragsbyrden for far? Jeg vil ikke betale ekstra skatt fordi en far bestemmer seg for at han ikke vil forsørge sitt eget barn. Vil du?

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vanskelig for å se hva din mening er ingen denne diskusjonen. Mener du at far kun skal forsørge barnet sitt hvis han vil?

Hvorfor er det greit at nav tar bidragsbyrden for far? Jeg vil ikke betale ekstra skatt fordi en far bestemmer seg for at han ikke vil forsørge sitt eget barn. Vil du?

Far opparbeider seg bidragsgjeld og barnet lider foreløpig ingen nød.

Du tillegger meg en mening jeg ikke har skrevet når du hevder jeg mener at kun mor skal forsørge barnet. Så lenge mor får et bidrag fra NAV og gjelden til far øker ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Far opparbeider seg bidragsgjeld og barnet lider foreløpig ingen nød.

Du tillegger meg en mening jeg ikke har skrevet når du hevder jeg mener at kun mor skal forsørge barnet. Så lenge mor får et bidrag fra NAV og gjelden til far øker ser jeg ikke problemet.

Hvordan vet du at barnet ikke lider noen nød? Sannsynligvis hadde barnet hatt det bedre om far også hadde bidratt økonomisk. Ser ikke du det?

• Liker 4
Skrevet

Hvordan vet du at barnet ikke lider noen nød? Sannsynligvis hadde barnet hatt det bedre om far også hadde bidratt økonomisk. Ser ikke du det?

Se mitt første svar, #5 i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...