Gå til innhold

kriminologi.......

Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

...Egentlig hva du syns om det, spennende? hva har du tenkt å bruke det til........ var det vanskelig å komme inn? Følte du at du fikk noe igjen for å ha studert det........osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Har en del vekttall i kombinasjon med juss.

Tja, interessant og ok, men også ganske provoserende synes jeg. Blir lett mye fokus på hvor forståelsesfull man må være mot kriminelle , og så glemmer man å presentere løsninger der offeret og mange menneskers naturlige "hevninstinkt" tas med i betraktningen. Men mye nyttig lærdom om samfunnet vårt.

Tror mange tar det i kombinasjon med juss, politi, sosionom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Har lyst å gå fengelskolen, men ikke så lett å komme inn. Derfor hadde det vært greit å få med seg litt ekstra kunnskaper på veien......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Har lyst å gå fengelskolen' date=' men ikke så lett å komme inn. Derfor hadde det vært greit å få med seg litt ekstra kunnskaper på veien......[/quote']

Ja, det hørtes lurt ut. Bra kombinasjon, det.

Vet at Oslo Fengsel bruker mange sommervikarer (for sent for i år, men søk neste vår). Kjenner flere som har jobbet som vikar der i ferier. Kan jo også være lurt å ta med seg?

(Sikkert tilsvarende for andre store fengsler.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Fengsel skolen? Hvor er disse og hvorlenge går man der?

Det geniale er at man får lønn mens man går på skolen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Wow! Kan du opplyse meg om den Poirot?

*nysgjerrig - vet ingenting*

Tja, vet ikke så mye, annet enn at de gjerne vil ha språkmektige folk, kvinner og utlendinger. Tror den varer i 2 eller 3 år, med pliktår mht jobb etterpå. Mye praksis.

Her er mer:

http://www.krus.no/utdanning/

(Tror tollskolen har noe liknende mht lønn og pliktjobbing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Poirot. Nå er jeg oppriktig nysgjerrig. Er selv på let etter en annen yrkesretning og sånt. Fint å snuse rundt.

:-)

Du da Coolaid, du vet vel mere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å gå fengelskolen' date=' men ikke så lett å komme inn. Derfor hadde det vært greit å få med seg litt ekstra kunnskaper på veien......[/quote']

Er det vanskelig å komme inn på fengselskolen? Jøss det fikk jeg ikke inntrykk av. Har vært der inne på jobbintervju som foreleser. Fikk inntrykk av at kravene var relativt små. Mye rart man må flikke ut av studiet underveis....fordi det var mye rart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Takker Poirot. Nå er jeg oppriktig nysgjerrig. Er selv på let etter en annen yrkesretning og sånt. Fint å snuse rundt.

Ja, selv har jeg funnet ut at jeg tror jeg har lyst til å bli toller. Men det er vel litt sent for slik. Har liksom gått 7 år på skole allerede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

http://www.krus.no/ der finner du det du trenger å vite.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Jepp, ikke lett i disse dager, veldig mange søkere, veldig få plasser. Karakterer er en ting, men har snakket med folk som har vært til intervju og tester.... Skikkelig revolverintervju........ Før var det letter for da var det magel på kanidater...... Nå er det overflod, har sikkert noe med at det er lønnet.........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Coolaid

Det finns noen små triks som kan hjelpe.... Bli visitor gjennom Røde kors, da besøker du en fast innsatt og får bli kjent med mennesker som er på innsiden. Det er en fin erfaring å ta med seg, og i tillegg ser bra ut på papirene dine..... Og selvfølgelig viktigst av alt, det er en fantastisk erfaring å bety så mye for et annet menneske.....

Fengselskolen er bare i Oslo, men skolen er lagt opp slik at det er praksis i et eller annet fengsle 1-2 år og så et teoriår på skolen oi Oslo....... Ellers bør du interesere deg for det som skjer i samfunnet, kiminalitetsbilde, og være glad i mennesker..... Du kommer borti en del rusproblematikk, personer med psykiske problemer, ensomhet osv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnofãngelset

Etter å ha sett en del på "Kvinnofengelset" på TV4 i mange år, ser det jo spennende ut å være fengselsbetjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Etter å ha sett en del på "Kvinnofengelset" på TV4 i mange år' date=' ser det jo spennende ut å være fengselsbetjent![/quote']

Ja, men du må tåle å få en på trynet, urinprøver slengt i fjeset, matbrett kastet på deg og spytting, biting og å finne folk hengt/med kuttet pulsåre.

Ihvertfall om du jobber i lukket fengsel, der mange syke og voldelige folk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...