Gå til innhold

lue med pelskdusk!


tusentakkforhjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man ønsker å gå med pels bør dette være ens egen sak.

om man ønsker å gå med sin døde, torturerte far sydd fast til hetta bør dette være ens egen sak.

Anonymous poster hash: ad7db...619

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at alle anti-pels-folk også er veganere. Herlighet, jeg forstår at pelsindustrien som den er nå er problematisk, men pels i seg selv er ikke verre enn kjøtt, egg, melk og så videre. Skal et dyr først drepes kan vi like så godt bruke så mye som mulig av det.

Vet imidlertid ikke hvor du finner det, men blir så oppgitt av snevre - og antakelig hyklerske - pelsmotstandere.

Synes forøvrig pels er jævlig fint. Er kritisk til industrien og støtter den ikke selv, men pels i seg selv er veldig pent.

Anonymous poster hash: 84845...05a

PATETISK SVAR! Herregud! Tror ikke du spiser torturert ulv, kanin, mink eller rev? Eller gjør du det, kanskje? Resten av hele dyret blir kastet i en haug, og brent, kun pelsen til det stakkars dyret blir brukt. Mener du at det er greit å torturere et dyr i flere år for at en jævla egoistisk, dum og tåpelig person skal få den "pelsdusken" på lua si, eller ha pels rundt hettekanten!? (Ja, for hettekanten er så syyyyyykt varm, altså!)

Anonymous poster hash: ad7db...619

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte pels er ikke særlig elegant.

Sorry, had to be said..

Du er ikke fasit. Dessuten, skriv norsk.

Anonymous poster hash: de062...4b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PATETISK SVAR! Herregud! Tror ikke du spiser torturert ulv, kanin, mink eller rev? Eller gjør du det, kanskje? Resten av hele dyret blir kastet i en haug, og brent, kun pelsen til det stakkars dyret blir brukt. Mener du at det er greit å torturere et dyr i flere år for at en jævla egoistisk, dum og tåpelig person skal få den "pelsdusken" på lua si, eller ha pels rundt hettekanten!? (Ja, for hettekanten er så syyyyyykt varm, altså!) Anonymous poster hash: ad7db...619

Hvorfor er det etisk verre å slakte et dyr bare for pelsen, enn det er å slakte et dyr bare for kjøttet?

Anonymous poster hash: de062...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke fasit. Dessuten, skriv norsk.

Anonymous poster hash: de062...4b0

Hva vet vel du om hun er fasit eller ikke? Pels er dritstygt og rett frem avskyelig, dermed basta.

Anonymous poster hash: ad7db...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det etisk verre å slakte et dyr bare for pelsen, enn det er å slakte et dyr bare for kjøttet?

Anonymous poster hash: de062...4b0

Mat gir liv. Torturerte dyr på hetta til en fjortis, eller pelsdott på ei lue gjør ikke.

Anonymous poster hash: ad7db...619

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat gir liv. Torturerte dyr på hetta til en fjortis, eller pelsdott på ei lue gjør ikke. Anonymous poster hash: ad7db...619

Men dere veganere/pelsmotstandere pleier jo å si at man ikke trenger kjøtt, man kan leve like sunt på grønnsaker. Hvorfor er det da greit å drepe dyr for å spise dem, men ikke for å ta pelsen deres? Begge deler er jo unødvendig, i følge dere.

Anonymous poster hash: de062...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet vel du om hun er fasit eller ikke? Pels er dritstygt og rett frem avskyelig, dermed basta. Anonymous poster hash: ad7db...619

Ganske åpenbart ikke fasit, ikke du heller forresten.

Anonymous poster hash: de062...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere veganere/pelsmotstandere pleier jo å si at man ikke trenger kjøtt, man kan leve like sunt på grønnsaker. Hvorfor er det da greit å drepe dyr for å spise dem, men ikke for å ta pelsen deres? Begge deler er jo unødvendig, i følge dere.

Anonymous poster hash: de062...4b0

Er ikke veganer/vegetarianer. Det handler om tilstrekkelighet, tradisjoner og det faktum at dyret i 99,9% aldri blir torturert og går med store smerter gjennom hele dagen. Alle bønder i Norge vet at man får beste melka og kjøttet av lykkelige dyr. Det vet jeg. Samtidig vil man, som blant alle andre ting ha bønder som aldri noensinne burde hatt dyr.

Nei, du vet dyret blir torturert, du VET det.

Den dagen Norge viser meg at matindustrien er like jævelig som pelsindustrien er dagen jeg slutter å spise kjøtt.

Anonymous poster hash: ad7db...619

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veganer/vegetarianer. Det handler om tilstrekkelighet, tradisjoner og det faktum at dyret i 99,9% aldri blir torturert og går med store smerter gjennom hele dagen. Alle bønder i Norge vet at man får beste melka og kjøttet av lykkelige dyr. Det vet jeg. Samtidig vil man, som blant alle andre ting ha bønder som aldri noensinne burde hatt dyr. Nei, du vet dyret blir torturert, du VET det. Den dagen Norge viser meg at matindustrien er like jævelig som pelsindustrien er dagen jeg slutter å spise kjøtt. Anonymous poster hash: ad7db...619

Så du synes det er greit med pels hvis dyrene blir behandlet bra?

Anonymous poster hash: de062...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Støtter den med å lage dusk av kjønnshårene dine jeg også! Da får du brukt dem til noe fornuftig og du kan lime dusken på en helt vanlig billig lue. Penger spart og greier! :P Eventuelt kan du bruke penga du ikke kjøper pelsen for og kjøpe en skikkelig snasen designerlue og lime dotten på den. Tenk så lekkersmekker du blir da.

Ekte pels er blodharry, dritstygt og jævlig uetisk. Fysj!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke fasit. Dessuten, skriv norsk.

Anonymous poster hash: de062...4b0

Åja, jeg trodde det sa seg selv at man leverte sine egne subjektive meninger her, men legg til en JEG SYNES foran da.

JEG SYNES ikke dyrelik er elegant å ha på hodet.

Den siste setningen betyr direkte oversatt "beklager, måtte bli sagt".

I litt utvidet betydning er det et amerikansk uttrykk man bruker når man svarer noe man vet den andre absolutt ikke vil høre, men det ligger der som en rosa elefant og noen må bare ta på seg ansvaret og levere den beskjeden.

Selv om man at folk som deg blir fornærmet og kommer med de mest bitchy svarene de klarer å finne på etterpå.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fineste er fra HPI of Sweden, TS!

Ferner Jacobsen, Benedicte Ferner og enkelte pelsbutikker har de. Ser også at en av linkene til Miinto er fra HPI :)

Tusen takk for seriøst svar. Var akkurat sånn jeg var på jakt etter!

Synes den er så fin!

Den kommer nok på ønskelista til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for seriøst svar. Var akkurat sånn jeg var på jakt etter!

Synes den er så fin!

Den kommer nok på ønskelista til jul!

sammen med dårlig karma

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hahah, bare så dere vet det, så kommer det ikke til å hindre meg i å kjøpe en lue, fordi det sitter noen tullinger foran en skjerm og skriver dritt. tragiske unger, skulle trodd dere var 10 år!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PATETISK SVAR! Herregud! Tror ikke du spiser torturert ulv, kanin, mink eller rev? Eller gjør du det, kanskje? Resten av hele dyret blir kastet i en haug, og brent, kun pelsen til det stakkars dyret blir brukt. Mener du at det er greit å torturere et dyr i flere år for at en jævla egoistisk, dum og tåpelig person skal få den "pelsdusken" på lua si, eller ha pels rundt hettekanten!? (Ja, for hettekanten er så syyyyyykt varm, altså!)

Anonymous poster hash: ad7db...619

Men samtidig, spiser du egg? Hvor godt tror du hønene har det, innesperret i de små burene sine?

Eller bruker du sminke/vaskeprodukter som er dyretestet?

Jeg syns det er utrolig bra at det har blitt fokus på pelsindustrien de siste årene, men samtidig så er det utrolig mange som er i mot pels fordi det er "in" akkurat nå. Men samtidig så bør kanskje folk begynne å feie for sin egen dør før de tenner på faklene sine!

Anonymous poster hash: 9017b...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at alle anti-pels-folk også er veganere. Herlighet, jeg forstår at pelsindustrien som den er nå er problematisk, men pels i seg selv er ikke verre enn kjøtt, egg, melk og så videre. Skal et dyr først drepes kan vi like så godt bruke så mye som mulig av det.

Vet imidlertid ikke hvor du finner det, men blir så oppgitt av snevre - og antakelig hyklerske - pelsmotstandere.

Synes forøvrig pels er jævlig fint. Er kritisk til industrien og støtter den ikke selv, men pels i seg selv er veldig pent.

Anonymous poster hash: 84845...05a

Ganske stor forskjell på ku-pels, grisebust og minkpels. Vet du om noen retter med minkkjøtt eller sølvrevpølse? Det er ganske vesentlig om du skal bruke det argumentet.

Anonymous poster hash: 03cd9...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig, spiser du egg? Hvor godt tror du hønene har det, innesperret i de små burene sine?

Eller bruker du sminke/vaskeprodukter som er dyretestet?

Jeg syns det er utrolig bra at det har blitt fokus på pelsindustrien de siste årene, men samtidig så er det utrolig mange som er i mot pels fordi det er "in" akkurat nå. Men samtidig så bør kanskje folk begynne å feie for sin egen dør før de tenner på faklene sine!

Anonymous poster hash: 9017b...728

Så siden det er sultne barn i Afrika så er det greit å sulte barn i Norge? Eller for at det var folkemord i Rwanda så er det greit at det blir folkemord i dannmark?

Anonymous poster hash: 03cd9...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...