Gå til innhold

lue med pelskdusk!


tusentakkforhjelp

Anbefalte innlegg

hahah, bare så dere vet det, så kommer det ikke til å hindre meg i å kjøpe en lue, fordi det sitter noen tullinger foran en skjerm og skriver dritt. tragiske unger, skulle trodd dere var 10 år!

Det kommer ikke til å hindre meg å gjøre narr av deg heller. Vi som er litt høyere opp i evolusjonen rettferdiggjør ikke drap med at det er en lekker accessoire, vi rettferdiggjør det med at siden vi dreper dyret for mat er det best om vi bruker hele dyret så ikke drapet var meningsløst

Anonymous poster hash: 03cd9...250

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dere veganere/pelsmotstandere pleier jo å si at man ikke trenger kjøtt, man kan leve like sunt på grønnsaker. Hvorfor er det da greit å drepe dyr for å spise dem, men ikke for å ta pelsen deres? Begge deler er jo unødvendig, i følge dere.

Anonymous poster hash: de062...4b0

Det er mange, mange, mange pelsmotstandere som spiser kjøtt. Vi dreper for mat, dere dreper for mote.

Anonymous poster hash: 03cd9...250

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det etisk verre å slakte et dyr bare for pelsen, enn det er å slakte et dyr bare for kjøttet?

Anonymous poster hash: de062...4b0

Fordi rovdyr vil aldri bli domistiserte landbruksdyr på lik linje som med ku, sau, gris og kylling.

Rovdyr er fryktsomme, trenger vanvittig mye (noe alle med hund og katt klarer å forstå) Det er forskjell på psykisk dyremishandling og OK dyrehold. Dyrearter er forskjellige, de har forskjellige instinkter, behov får fyisk og mental stimuli, mange dyr har større grad av intelligens og trenger derfor å få utløp for dette. Landbruksdyr trenger mennesker for å overleve, det gjør ikke rovdyr.

Derfor er det verre. For dyret spiller det ingen rolle om det blir kjøtt eller en pyntedetalj. Heldigvis blir flere opplyste og tar til seg litt kunnskap fremfor å bare leve i sin egen lille ignorante og egoistiske boble.

Anonymous poster hash: 051b1...f5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en lue med falsk pels på H&M, folk har spurt om pelsen er ekte siden den er så fin :)

win-win situasjon

Hahahaha, apropos uetisk osv. Har du sett alt oppstyret med H&M og deres arbeidere? Ler av dere pelsmotstandere oppkledd i klær sydd av barn og nesten-slaver.

Anonymous poster hash: 58069...eed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hahahaha, apropos uetisk osv. Har du sett alt oppstyret med H&M og deres arbeidere? Ler av dere pelsmotstandere oppkledd i klær sydd av barn og nesten-slaver.

Anonymous poster hash: 58069...eed

Regner med at du aldri har kjøpt noe fra HM? Eller har du begge deler, både klær du ikke vet hvor er sydd og pels?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha, apropos uetisk osv. Har du sett alt oppstyret med H&M og deres arbeidere? Ler av dere pelsmotstandere oppkledd i klær sydd av barn og nesten-slaver.

Anonymous poster hash: 58069...eed

Vi ler av deg også. Ingen fare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVER gang det opprettes en tråd som omhander pels, så klikker halve KG. Er så lei. Jeg pleide forresten å være som dere, før jeg fikk opp øynene og satte meg litt inn i pelsindustrien. De som er mot pels og aktivistgrupper som NOAH og PETA er så ensporede og usaklige i sin argumentasjon, og skjærer all pels under samme kam. Det gir ingen mening. Finnes pels som kommer fra dyr som brukes som mat, og dyr som drepes i fri natur. Det er ikke mishandling.



Anonymous poster hash: 50a08...d0a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi rovdyr vil aldri bli domistiserte landbruksdyr på lik linje som med ku, sau, gris og kylling.Rovdyr er fryktsomme, trenger vanvittig mye (noe alle med hund og katt klarer å forstå) Det er forskjell på psykisk dyremishandling og OK dyrehold. Dyrearter er forskjellige, de har forskjellige instinkter, behov får fyisk og mental stimuli, mange dyr har større grad av intelligens og trenger derfor å få utløp for dette. Landbruksdyr trenger mennesker for å overleve, det gjør ikke rovdyr. Derfor er det verre. For dyret spiller det ingen rolle om det blir kjøtt eller en pyntedetalj. Heldigvis blir flere opplyste og tar til seg litt kunnskap fremfor å bare leve i sin egen lille ignorante og egoistiske boble. Anonymous poster hash: 051b1...f5c

Men all pels er jo ikke fra rovdyr. Kanin f.eks., som både er husdyr og som man slakter for mat. Er det ikke da bedre å også benytte pelsen til noe? Er kaninpels ok for dere, eller hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: de062...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

HVER gang det opprettes en tråd som omhander pels, så klikker halve KG. Er så lei. Jeg pleide forresten å være som dere, før jeg fikk opp øynene og satte meg litt inn i pelsindustrien. De som er mot pels og aktivistgrupper som NOAH og PETA er så ensporede og usaklige i sin argumentasjon, og skjærer all pels under samme kam. Det gir ingen mening. Finnes pels som kommer fra dyr som brukes som mat, og dyr som drepes i fri natur. Det er ikke mishandling.

Anonymous poster hash: 50a08...d0a

Ehm. Hadde det vært sant at du hadde satt deg inn i det, ville du hatt motsatt syn.

Pelsdyroppdrett bryter dyrevernloven.

"§ 23.Dyrs levemiljø

Dyreholder skal sikre at dyr holdes i miljø som gir god velferd ut fra artstypiske og individuelle behov, herunder gi mulighet for stimulerende aktiviteter, bevegelse, hvile og annen naturlig atferd."

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-97#KAPITTEL_2

Fra Veterinærforeningen: "Veterinærforeningen går inn for å legge ned hele pelsdyrnæringen i Norge, opplyser foreningen til NTB.

Begrunnelsen for forslaget er at dagens pelsdyrnæring er basert på hold av aktive rovdyr i små nettingbur, skriver Veterinærforeningen i en pressemelding.

Driftsformen betyr at dyrene ikke får tilfredsstilt naturlige atferdsbehov."

Fra Veterinærinstituttet:

"Veterinærinstituttet mener at de krav regelverket vårt stiller til hold av pelsdyr ikke i rimelig grad sikrer akseptabel dyrevelferd, selv om forskriftskravene følges. Veterinærinstituttet er dessuten bekymret for om det er praktisk mulig å føre godt nok tilsyn og sikre tillitsfulle dyr i de største besetningene. På denne bakgrunn mener Veterinærinstituttet at vårt pelsdyrhold bør avvikles."

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Vart-pelsdyrhold-bor-avvikles-7207189.html

Når det gjelder pels som selges fra dyr som lever i det fri, er disse fanget i feller som ikke er tillatt å bruke i Norge.

Av kaninpels (kanin kan brukes i mat) er denne som regel dårlig merket. Jeg kom f.eks over hansker med pels på som ble solgt hos Bokklubben. Da jeg sjekket opp dette, viste det seg at pelsen var fra Kina. I Kina er det veldig dårlig dyrevelferd, og det er ikke propaganda fra NOAH eller Peta.

Så det er tydelig at det er du som ikke har satt deg inn i dette.

Endret av Badabing
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes disse luene med pelsdusk er ekstremt støgge enten det er ekte eller flask pels..

Enig, ser helt dumt ut med en dott oppå der. Men hvorfor ikke liksom, må jo stjele pelsen til et stakkars torturert og drept dyr og ha det på alt jeg eier. Ellers føler jeg meg ikke verdig her i livet. Når skal det bli in med en dott på dotten? Minst like fint. Må jo vise utapå klærne at innapå der så har man hår selv.

Anonymous poster hash: f0746...0d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men falsk pelsdusk er ennå verre. De ser pjuskete of fæle ut med en gang.

Kan man ihvertfall bruke med god samvittighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så siden det er sultne barn i Afrika så er det greit å sulte barn i Norge? Eller for at det var folkemord i Rwanda så er det greit at det blir folkemord i dannmark?

Anonymous poster hash: 03cd9...250

Det blir en helt annen diskusjon, men jeg syns på ingen måte at det er greit at noen barn sulter. Nå var det vel dyrene vi snakket om og ikke mennesker? Du understreker bare poenget mitt.

Men ble litt nysjerrig, er det bedre at et barn sulter i Afrika enn i Norge? Er iallefall slik du bygger opp setningen.

Anonymous poster hash: 9017b...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah, bare så dere vet det, så kommer det ikke til å hindre meg i å kjøpe en lue, fordi det sitter noen tullinger foran en skjerm og skriver dritt. tragiske unger, skulle trodd dere var 10 år!

Du og! :) Sånne fantastiske mennesker som tror de er så "selvstendige" og voksne fordi de går med torturerte dyr rundt hodet. Tøft ass

Anonymous poster hash: ad7db...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men all pels er jo ikke fra rovdyr. Kanin f.eks., som både er husdyr og som man slakter for mat. Er det ikke da bedre å også benytte pelsen til noe? Er kaninpels ok for dere, eller hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: de062...4b0

Unnskyld meg, men har du sett hvor pelsen til en kanin kommer fra? :) Det bør du kanskje gjøre. Pelsen blir "plukket" av dyret levende, før de enten puttes i bur, slik at de kan "plukkes" igjen om et år, eller lagt i blodige hauger sammen med de andre utplukkede blod og muskelrestene av kaniner som blør i hjel (flere timer.) uten muligheten til å bevege seg.

Man bruker så godt som aldri samme kaninen til både kjøtt og pels.

Anonymous poster hash: ad7db...619

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man ønsker å gå med pels bør dette være ens egen sak.

Tull. Amøber som fortsatt ikke evner å se hvor uetisk og forjævlig pelsindustrien er, bør få det stemplet i panna til de forstår det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Amøber som fortsatt ikke evner å se hvor uetisk og forjævlig pelsindustrien er, bør få det stemplet i panna til de forstår det.

:blomst::5:

Anonymous poster hash: ad7db...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en helt annen diskusjon, men jeg syns på ingen måte at det er greit at noen barn sulter. Nå var det vel dyrene vi snakket om og ikke mennesker? Du understreker bare poenget mitt.

Men ble litt nysjerrig, er det bedre at et barn sulter i Afrika enn i Norge? Er iallefall slik du bygger opp setningen.

Anonymous poster hash: 9017b...728

Man kan ikke rettferdiggjøre å gjøre andre vondt fordi andre har lidd før / har lidd mere før. Fatter ikke at det gikk over hodet ditt.

Anonymous poster hash: 03cd9...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men har du sett hvor pelsen til en kanin kommer fra? :) Det bør du kanskje gjøre. Pelsen blir "plukket" av dyret levende, før de enten puttes i bur, slik at de kan "plukkes" igjen om et år, eller lagt i blodige hauger sammen med de andre utplukkede blod og muskelrestene av kaniner som blør i hjel (flere timer.) uten muligheten til å bevege seg.

Man bruker så godt som aldri samme kaninen til både kjøtt og pels.

Anonymous poster hash: ad7db...619

Veldig mange blir flådd levende så pelsen ikke får skader/hull/render/blir ujevn og bustete da det er enklere å få til når huden den henger på er levende. Bokstavelig talt lirket av fra rompa til ansiktet. Fatter ikke at noen har hjerte til å bidra til at slikt skjer.

Anonymous poster hash: 03cd9...250

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...