Gå til innhold

Hjernedød mann!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trist tråd... Hvorfor bruker du "hjernedød" om en mann som tydeligvis ikke er det? Det kan være støtende for de som gjennomgår at mannen er hjernedød

Anonymous poster hash: 4c058...33f

Ta deg en stor, feit bolle, du.

Anonymous poster hash: 748c2...618

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sympati og forståelse hadde vært lettere å gi deg om du hadde unngått å misbruke ordet hjernedød. Her er det en tankeløs kar ikke en hjernedød.

Skam deg for overskriften din. Vær glad du ikke har en hjernedød mann og må ta stilling til organdonasjon.

Anonymous poster hash: ea3e0...738

Skrevet

Sympati og forståelse hadde vært lettere å gi deg om du hadde unngått å misbruke ordet hjernedød. Her er det en tankeløs kar ikke en hjernedød.

Skam deg for overskriften din. Vær glad du ikke har en hjernedød mann og må ta stilling til organdonasjon.

Ro dere ned da. Det må være slitsomt å være så hårsår! Det er et uttrykk, akkurat som at noen sier "er du helt sinnsyk ", uten at vedkommende faktisk er det.

Anonymous poster hash: 6de45...554

• Liker 4
Skrevet

nok trolling nå.

Anonymous poster hash: 1b212...494

Skrevet

Sweet lord....

Aldri hørt om å skrive innlegg i affekt?

Skrevet

Jeg beklager om noen føler seg støtt. Men man kan ikke alltid ta hensyn til alle. Det er alltid noen som blir støtt, uansett hva det gjelder.

Anonymous poster hash: c815e...891

Det er da virkelig enkelt å beskrive mannen på en annen måte enn "hjernedød". "Idiotisk gjort av mannen", for eksempel. Jeg er enig med AB, unødvendig å bruke dette uttrykket.

Ellers er jeg helt enig i at det er utrolig at han kunne tenke så lite som å kaste en babybleie i do.

• Liker 1
Skrevet

Da må han jo være rimelig tett. Menn er ikke så dumme at de kaster bleier i doen. Sjokkert.

Skrevet

Oi, uffda... Du får tenke at du i hvert fall fikk en morsom historie ut av det. :fnise:

Skrevet

Det er da virkelig enkelt å beskrive mannen på en annen måte enn "hjernedød". "Idiotisk gjort av mannen", for eksempel. Jeg er enig med AB, unødvendig å bruke dette uttrykket.

Ellers er jeg helt enig i at det er utrolig at han kunne tenke så lite som å kaste en babybleie i do.

Jeez, breath a little! Det er en beskrivelse, TS mente det ikke bokstavlig. Akkuratt som å si "sinnsykt" eller "psyko" betyr ikke at personen man refererer til faktisk er mentalt ustabil eller lider av psykotiske tendenser.

ps; organdonasjon er en såpass uselvsk og god ting å gjøre, det burde nesten være en selvfølge, at å måtte revurdere/ ta stilling til det er helt sinnsykt (see what I did there?? )

Anonymous poster hash: 3254c...a02

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette blir nok en fin regning tenker jeg... Hvor gammel er mannen din? :fnise:

Skrevet

Menn, de klarer de underligste ting ;)

Hvorfor har det noe med kjønn å gjøre ? ? ?

Skrevet

Trist tråd... Hvorfor bruker du "hjernedød" om en mann som tydeligvis ikke er det? Det kan være støtende for de som gjennomgår at mannen er hjernedød

Anonymous poster hash: 4c058...33f

Seriøst ? Vet du hva ? Livet er dritt noen ganger. Det betyr ikke at du behøver å la det gå ut over andre. Begrepet "hjernedød" kan både brukes som et litt humoristisk begrep i feks en slik situasjon som ts har opplevd, eller for å være skikkelig ondsinnet, eller som en medisinsk tilstand.... ts brukte det helt riktig som nevnt først. Trist at du opplever dette støtende, men det velger du selv. Du forstår like godt som alle andre hva ts mener. Du hadde nok ikke opplevd det så krenkende dersom du ikke hadde den personlige erfaringen som du har.

Vi kan ikke justerer norsk språkbruk fordi noen kan ta seg nær av det.

Skrevet

Jeez, breath a little! Det er en beskrivelse, TS mente det ikke bokstavlig. Akkuratt som å si "sinnsykt" eller "psyko" betyr ikke at personen man refererer til faktisk er mentalt ustabil eller lider av psykotiske tendenser.

ps; organdonasjon er en såpass uselvsk og god ting å gjøre, det burde nesten være en selvfølge, at å måtte revurdere/ ta stilling til det er helt sinnsykt (see what I did there?? )

Anonymous poster hash: 3254c...a02

Puster helt fint jeg, og rolig er jeg også ;) Jeg synes ikke det er noen krise, men likevel en uting. Det samme synes jeg faktisk om å kalle noen sinnsyk eller psyko - uten at jeg mener verden går under av den grunn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde min samboer gjort dette e.l. så hadde jeg også brukt ordet hjernedød. Dessuten er det ikke snakk om at den personen virkelig er hjernedød, men det er et ord som er brukt pga lettere frustrasjon der og da. For hvem er faktisk dum nok til å skylle en bleie ned i do? Jeg har gjort mange dumme ting og. Har det vært skikkelig dumt, en fullstendig megatabbe, så har jeg faktisk kalt meg selv hjernedød :P

Jeg ser ikke noe som helst negativt med verken overskriften eller innlegget til ts. Hun har tross alt brukt det ordet pga lettere frustrasjon og oppgitthet og det må faktisk være lov.

Endret av Kittykat
Skrevet

Jeg beklager om noen føler seg støtt. Men man kan ikke alltid ta hensyn til alle. Det er alltid noen som blir støtt, uansett hva det gjelder.

Anonymous poster hash: c815e...891

Jeg trodde også det gjaldt en person som var blitt hjernedød..

Anonymous poster hash: edeca...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...