Gå til innhold

utleier tar ikke hensyn.


Krysstina

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Konfliktrådet? Det er da forliksrådet man snakker om?

Selv om jeg er enig i at hun ikke skal brase inn på et rom hun har leid ut, har hun likevel rett til å lukke et vindu som står på vid vegg i en bolig hun selv bor i. Men hun skulle selvsagt banket på først. Hun skal ikke bruke deres utstyr, men jeg aner jo ingenting om hva som står i kontrakten. Har man tilgang til kjøkken er det ikke nødvendigvis slik at man kan påberope seg enerett til bruk av utstyret i det.

Jeg skjønner at dette er ubehagelig og uønsket å fortsette å bo i, men jeg er ikke enig i at et tilfelle av å storme inn på rommet er oppsigelsesgrunn.

Forøvrig er det ingen formkrav til en oppsigelse av leiekontrakt, det er heving som må begrunnes og hjemløs i lovteksten.

Jeg synes du har fått elendige råd i denne tråden, dessverre.

"Med grunnlag i paragraf xx i husleieloven ønsker jeg å heve leiekontrakten da jeg synes det er utrygt å bo i leiligheten. Hendelsen som er direkte foranledning til flytting skjedde den xx.xx.xx, og Yyyyy var vitne tol dette. Flere lignende hendelser der vår rett til vår rett til bruk av utleieobjektet er misbrukt kan også bevitnes av Yyyyy og Zzzzz. Jeg flytter dato xx.xx.xx og forventer at innbetalt husleie for utestående leieperiode utbetales til konto xxxx.xx.xxxxx.".

Merk at ved heving er det ikke krav til å forholde seg til oppsigelsestiden., men det er desto større krav til dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...