Gå til innhold

Jeg fikk ikke time hos gynekolog før i januar! ubehag i underlivet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ringte for å få en time hos gynekologen min og det var ingen ting ledig før ut i januar. Jeg kan ikke vente så lenge. Jeg var sikker på at det var en soppinfeksjon og gikk på canesten. Kløingen forsvant, men har enda ubehag.

Jeg har en slags brennende følelse når jeg tisser og føles ut som jeg må tisse hele tiden. Etter jeg har drukket et glass vann, så må jeg bare løpe på do for det virker som jeg holder på å tisse på meg. Jeg har en rar og ubehagelig følelse der nede hele tiden.

Jeg er sikker på at han jeg hadde sex med for 3 uker siden har smittet meg med noe :( Det var etter vi hadde sex jeg begynte å få ubehag.

Hva gjør jeg nå?

Hilsen jente 17.

Anonymous poster hash: 57922...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar kontakt med lege!! Er det en kjønnsykdom du har fått så bør den ikke få gå ubehandlet helt til januar, hvertfall ikke når symptomene er så sterke som de er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar en morgenurinprøve i morgen tidlig og drar til fastlegen din. Eller på Helsestasjon for ungdom, eller kontor for seksuelt overførbare sykdommer om du bor i nærheten av dette.

Alternativ kan du gå på Volvat.

Men hvorfor spør du om hjelp her og ikke hos mammaen din?

Anonymous poster hash: 42fd5...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar en morgenurinprøve i morgen tidlig og drar til fastlegen din. Eller på Helsestasjon for ungdom, eller kontor for seksuelt overførbare sykdommer om du bor i nærheten av dette.

Alternativ kan du gå på Volvat.

Men hvorfor spør du om hjelp her og ikke hos mammaen din?

Anonymous poster hash: 42fd5...659

Fordi det er flaut å spørre mamma om råd om dette. Derfor kan jeg heller spørre her :)

Men jeg skal ringe legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med helsespørsmål, er at det er mer effektivt å ringe legekontoret når de har åpent, enn å spørre random folk på internett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiske symptomer på UVI. Hvorfor vente på time hos gynekolog når en fastlege kan hjelpe deg kjappere og like bra, og ikke minst billigere? Man må ikke löpe til en gynekolog hver gang det er problemer sörover.

Anonymous poster hash: cfeda...9f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte for å få en time hos gynekologen min og det var ingen ting ledig før ut i januar. Jeg kan ikke vente så lenge. Jeg var sikker på at det var en soppinfeksjon og gikk på canesten. Kløingen forsvant, men har enda ubehag.

Jeg har en slags brennende følelse når jeg tisser og føles ut som jeg må tisse hele tiden. Etter jeg har drukket et glass vann, så må jeg bare løpe på do for det virker som jeg holder på å tisse på meg. Jeg har en rar og ubehagelig følelse der nede hele tiden.

Jeg er sikker på at han jeg hadde sex med for 3 uker siden har smittet meg med noe :( Det var etter vi hadde sex jeg begynte å få ubehag.

Hva gjør jeg nå?

Hilsen jente 17.

Æsj!

Anonymous poster hash: 19577...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for oss å vite om det er en vanlig urineveisinfeksjon (med tarmbakterier), eller om symptomene kan skyldes klamydia eller annen kjønnssykdom. Symtomene kan være ganske like. Du trenger å teste deg hos en lege eller helsestasjon. Eventuelt forklare problemstillingen til gynekologen og få en akuttime der (men de vil trolig henvise til lege/helsestasjon).

Anonymous poster hash: 18f84...a13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, høres ut som UVI. Om du har gått med det i 3 uker bør du få antibiotika så raskt så mulig så du ikke ender opp med nyrebekkenbetennelse. Ikke så uvanlig å få UVI etter sex,

Anonymous poster hash: a1cbc...ded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...