Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet
Huset er belånt over pipa og ho jobber ikke, bare sitter og dasser.. Med to unger fulltid i barnehage.

Men det er jo forhåpentligvis minst 40 år til så da kanskje det har skjedd noe med den situasjonen

På 40 år blir nok mye lånt nedbetalt, ja.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan forlange offentlig skifte. det kan være lønnsomt når det er mine, dine barn. det koster noen kr., men kan være lønnsomt alikavel

Skrevet
Det synes jeg var litt dårlig gjort. For alle deres eiendeler eier de 50/50 så da kan jeg nok se langt etter noen farsarv.(ho er 20 år yngre enn han så med mindre det skjer noe spess så forsvinner han nok først.)   Spesielt med den kona han har nå. :evil: Er vel heldig om jeg får bildene fra barndommen vår..

Og særlig hvis de ikke er gift etter norsk lov, veit jeg....

Min svigerinnes far giftet seg med en dame fra Brazil, i Brazil. Da faren døde arvet hans kone absolutt alt, etter brazilsk lov.... Hun fikk ikke så mye som et lommetørkle.....

Skrevet

hmm, de giftet seg i rwanda men har bodd i norge sidden 3mnd etter bryllupet.. Vil det si at rwandesisk lov teller?

Skrevet

.. men har det ikke noe å si hvor de er bosatt?

Mener det var ett eller annet ifm. med arven etter Arne Næss - at den ble fordelt etter britiske regler.

Skrevet

det kan jo ikke være sånn at f.eks alle som gifter seg i roma må følge Italiensk lov..

Gjest Poirot
Skrevet
hmm, de giftet seg i rwanda men har bodd i norge sidden 3mnd etter bryllupet..  Vil det si at rwandesisk lov teller?

Har mye å si hvor de bor og om de er gift etter norsk rett eller rwandisk rett?

Hvilke regler som gjelder kommer ann på avtaler melom Norge og landet det gjelder, hva reglene i de ulike land sier osv.

Dette er forhold de som gifter seg må ta i betraktning når de gifter seg.

Skrevet

så vanskelig alt skal være da. Å finne ut av sånt. Bryllupet er jo godkjent i Norge da ettersom hun fikk oppholdstillatelse.

Skrevet

Mamma er fransk og Pappa norsk, de giftet seg i Frankrike og bosatte seg i Norge. Da Pappa døde var det norsk lov som gjaldt, ingen har noen gang trukket fram fransk lov, det er totalt uvesentlig. Det høres veldig merkelig ut at loven fra landet de giftet seg i skal telle mer enn der de faktisk bor.

Gjest Poirot
Skrevet
så vanskelig alt skal være da. Å finne ut av sånt. Bryllupet er jo godkjent i Norge da ettersom hun fikk oppholdstillatelse.

Det er ikke vanskelig å finne ut av sånt, det er bare å spørre en advokat eller skifteretten (evt slå opp i arveloven og se om det står noe der...) eller noe sånt.

Det er jo en grunn til at det tar mange år å kunne jobbe med arv. Feltet er komplisert og uoversiktlig for menigmann. Hadde hvem som helst kunnne slått opp hva som helst hadde man ikke trengt eksperter på feltet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så lenge de bor/lever i Norge er det Norsk lov som gjelder.

Når det gjelder A. Næss, så kom det av at han har penger / firmaet i england. da gjelder den britiske loven.

Skrevet

Den nye kona til faren din, som han har to nye barn med eller kanskje det bare er hennes barn, kan ikke sitte i uskiftet bo hvis faren din dør uten din tillatelse. Du har krav på å få boet gjort opp etter norsk lov, som mange har skrevet her. Dette når hun er din stemor, og ikke din bio mor.

Skrevet

ja, hvis de er gift etter norsk lov. Ikke ellers.

Skrevet

Det har da ingenting med hvor de er gift, men hvor de bor når han dør. Duy kan gifte deg hvor pokker du vil. Men bor du i Norge når du dør er det norsk arvelov som gjelder.

• 1 år senere...
Skrevet

Hvordan er egentlig arvelova når det gjelder søsken?

Hvis min mann dør, vil hans søsken arve noe?

Hvis min mann ikke har etterkommere?

Skrevet

Arne kan ikke arve noe etter Karis formue,han arver fra faren sin,den ordentlige moren og ikke fra stemoren sin,hvis ikke stemoren selv vil da.

Han har ikke rett på å arve fra 3 foreldre om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Så når min mann ikke har barn, arver jeg halvparten, og moren og faren en fjerdedel hver er det så?

Skrevet

Om man ikke har barn er det ingn dum i de med et testamente da.... (ikke om man har barn helelr for den del, om man har så mye at man kan velge litt hvem som skal få noe, men for de uten barn er det uansett lurt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...