Gå til innhold

Serbiske menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har veldig godt peiling på dette her faktisk. Trolig bedre en deg.

Anonymous poster hash: 9047f...b2e

Interessant............virkelig imponerende att DU vet så mye.Hva med å vise til noen,eller for å gjøre det lett bare EN nettside som kan underbygge dine påstander.....???

Anonymous poster hash: fe03e...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på det? Du bør ikke nevne alle fra balkan. Du må tenke på at det finnes mange land som er fra "balkan". Og husk at mange dere som tror at menn fra balkan er voldelige mot kvinner da må dere bruke briller.

Det er helt feil og på wiki stemmer ikke det du har skrivet.... Det er mye mer muslimer i Bosnia og Herzegovine enn det er kristne og ortodoxe... Selve hele balkan er litt rar for min mening og der kan du finne mange mange andre kulturer og religioner.... Jeg har mange venner som er fra bosnia og herzegovina, serbia og kroatia.

Alt det jeg har skrevet her fortalte de meg!

Anonymous poster hash: 7f353...4a7

Fine venner du har som forteller deg løgner :-) Venner som undergraver alt som finnes på nett om oppl.Til fordel for seg selv selvfølgelig.

Anonymous poster hash: fe03e...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er serber, vi har vært sammen i 10 år og venter vårt første barn. Han er hverken voldelig eller dominerende, men en helt vanlig mann. Alle serbere jeg kjenner er ordentlige folk som er snille mot damene sine :)

Gratulerer! :D

OT:

Alle serbere jeg kjenner er snille.
Og man kan ikke dømme noen på forhånd bare fordi noen kommer fra Serbia...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fine venner du har som forteller deg løgner :-) Venner som undergraver alt som finnes på nett om oppl.Til fordel for seg selv selvfølgelig."

Men hvordan vet du det? Jeg kjenner dem i mange mange år og dem lyver ikke for meg!!!! Er du kanskje balkan og vet om noe der!?



Anonymous poster hash: fe03e...6fc



Anonymous poster hash: 7f353...4a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke hele Serbia definert som en del av Balkan heller da...
Etter å selv ha bodd der, så ja, det finnes absolutt noen machoe gutter der, men det finnes noen skikkelige tøfler også!
Det serbiske folket er smilende, imøtekommende, hyggelige og fredelige!
Dem er stolte og samtidig ydmyke. Dem nikker og smiler til naboene i heisen, dem åpner dører, og den som inviterer andre med ut betaler, uansett kjønn.
Noen er mer preget av tradisjoner enn andre, noen er mer preget av krigen enn andre, livet i Beograd er helt anderledes enn livet på landsbygda også.

Noe av det jeg syntes var mest fantastisk med å bo der, hva hvor åpen og tålmodig dem var med oss som ikke kunne språket eller kulturen der! Selv de som ikke kunne engelsk prøvde etter beste evne hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Gift med en i snart 10år. Mitt råd er å styre unna hvis man ikke er hodestups forelsket... Og får barn.. Grunnen til det er følgende:

- Hans familie vil forvente å få tilsendt penger.

- Hans familie vil baksnakke datteren din dersom de kjøper egen leilighet mens feks foreldrene hans leier. De burde jo sende penger..

- Han vil forvente at hans familie skal komme på besøk i lange perioder uavhengig om de bor i Norge eller utlandet.

- Hans familie vil forvente at din datter vil fungere som servitrise/hushjelp/kokk til alle døgnets tider.

- Når/hvis de får barn er det da selvsagt at DEMS kulturelle krav innfris. Feks svigermor som skal bo med dem minst 1mnd umiddelbart etter at barnet er født.

- Hennes mann er alltid mer innstilt på å please sin familie før din datter.

- Serbiske menn drikker mye når de først setter igang og det er totalt uakseptabelt å ikke bli full ved sammenkomster. Dersom mannen ikke har drukket nok, betyr det enten at han er svak for kona eller ikke har hatt det koselig på festen.

- Uventede gjester er normen blant serbere. Du eier ikke eget hus eller egen tid. Ringer et familiemedlem og vil komme må din datter sette sine planer på vent til fordel for.. HANS familie.

- Vold er noe som kan skje, men ikke allment akseptert.

- Når hans familie er på besøk så er det om å gjøre å please dem. Hennes familie blir ikke i nærheten like mye prioritert.

- Serbiske menn trøster skjelden en kvinner som gråter, de tuller å tøyser i stedet.. Dette fungerer ikke særlig bra ved dødsfall i familien eller andre tragedier.

- Serbere klager EKSTREMT mye, og det er UTROLIG vanskelig å finne en jobb der nede (løgn min mann hadde flere jobber og sier det er ren latskap)

- Serbere er veldig intense som personer, dvs de skønner feks at det ikke passer at foreldrene hans skal invitere gjester hjem til sønnen uten å spørre/informere.

- De har helt annen hygiene, feks menn plukker buser og kliner de på møblene fordi det er oss kvinner som skal rydde opp. Raping ved bordet forekommer titt og ofte. De aner ikke at man kan bruke papir for å snyte seg. De skyller nesa litt i vann og spruter busene ut i vasken uten å rydde opp. Negler bites av, tas i munnen og spyttes mot gulvet.. Igjen, kvinner rydder opp!

- Medisinsk sett så tror de at nana te (mint te)ordner alt...

- Du burde sikre at alle familie medlemmer allerede befinner seg i Norge, for hvis ikke blir det din kommende svigersønn sitt livsoppdrag.

- Jeg orker ikke engang å begynne ang barneoppdragelse..

Please damer der ute, styr unna mens leken enda er god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri vært sammen med en serber.

Det er et morderfolk,som under krigen på 90-tallet slaktet ned naboer og drepte over 8000 gutter og menn i massakren i Srebenica.De har begått noen av de verste krigsforbrytelsene verden har sett.

 

Under 2.verdenskrig fikk nazistene god hjelp av serberne når de skulle fange og drepe jøder bosatt på Balkan.I min lærebok i historie fra videregående,står det faktisk ordrett at "Serberne drepte jøder med om mulig,enda støre iver enn nazistene selv." Det sier ikke så rent lite.

 

 

 



Anonymous poster hash: e261c...9b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri vært sammen med en serber.

Det er et morderfolk,som under krigen på 90-tallet slaktet ned naboer og drepte over 8000 gutter og menn i massakren i Srebenica.De har begått noen av de verste krigsforbrytelsene verden har sett.

Under 2.verdenskrig fikk nazistene god hjelp av serberne når de skulle fange og drepe jøder bosatt på Balkan.I min lærebok i historie fra videregående,står det faktisk ordrett at "Serberne drepte jøder med om mulig,enda støre iver enn nazistene selv." Det sier ikke så rent lite.

Anonymous poster hash: e261c...9b6

Du kunne ikkw vært sammen med en tysker heller du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikkw vært sammen med en tysker heller du da?

 

Det blir noe helt annet.Jeg har en tysk kamerat,og hans foreldre var ikke engang født i 1945.Nazister og tyskere er dessuten ikke det samme.

 

Det blir noe ganske annet om du plutselig finner ut at din serbiske svigerfar på 90-tallet deltok i nedlakting og voldtekt av naboer og andre medborgere.Og dette ligger ikke mange år tilbake i tid,så sannsynligheten er stor.Der går mange krigsforbrytere fri fra den tiden.Sivile serbere.

 

Anonymous poster hash: e261c...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift med en i snart 10år. Mitt råd er å styre unna hvis man ikke er hodestups forelsket... Og får barn.. Grunnen til det er følgende:

- Hans familie vil forvente å få tilsendt penger.

- Hans familie vil baksnakke datteren din dersom de kjøper egen leilighet mens feks foreldrene hans leier. De burde jo sende penger..

- Han vil forvente at hans familie skal komme på besøk i lange perioder uavhengig om de bor i Norge eller utlandet.

- Hans familie vil forvente at din datter vil fungere som servitrise/hushjelp/kokk til alle døgnets tider.

- Når/hvis de får barn er det da selvsagt at DEMS kulturelle krav innfris. Feks svigermor som skal bo med dem minst 1mnd umiddelbart etter at barnet er født.

- Hennes mann er alltid mer innstilt på å please sin familie før din datter.

- Serbiske menn drikker mye når de først setter igang og det er totalt uakseptabelt å ikke bli full ved sammenkomster. Dersom mannen ikke har drukket nok, betyr det enten at han er svak for kona eller ikke har hatt det koselig på festen.

- Uventede gjester er normen blant serbere. Du eier ikke eget hus eller egen tid. Ringer et familiemedlem og vil komme må din datter sette sine planer på vent til fordel for.. HANS familie.

- Vold er noe som kan skje, men ikke allment akseptert.

- Når hans familie er på besøk så er det om å gjøre å please dem. Hennes familie blir ikke i nærheten like mye prioritert.

- Serbiske menn trøster skjelden en kvinner som gråter, de tuller å tøyser i stedet.. Dette fungerer ikke særlig bra ved dødsfall i familien eller andre tragedier.

- Serbere klager EKSTREMT mye, og det er UTROLIG vanskelig å finne en jobb der nede (løgn min mann hadde flere jobber og sier det er ren latskap)

- Serbere er veldig intense som personer, dvs de skønner feks at det ikke passer at foreldrene hans skal invitere gjester hjem til sønnen uten å spørre/informere.

- De har helt annen hygiene, feks menn plukker buser og kliner de på møblene fordi det er oss kvinner som skal rydde opp. Raping ved bordet forekommer titt og ofte. De aner ikke at man kan bruke papir for å snyte seg. De skyller nesa litt i vann og spruter busene ut i vasken uten å rydde opp. Negler bites av, tas i munnen og spyttes mot gulvet.. Igjen, kvinner rydder opp!

- Medisinsk sett så tror de at nana te (mint te)ordner alt...

- Du burde sikre at alle familie medlemmer allerede befinner seg i Norge, for hvis ikke blir det din kommende svigersønn sitt livsoppdrag.

- Jeg orker ikke engang å begynne ang barneoppdragelse..

Please damer der ute, styr unna mens leken enda er god...

 

Dette var bare trist. Håper du skaffer deg hjelp,det kan ikke være sunt å leve med så mye bitterhet i seg.

Anonymous poster hash: 8e9ec...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bosnier født og oppvokst i Kroatia før vi flyttet til Norge. Søskenbarnet mitt ble skutt og drept på åpen gate av en serber, mens krigen fortsatt holdt på. Et par av mine nære venner døde også under krigen.

 

Jeg har aldri hatet serbere av den grunn, og selv om det de gjorde var grusomt, så kan man ikke legge skylden på serbere som ikke har eller hadde en dritt med den krigen og slaktingen å gjøre. De fleste i dag prøver å legge krigen bak seg, og gå videre.

 

OT:

Jeg tror det er greit at du er skeptisk til den nye kjæresten, til en viss grad, til en grad enhver foreldrer SKAL være skeptisk. Men ikke døm eller les skrekkhistorier fra andre mennesker og deretter danne deg et bilde av fyren basert på det. Hvem søren gjør det?? 

Hva skjedde med good old; bli kjent med personen først,deretter kan du finne ut om du liker/ikke liker han eller om du har noe å bekymre deg for eller ei?

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 8e9ec...7c7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift med en i snart 10år. Mitt råd er å styre unna hvis man ikke er hodestups forelsket... Og får barn.. Grunnen til det er følgende:

- Hans familie vil forvente å få tilsendt penger.

- Hans familie vil baksnakke datteren din dersom de kjøper egen leilighet mens feks foreldrene hans leier. De burde jo sende penger..

- Han vil forvente at hans familie skal komme på besøk i lange perioder uavhengig om de bor i Norge eller utlandet.

- Hans familie vil forvente at din datter vil fungere som servitrise/hushjelp/kokk til alle døgnets tider.

- Når/hvis de får barn er det da selvsagt at DEMS kulturelle krav innfris. Feks svigermor som skal bo med dem minst 1mnd umiddelbart etter at barnet er født.

- Hennes mann er alltid mer innstilt på å please sin familie før din datter.

- Serbiske menn drikker mye når de først setter igang og det er totalt uakseptabelt å ikke bli full ved sammenkomster. Dersom mannen ikke har drukket nok, betyr det enten at han er svak for kona eller ikke har hatt det koselig på festen.

- Uventede gjester er normen blant serbere. Du eier ikke eget hus eller egen tid. Ringer et familiemedlem og vil komme må din datter sette sine planer på vent til fordel for.. HANS familie.

- Vold er noe som kan skje, men ikke allment akseptert.

- Når hans familie er på besøk så er det om å gjøre å please dem. Hennes familie blir ikke i nærheten like mye prioritert.

- Serbiske menn trøster skjelden en kvinner som gråter, de tuller å tøyser i stedet.. Dette fungerer ikke særlig bra ved dødsfall i familien eller andre tragedier.

- Serbere klager EKSTREMT mye, og det er UTROLIG vanskelig å finne en jobb der nede (løgn min mann hadde flere jobber og sier det er ren latskap)

- Serbere er veldig intense som personer, dvs de skønner feks at det ikke passer at foreldrene hans skal invitere gjester hjem til sønnen uten å spørre/informere.

- De har helt annen hygiene, feks menn plukker buser og kliner de på møblene fordi det er oss kvinner som skal rydde opp. Raping ved bordet forekommer titt og ofte. De aner ikke at man kan bruke papir for å snyte seg. De skyller nesa litt i vann og spruter busene ut i vasken uten å rydde opp. Negler bites av, tas i munnen og spyttes mot gulvet.. Igjen, kvinner rydder opp!

- Medisinsk sett så tror de at nana te (mint te)ordner alt...

- Du burde sikre at alle familie medlemmer allerede befinner seg i Norge, for hvis ikke blir det din kommende svigersønn sitt livsoppdrag.

- Jeg orker ikke engang å begynne ang barneoppdragelse..

Please damer der ute, styr unna mens leken enda er god...

Haha noe kan jeg nok kjenne igjen, men tror nok mannen din er ett ekstremtilfelle. Ja, det sendes litt penger, er man på fest skal det drikkes og klart at "caj" er en vidundermedisin ;)

Men min mann setter meg like høyt som sin familie, fordi jeg er hans nærmeste familie nå.

Barneoppdragelsen Er vi like enige og uenige om som alle andre par, han er hygienisk og ville aldri ha rapet ved bordet eller tørket buser på sofaen (gjør din mann virkelig det?!)

Jeg har opplevd vonde ting i livet, og ingen kan trøste så godt som han.

Vil hans familie komme på besøk så ringer de å spør når det passer.

Klart jeg serverer litt kjeks og kaffe når jeg har gjester, men det ville jeg uansett ha gjort, serbere eller ei.

Han driver eget firma og jobber lange dager, så lat er han ikke.

Samme med familien i Serbia, de har eget firma der og ingen ligger på latsiden.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med min serbiske mann ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som bryter mot følgende regel og svar til dette:

 

 

* Innlegg som inneholder diskriminerende eller hatefullt innhold om noens hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, homofile legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens § 135a.

 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2014 den 19.13):

...alt fra balkan er en utfordring i forhold norsk likestilling.

 


Anonymous poster hash: ce700...414

 

Hva med sør-Europa da? Spania Italia osv? 
 

Og øst Europa i forhold til Balkan?

Anonymkode: 0f31a...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...