Gå til innhold

Hemoroider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg har fått hemoroider.. Står så mye informasjon på nettet, at jeg spør heller her, om noen andre har erfaring med det.

Jeg har den siste måneden merket litt ubehag ved "åpningen", men ikke sett noe spesielt før igår kveld. Jeg har jo lest at hemoroider er blodårer som ligger utenfor åpningen, og jeg har fått en sånn, ser det ut som..
Det klør ikke noe spesielt sånn på dagen, men når jeg dusjer på kveldene, får jeg en trang til å spyle der nede for å lindre kløen som oppstår, men så går det over.
Også har jeg merket det når jeg går på do, at det kan være litt ubehagelig å gjøre "nummer 2", og at det kommer litt blod på papiret.. Jeg har bare ikke visst hvor det kommer fra, etter som jeg for snart 3 måneder siden også begynte på nye p-piller og ikke har hatt mensen siden..

Hva kan jeg gjøre med dette? Er det noe jeg kan gå å kjøpe på apotek el.? Har så lite lyst til å gå til legen med dette.. Flaut..

Anonymous poster hash: e3741...47f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt hemorider til og fra (sikkert hatt de hele tiden men i perioder så merker jeg ingenting) siden jeg fødte for ett år siden. Jeg nevnte det til fastlegen men det var opp til meg om jeg ville ha en sjekk, jeg droppet det da jeg neppe er den som er hardest rammet. Dette var kort tid etter fødselen og når hemoridene var på det værste. Legen nevnte at de kan fjernes om de er ille men de plager meg mye mindre nå. Det finnes kremer mot kløe og smerte som fåes kjøpt reseptfritt på apoteket, bare spør de. Litt flaut kanskje men de har fått spm om det før og veldig mange har hemorider. Jeg kom aldri så langt at jeg kjmpte noen krem, syns ikke at jeg trenger det nå. Er litt vondt når jeg bæsjer og litt blod, ikke kløe lenger. Og i perioder er det som sagt ingenting.

Om du blør mye så ville jeg dratt til legen, og spesielt om det er gammelt blod som kommer ut fordi da kommer blodet fra lenger inn og da er det ikke hemorider. Men noen blør mye fra hemoridene sine.

Anonymous poster hash: 1fdcb...440

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så skummelt å gå til legen med dette som du skulle tro. Jeg trodde hun skulle grave masse inni meg og gruet meg helt forferdelig, men det var bare å spre skinkene i et sekund og dét var det. Anbefaler deg å gjøre det bare for å utelukke at det kan være noe mer alvorlig.

Anonymous poster hash: f41e0...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hemoroider (god damnit), og jeg kjenner virkelig ingenting til det. Men, jeg skal nevne at jeg har blitt mye mer hard i magen, så jeg bruker å spise litt rosiner/druer, og så løsner det litt.

Jeg var hos gynekolog som sjekket, og hun sa at hun kunne skrive ut noe til meg, men trengte det ikke da det ikke plaget meg nevneverdig :)

Anonymous poster hash: 8177b...e41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...