Laban Skrevet 24. juli 2004 #21 Skrevet 24. juli 2004 Politi??? Altså dette er snakk om en god venninne og en god kamerat her. Jeg føler meg irritert over at jeg nå blir satt i klemma over hennes utroskap. Nå må jeg sitte å smile falskt til kompisen min som ikke aner noen ting. SÅnt hadde vel kanskje vært helt greit for deg, men for meg er det rett og slett kjipt. Og hvorfor ellers skulle jeg poste et innlegg her hvis ikke dette plaget meg? Gjør da ikke dette for morroskyld heller Vel, hun anser deg tydeligvis som en veldig god venninne av HENNE i og med at hun betror seg til deg. Kjenner du han gjennom henne eller har du kjent ham lenge før, uavhengig av deres forhold? Uansett; du har ingenting med deres forhold å gjøre. Du er en utenforstående og bør se din plass her. Det kommer aldri noe godt ut av å blande seg!! Fortell gjerne venninnen din hva du synes. Be uansett om at hun aldri avslører for kompisen din/typen hennes at du visste om hva hun drev med i Hellas.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #22 Skrevet 24. juli 2004 Laban: Jeg sa bare hva JEG mente. Jeg synes folk som ligger med mange folk på korte perioder er luddere, og særlig når de har en kjæreste som venter hjemme. Men mulig du følte deg støtet av dette innlegget.
Laban Skrevet 24. juli 2004 #23 Skrevet 24. juli 2004 Føler meg ikke støtt, bare temmelig oppgitt over sure kvinner som absolutt skal undertrykke andre kvinner som ser ut som om de har det mer gøy enn de sure kvinnene.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #24 Skrevet 24. juli 2004 Jeg synes du skal si noe til kjæresten hennes. Når det blir slik du beskriver her så er det ikke bare en ferieflørt som gikk litt for langt. Hun er jo rett og slett usmakelig den venninnen din. Synes man har rett til å vite hva slags menneske man er sammen med. Som du sier. Kanskje gir hun ham en kjønnssykdom for alt man vet. :evil: Hvis kjæresten min var utro og noen visste om det så hadde jeg satt stor pris på å få vite det.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #25 Skrevet 24. juli 2004 Laban. Hun er ikke lengre enn utenforstående når venninnen har utbrodert sin utroskap til henne. På en måte så skjønner jeg at hun vil være lojal mot venninnen sin. Jeg ville i allefall tatt meg en prat med venninnen og spurt om hun beskyttet seg og slike ting. For hvis hun ikke har det så burde venninnen oppfordre henne til å dra til legen før hun hopper i sengen med kjæresten også.
Laban Skrevet 24. juli 2004 #26 Skrevet 24. juli 2004 Laban. Hun er ikke lengre enn utenforstående når venninnen har utbrodert sin utroskap til henne. På en måte så skjønner jeg at hun vil være lojal mot venninnen sin. Jeg ville i allefall tatt meg en prat med venninnen og spurt om hun beskyttet seg og slike ting. For hvis hun ikke har det så burde venninnen oppfordre henne til å dra til legen før hun hopper i sengen med kjæresten også. Har ikke sagt noe annet enn at hun skal være lojal mot venninnen sin, men at hun er utenforstående mht forholdet mellom venninnen og kjæresten hennes. Selsagt bør venninnen sjekke seg dersom hun har vært uforsiktig. Men utifra oppførselen hennes skulle man jo tro at hun kommer til å gjøre det slutt med kjæresten når hun kommer hjem uansett.
Gjest trofast suring Skrevet 24. juli 2004 #27 Skrevet 24. juli 2004 en liten kommentar angående venninne-definisjoner.: å utbrodere sitt seksualliv er ikke nødvenigvis noe man gjør kun ovenfor gode venner - antagelig ser hun ikke på det som en intim betroelse en gang, kun noe hun vil "skryte av" eller "tøffe seg med" på usikre og umodne menneskers vis. Jeg har selv hatt perifere kolleger som legger ut om problemer med kjæresten, utroskap eller hva slags sexleketøy de bruker. Jeg regner dem IKKE som gode venner eller blir smigret av deres åpenhet. Noen mennesker eier rett og slett ikke hensyn eller sperrer - hadde de vært gode venner ville de vært klar over at de påla meg en byrde ved å blande meg inn i problemene deres. Men man skal kunne betro seg til og søke hjelp hos venner, men er DET intensjonen sier det seg vel nesten selv at hun (den løse venninne) kanskje indirekte ber om din mening og evt hjelp til å forandre oppførselen sin. Eller trenger hun bare oppmerksomhet? Det er flere grunner til at enkelte "må" sjokkere vennene sine, og det bunner nok stort sett i usikkerhet og behov for tilbakemeldinger om hvor grensene går. Det er en bjørnejeneste å være for snill mot henne ved å late som man synes det er greit det hun gjør
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. juli 2004 #28 Skrevet 24. juli 2004 Seriøst: Jeg nøler ikke med å kalle ei jente som har kjæreste hjemme, og som går ut og har seg med et helt fotballag (i hvert fall nesten), eller med noen andre uten at kjæresten vet om det og synes det er greit, for et ludder og en bitch. Og slett ingen god venninne når hun setter deg i et sånt lojalitetsdilemma. Ta et oppgjør med henne. Hadde hun ikke skrytt av det til deg, så hadde du ikke behøvd å blande deg inn, men når hun allerede har gjort deg til "medskyldig" siden du nå vet om det, så synes jeg du skal fortelle henne akkurat hva du mener om hvordan hun oppfører seg. Tenk deg selv om kjæresten din hadde seg med alt som gikk i to sko, og alle visste det utenom deg... Du vet aldri hvem andre hun har "betrodd" seg til.
Laban Skrevet 24. juli 2004 #29 Skrevet 24. juli 2004 en liten kommentar angående venninne-definisjoner.: å utbrodere sitt seksualliv er ikke nødvenigvis noe man gjør kun ovenfor gode venner - antagelig ser hun ikke på det som en intim betroelse en gang, kun noe hun vil "skryte av" eller "tøffe seg med" på usikre og umodne menneskers vis. Jeg har selv hatt perifere kolleger som legger ut om problemer med kjæresten, utroskap eller hva slags sexleketøy de bruker. Jeg regner dem IKKE som gode venner eller blir smigret av deres åpenhet. Noen mennesker eier rett og slett ikke hensyn eller sperrer - hadde de vært gode venner ville de vært klar over at de påla meg en byrde ved å blande meg inn i problemene deres. Men man skal kunne betro seg til og søke hjelp hos venner, men er DET intensjonen sier det seg vel nesten selv at hun (den løse venninne) kanskje indirekte ber om din mening og evt hjelp til å forandre oppførselen sin. Eller trenger hun bare oppmerksomhet? Det er flere grunner til at enkelte "må" sjokkere vennene sine, og det bunner nok stort sett i usikkerhet og behov for tilbakemeldinger om hvor grensene går. Det er en bjørnejeneste å være for snill mot henne ved å late som man synes det er greit det hun gjør Så å fortelle venner om sexlivet sitt er å -tøffe seg? -skryte? -be om folks meninger om egen oppførsel? -be om hjelp til å endre seksualvaner? -søken etter oppmerksomhet? -ønske om å sjokkere? -tegn på usikkerhet? Dersom du opplever noe veldig morsomt, flott eller herlig, forteller du det ikke til vennene dine da? Hva er galt med å betro seksuelle eventyr til venninner? Kanskje dette er forskjellig i forskjellige venninnegjenger, men for mange er det faktisk naturlig å snakke om sex og sexvaner seg imellom.
Gjest TomKrus Skrevet 24. juli 2004 #30 Skrevet 24. juli 2004 Dersom du opplever noe veldig morsomt, flott eller herlig, forteller du det ikke til vennene dine da? Så å bedra kjæresten er noe veldig morsomt, flott og herlig? Mulig for en en løssluppen og usikker 17-åring - men det er kanskje alderen hennes?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. juli 2004 #31 Skrevet 24. juli 2004 Så å fortelle venner om sexlivet sitt er å -tøffe seg? -skryte? -be om folks meninger om egen oppførsel? -be om hjelp til å endre seksualvaner? -søken etter oppmerksomhet? -ønske om å sjokkere? -tegn på usikkerhet? Ja. Hva folk gjør i senga vil jeg ikke vite noe om, i hvert fall ikke om de gjør det i en seng de ikke hadde noe med å gjøre det i. Hvis jeg vil vite, så spør jeg.
Laban Skrevet 24. juli 2004 #32 Skrevet 24. juli 2004 Ja. Hva folk gjør i senga vil jeg ikke vite noe om, i hvert fall ikke om de gjør det i en seng de ikke hadde noe med å gjøre det i. Hvis jeg vil vite, så spør jeg. Ok - da er det kanskje greit vi ikke er venninner!
Arkana Skrevet 24. juli 2004 #33 Skrevet 24. juli 2004 Venninnen din er ikke et ludder' date=' men hun er utro. Hva hun velger å gjøre er hennes business, men du kan si i fra om at du ikke vil høre om det, og at du tar avstand fra hennes oppførsel. Synes ikke du skal sladre til kjæresten hennes.[/quote'] Enig.
Laban Skrevet 24. juli 2004 #34 Skrevet 24. juli 2004 Så å bedra kjæresten er noe veldig morsomt, flott og herlig? Mulig for en en løssluppen og usikker 17-åring - men det er kanskje alderen hennes? Nei, men jeg tror hun synes at det å eksperimentere seksuelt er morsomt, flott og herlig. Enig med deg i at hun trolig er ung, og tillegg gir jeg henne the benefit of the doubt og regner med at hun gjør det slutt med kjæresten når hun kommer hjem. Klart det er galt å være utro, men dersom hun gjør det slutt når hun kommer hjem (skjønner at hun velger å vente, slik at hun ikke må gjøre det slutt per telefon eller mail), så er hun allikevel relativt home free i mine øyne.
Gjest Lille_my Skrevet 24. juli 2004 #35 Skrevet 24. juli 2004 Løs er hun vel ikke, men utro kan det vel heller kalles. Syns synd på mannen jeg!
Penetrator Skrevet 24. juli 2004 #36 Skrevet 24. juli 2004 Beklager frøkner, men dette er nok et ludder...
Gjest trofast suring Skrevet 24. juli 2004 #37 Skrevet 24. juli 2004 synes det meste er sagt nå, jeg, men er også glad ikke jeg er labans venninne... for å presisere litt: jeg synes det ikke tjener noen hensikt å fordømme andres menneskers sexliv så lenge det ikke går ut over andre. Men det gjør det faktisk i dette tilfellet. Å kalle noen et ludder (om enn jeg har gjort det selv i sjalu øyeblikk) er barnslig og kvinnefiendtlig - selv om en kan få lyst til å kalle utro nek (også hankjønn) for styggere ord enn DET. ellers synes jeg det er greit å følge med på venninners strabaser og kjærlighetsliv, og å oppdatere dem om det samme - UTEN å få detaljer, UTEN å ALLTID få høre fyllepulehistorier (nok er nok, faktisk, og folk som til stadighet legger ut om sånt uten å ha noe særlig annet å komme med mister fort min interesse) - og om ei venninne setter meg i en situasjon som det som startet hele denne diskusjonen (har vært ute for liknende) synes jeg faktisk det er ubehagelig og forbeholder meg retten til å si fra om dette. Hva VIL venninna, da? Ikke bare dele en ubetinget glede i dette tilfellet, tror jeg. Kanskje det er et forsøk på å sette seg selv i en situasjon som gjør det umulig å fortsette forholdet til kjæresten? Hvor bra er det å gjøre det på denne måten?
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #38 Skrevet 25. juli 2004 Føler meg ikke støtt, bare temmelig oppgitt over sure kvinner som absolutt skal undertrykke andre kvinner som ser ut som om de har det mer gøy enn de sure kvinnene. Først og fremst: Ligge med mange gutter på ferie når man har kjæreste som venter hjemme i Norge. Er det noe som du synes er gøy? Kanskje er du en sånn en selv? Kanskje er du nettopp jenta det er snakk om i innlegget
Laban Skrevet 25. juli 2004 #39 Skrevet 25. juli 2004 Først og fremst: Ligge med mange gutter på ferie når man har kjæreste som venter hjemme i Norge. Er det noe som du synes er gøy? Kanskje er du en sånn en selv? Kanskje er du nettopp jenta det er snakk om i innlegget Dersom du hadde fulgt med på hva jeg skrev, sier jeg jo at jeg fordømmer utroskapen hennes, men at jeg i prinsippet forsvarer en kvinnes rett til å ha sex med så mange hun vil uten å bli kalt et ludder.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #40 Skrevet 25. juli 2004 Dersom du hadde fulgt med på hva jeg skrev, sier jeg jo at jeg fordømmer utroskapen hennes, men at jeg i prinsippet forsvarer en kvinnes rett til å ha sex med så mange hun vil uten å bli kalt et ludder. Men kjære deg da. Er det ikke nettopp det man legger i ordet "ludder" da. Det at man er billig og ligger med mange. Venninna hennes ER et ludder i mine øyne når hun feier over et helt amerikansk fotballag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå