Gå til innhold

utleier tar ikke hensyn.


Krysstina

Anbefalte innlegg

Sted/dato.

Jeg og (hun du bor sammens med) sier opp med en mnds oppsigelse fra 1-12-2014, begrunnelse er kontraktsbrudd fra din side (skriv noe her om brudd på privatlivets fred/din venninne har sikkert også noen eksempler), noe som gjør det uutholdelig og fortsette å bo her. Skulle du velge å kontakte konfliktsrådet, så skal vi være behjelpelige med å møte opp.

Dato og begges underskrift.

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis dere uredd for konfliktrådet, og ikke gi etter for "privat"pengepress, da kontakter dere to konfliktsrådet for å få slutt på saken.

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dere uredd for konfliktrådet, og ikke gi etter for "privat"pengepress, da kontakter dere to konfliktsrådet for å få slutt på saken.

Tusen takk, du er til stor hjelp. For jeg synes ikke det er greit, jeg trives ikke med å bo her med henne til stedet selv om hun beklaget seg. Jeg er redd om hun skal komme inn, snoker på rommene når vi ikke er her og slikt. Rett og slett brøt hun tillit til meg når hun gjorde noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, du er til stor hjelp. For jeg synes ikke det er greit, jeg trives ikke med å bo her med henne til stedet selv om hun beklaget seg. Jeg er redd om hun skal komme inn, snoker på rommene når vi ikke er her og slikt. Rett og slett brøt hun tillit til meg når hun gjorde noe slikt.

I oppsigelsen må dere deduser og argumentere hva dere mener er kontraktsbrudd fra hennes side og hva det er med det som gjør det umulig å bo er. Huske på: Det blir dokumentet som kanskje ender i konfliktsrådet. Ergo dere må være så saklig ognøyaktig som mulig.

En tidsbestemt kontrakt er strengere, men for begge parter. ;)

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I oppsigelsen må dere deduser og argumentere hva dere mener er kontraktsbrudd fra hennes side og hva det er med det som gjør det umulig å bo er. Huske på: Det blir dokumentet som kanskje ender i konfliktsrådet. Ergo dere må være så saklig ognøyaktig som mulig.

En tidsbestemt kontrakt er strengere, men for begge parter. ;)

Det skjønner jeg, men når hun gjør slikt, som får meg til å ikke forlate rommet mitt når hun er her, synes jeg ikke er greit. Hun har ikke noe grunn til å gå inn på ett rom hun leier ut der ett vindu står på vidt gap en lørdags formiddag :P

Endret av Krysstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, men når hun gjør slikt, som gjør at jeg ikke tørr å forlate rommet mitt når hun er her, at hun går inn slik, synes jeg ikke er greit. Hun har ikke noe grunn til å gå inn på ett soverom der ett vindu står på vidt gap en lørdags formiddag :P

Står det noe om i kontrakten på hvilkene måte hun har lov å bruke leiligheten og soverommene er ikke en av de, så er det kontraktsbrudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det noe om i kontrakten på hvilkene måte hun har lov å bruke leiligheten og soverommene er ikke en av de, så er det kontraktsbrudd.

Okei, ønsk meg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, ønsk meg lykke til :)

Gå ut fra kontrakten deres og argumenter ut fra den og hva hun gjør og det før posten stenger torsdag. Begynn deretter og pakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og masse lykke til!

Men hun har adressen sin her, aner ikke hva den er der hun bor nå? Hun har heller ikke mobiltelefon, så mail blir liksom helt uaktuelt? når det er den eneste måten å få tak i henne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vist til husleieloven i oppsigelsen. Da virker det som om dere kan sakene deres, og ingen kan jo nekte for noe som står i loven.

Vis til paragraf 5-6 "utleierens adgang til husrommet". Her står det blant annet at leietaker skal ha beskjed innen rimelig tid dersom utleier skal foreta tilsyn eller arbeid i husrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun har adressen sin her, aner ikke hva den er der hun bor nå? Hun har heller ikke mobiltelefon, så mail blir liksom helt uaktuelt? når det er den eneste måten å få tak i henne på?

Hmm, høres rart ut hvis hun ikke bor der, kan det være at hun holder på med noe snuskete? Du skal ikke sende noe mail, sender rekommandert brev til den adressen hun er folkeregistrert med. Det er viktig.

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, høres rart ut hvis hun ikke bor der, kan det være at hun holder på med noe snuskete? Du skal ikke sende noe mail, sender rekommandert brev til den adressen hun er folkeregistrert med. Det er viktig.

Men da kommer all posten hit, hun har adressen sin her vi bor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kommer all posten hit, hun har adressen sin her vi bor :P

Nei, brevet kommer ikke dit, hun får beskjed om å komme og hente et brev (står ikke noe om hvem som har sendt det) på nærmeste postkontor. Da får du beskjed om at brevet er hentet og lest. Det er viktig at dere som vil ut av en tidsbestemt kontrakt gjør alt etter boken.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, høres rart ut hvis hun ikke bor der, kan det være at hun holder på med noe snuskete? Du skal ikke sende noe mail, sender rekommandert brev til den adressen hun er folkeregistrert med. Det er viktig.

Sikkert for å unngå å skatte av leieinntektene.

Det bør stå bostedsadressen hennes i kontrakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert for å unngå å skatte av leieinntektene.

Det bør stå bostedsadressen hennes i kontrakten?

Det gir jentene noe å forhandle med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert for å unngå å skatte av leieinntektene.

Det bør stå bostedsadressen hennes i kontrakten?

Ja, jeg fant det nå, bare jeg som er litt blind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt depositum? Hvis ikke, så finn en annen leilighet. Bare stikk



Anonymous poster hash: eb13d...055
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...