Gå til innhold

urinveisinfeksjon eller klamydia?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt samme type i 3 år og aldri vært utro. Den siste uken så har jeg fått symptomer på Urinveisinfeksjon, men leste at klamydia har samme symptomene.

Jeg fikk disse for 2 dager siden, men tissetrangen var nesten ikke eksisterende igår. Så hadde sex. Etter å ha gått på do flere ganger i dag, så var det først nå det kom masse blod ut med tisset. Nå blir jeg redd her merker jeg. Kan det være kjønnssykdom som herpes eller noe, for det svir bittelitt når jeg tisser også, ikke hele tiden da men innimellom bare.

Anonymous poster hash: 77b6a...18d

Videoannonse
Annonse
Gjest Haaploes
Skrevet

Blod i urinen bør alltid følges opp av en telefon til legen.

Skrevet

Kan ha spredd seg til nyrene. Av erfaring, det eri kke kult.

Anonymous poster hash: 19117...fa8
Skrevet

Først idag, typ dag 3-4 det kom blod. Og det kom sykt masse!! Tisset var helt rødt, og hadde mensen som ble ferdig for 2 dager siden. Så tror ikke det er det :/

Så dere tror det er uvi og ikke kjønnssykdom?

Anonymous poster hash: 1139b...ecd

Skrevet

Først idag, typ dag 3-4 det kom blod. Og det kom sykt masse!! Tisset var helt rødt, og hadde mensen som ble ferdig for 2 dager siden. Så tror ikke det er det :/

Så dere tror det er uvi og ikke kjønnssykdom?

Begge her er meg, TS. Er det normalt å ha mørkerødt blod når man tisser i en urinveisinfeksjon? Leste at mange ikke så blodet en gang. Mitt blod er så rødt som drakten til julenissen. Skal ringe legen imorra. Synd blodet kom så seint ....

Skrevet

med en kraftig UVI kan du tisse blod, ta med urinprøve til legen og be om en klamydia test av den i tillegg så er du sikker. Uvi må du behandle ellers kan du få nyebekkenbetennelse. Lykke til TS!!! :hug:

Skrevet

med en kraftig UVI kan du tisse blod, ta med urinprøve til legen og be om en klamydia test av den i tillegg så er du sikker. Uvi må du behandle ellers kan du få nyebekkenbetennelse. Lykke til TS!!! :hug:

Tusen takk for svar. Men er det vanlig å blø så mye at urinen er helt rød?

Skrevet

Hvorfor i alle dager bestiller du ikke legetime??

Anonymous poster hash: 45801...e77

Skrevet

Ja, men da må du komme deg til legen. NÅ! Dette er legevaktgrunn

• Liker 2
Skrevet

med langtkommen UVI er det fort at urinen er veldig blodig.. Dra til legevakt du, det er ikke noe å vente med!

Skrevet

Dra til legevakten med en gang TS

Anonymous poster hash: d30b3...eed
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager bestiller du ikke legetime??

Fordi jeg begynte ikke å blø før idag. Og når jeg oppdaget blodet så var legen min stengt :/

Skrevet

Fordi jeg begynte ikke å blø før idag. Og når jeg oppdaget blodet så var legen min stengt :/

Det finnes vel legevakt der du bor?

Skrevet

med langtkommen UVI er det fort at urinen er veldig blodig.. Dra til legevakt du, det er ikke noe å vente med!

Har kun hatt symptomer 3-4 dager. Og det eneste har vært at jeg føler jeg må tisse ofte og mye. Blodet kom idag, for et par timer siden

Skrevet

Det der må du dra til legevakta med :)

Ja, du kan blø om du har UVI..
Første gangen jeg hadde UVI så fikk jeg det, samtidig som urinen var veldig...."Grumsete" *vanskelig å forklare* Men den smerten jeg hadde når jeg var på do, kjentes jo ut som om noen satt med nåler inni meg og stakk på blæra :fnise: Så endte jo opp på legevakta da, fin liten kur, og alt var over innen 10dager :fnise:

Skrevet

Har kun hatt symptomer 3-4 dager. Og det eneste har vært at jeg føler jeg må tisse ofte og mye. Blodet kom idag, for et par timer siden

Om det ikke er legevakt i nærheten av der du bor, husk å drikke masse vann, ha litt sitron i.

Men kom deg til legen i morgen, allerede når de åpner :)

Skrevet

Må kjøre 30 min for å komme til legevakta. Er det veldig farlig om jeg venter til imorgen?

Skrevet

Må kjøre 30 min for å komme til legevakta. Er det veldig farlig om jeg venter til imorgen?

Det kan spre seg til nyrene. Det kan gi komplikasjoner.

Gjest Keikolina
Skrevet

Nyrebekkenbetennelse er ikke godt, jeg ble sykemeldt i 3 uker.

Skrevet

TS her:

Takk for svar alle sammen. Sluttet heldigvis å blø i urinen i gårkveld, og ikke sett noe til det idag :) Så regner med det går bra :) Er ikke så tissetrengt heller, fortsatt litt mer enn vanlig, men ikke hver time som tidligere :) Har ringt lege, men trenger jeg dra nå da hvis jeg ikke har blod i urinen lengre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...