Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #1 Del Skrevet 24. juli 2004 Noen som vet hvor ofte far/barn har krav på samvær hvis faren flytter til utlandet? I vårt tilfelle blir reiseutgiftene for 3 barn ca 18 000 tur-retur hver gang. (Annen verdensdel). Faren vil sannsynligvis ikke ha inntekt, men leve på oppsparte midler. Må jeg da dekke reiseutgifter alene hver gang? Det vil i så fall knekke meg økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaphirre Skrevet 24. juli 2004 #2 Del Skrevet 24. juli 2004 Har du tenkt på muligheten for at han reiser til Norge istede? Det er muligens mye billigere. Og billettene skal vel deles i henhold til inntekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 24. juli 2004 #3 Del Skrevet 24. juli 2004 De kan ikke kreve at du skal dekke alle utgiftene, om det knekker deg økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 24. juli 2004 #4 Del Skrevet 24. juli 2004 Dersom dere har delt foreldreansvar må jo far ha din tillatelse til å dra flytte til utlandet. Du får ha som betingelse at han betaler minst halvparten av utgiftene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 24. juli 2004 #5 Del Skrevet 24. juli 2004 Dersom dere har delt foreldreansvar må jo far ha din tillatelse til å dra flytte til utlandet. Du får ha som betingelse at han betaler minst halvparten av utgiftene! Det er feil. Han kan flytte hvor han vil. Det er bare den som har omsorgen for barna, som må ha tillatelse fra den andre til å flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #6 Del Skrevet 24. juli 2004 Tror ikke jeg kan kreve at han betaler halvparten siden han ikke vil ha inntekt. Man deler reiseutgiftene etter inntekt. Han vil ha 0 og jeg vil ha 185 000 i årslønn. Er derfor redd for at jeg må betale alt. Har ikke lyst til å sende barna til dette landet heller. Har vært en del uroligheter der tidligere. (Midtøsten). Han har tidligere krevet pass for barna og truet med å ta dem med seg hvis han flytter. Jeg har derfor nektet pass. Dommeren ga meg medhold i dette, men er redd han kan vinne frem hvis han tar opp saken igjen. Han er veldig manipulerende og har vunnet på mange andre punkter. Var faktisk en god ide at faren heller kommer til Norge for å besøke barna her. Men jeg må vel likevel betale hans reiseutgifter og evt opphold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaphirre Skrevet 24. juli 2004 #7 Del Skrevet 24. juli 2004 Han skal betale en liten del selv, uansett så kan han bruke sine oppsparte midler på å reise å besøke sine barn. Jeg forstår godt at du ikke vil sende dem avgårde til midtøsten. Det tror jeg det norske rettsystemet også forstår. Si at han må være med å bidra, men du skal hjelpe barna dine og ha samvær med sin far. Og når de blir eldre så kan de reise ned å besøke ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #8 Del Skrevet 24. juli 2004 Går ut fra at om han ikke har inntekt legger man til grunn hva han kunne ha tjent (i h.h. til utdannelse, yrkeserfaring og tidligere inntekt) som ved fastsettelse av bidrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå