Gå til innhold

Er mine mandler store... eller...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mine mandler store? En venninne av meg opererte nylig vekk mandlene på grunn av infeksjon. Når hun så mandlene mine sa hun "Oj! De er jo større en de jeg hadde". Og jeg har lest at store mandler kan være årsak til puste problemer. Jeg har pusteproblemer og legene vet ikke hva det er, kan dette være årsaken? Jeg må puste dypt inn flere ganger om dagen, og har hatt en del ganger der jeg skal sove men har så store pusteproblemer at jeg må sitte meg opp, åpne vinduet, reise meg opp og gå litt og sånt.

Jeg er ikke helt sikker på om de er så store. Kan dere se på bilde og si om det virker dumt å kanskje gå til legen eller om jeg bør skjekke det hos legen??

Anonymous poster hash: da6b9...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få legen til å vurdere dette, ingen er synske her inne.

Pusteproblemene dine kan like gjerne være en astma, eller psyisk betinget.

Anonymous poster hash: 1a777...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få legen til å vurdere dette, ingen er synske her inne.

Pusteproblemene dine kan like gjerne være en astma, eller psyisk betinget.

Anonymous poster hash: 1a777...1ca

Har ikke astma, har prøvd astma medisinen. Jeg sier ikke at du er synsk, jeg bare lurer på hva dere tenker... :glare:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har store mandler ja. Men om de er så store at du kan få pusteproblemer er en annen sak.

Edit: Mine var mye mindre da de ble fjernet.

Endret av zellica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har store mandler ja. Men om de er så store at du kan få pusteproblemer er en annen sak.

Edit: Mine var mye mindre da de ble fjernet.

Hvorfor fjernet du de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er store ja, men det eneste som kan vurdere om de gir problemer er ØNH-spesialist

Anonymous poster hash: d3496...435
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var ganske store.

Jeg levde med enda større mandler veldig lenge. Fjernet de da jeg fikk infeksjoner 12-16 ganger i året og fikk problemer med å svelge mat. Så at de er store er ikke grunn til å fjerne i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til mine egne så tenkte jeg bare "Å dæven!" da jeg så bildet ditt. Jeg kan så og si ikke se mine egne om jeg gaper aldri så mye.

Jeg ville gått til spesialist og spurt om det var årsaken til dine problemer ihvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er store, ja, men nå for tiden skal det veldig mye til for at de fjerner mandler. Mine barn har også store mandler, dette sier legene på alle kontroller de har vært på "Oi! Her var det store mandler, ja" - og påpeker at før i tiden ville de kanskje blitt fjernet, men ikke i dag.

Ville også gått til ønh-spesialist for en second opinion hvos jeg var deg, TS.

Anonymous poster hash: c35e7...a99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til mine egne så tenkte jeg bare "Å dæven!" da jeg så bildet ditt. Jeg kan så og si ikke se mine egne om jeg gaper aldri så mye.

Jeg ville gått til spesialist og spurt om det var årsaken til dine problemer ihvertfall.

Skal gjøre det, takk :)

Endret av CrazyIsUnique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...