Gå til innhold

Venninnen min er "løs" ?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var jeg som hadde innlegget over - glemte å logge meg inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor står det at venninnen feide over et helt fotballag?

Skrevet

Kan vi heretter kalle mannfolk som til stadighet ligger med nye kvinner for ludder også?

Ja din venninne er utro, men i mitt vokabular er hun ikke et ludder. Jeg synes i første omgang at du skal fortelle henne at hun setter deg i en vanskelig situasjon ved å fortelle deg dette og at du synes hun bør ta et oppgjør med kjæresten sin.. Hvis hun fortsetter å oppføre seg på samme måten, ville jeg nok etterhvert vurdert å fortelle det til kjæresten hennes, men jeg ville som sagt gitt henne sjansen til å fortelle det selv først.

Jennifer

Gjest TomKrus
Skrevet
Kan vi heretter kalle mannfolk som til stadighet ligger med nye kvinner for ludder også?

Jeg har ikke noen problem med å kalle menn noe hvis de puler rundt når de har kjæreste. Ludder kan sikkert brukes.

Skrevet

Det er mulig du kan det TomKrus, men jeg tror ikke resten av verden har kommet så "langt" ennå, kjæreste eller ikke..

Jennifer

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg blir så provosert over sånn oppførsel som beskrives her, og jeg forstår godt at trådstarter reagerer som hun gjør - det er en skikkelig guffen situasjon denne løsslupne venninna hennes har satt henne i!

Om denne venninna er et ludder eller ikke avhenger vel av om hun tar betalt eller ikke! :wink:

Syns du skal vise denne venninna di at du fullt og helt tar avstand fra det hun holder på med, og jeg syns også at du kan fortelle dette til kjæresten hennes som er helt uvitende. Hun fortjener ikke at dere to lar dere bruke av henne!

K

Skrevet

Jeg mener fortastt at dere oppfører dere som et kaklende, moraliserende hønseberg midt i tjukkeste bibelbelte. Det er så utrolig middelaldersk og smålig å kalle en kvinne er en sjøge fordi hun ikke legger sjul på sin sexuelle aktiviteter.

Hvorfor tror alltid omgivelsene at en kvinnes sexliv er deres "eiendom"?

Hvem har forresten ikke opplevd at tenåringskjæresten var utro på en eller annen måte?

Hva vet vel dere om kjæresten hennes fortier at hun har slått opp og i det stille leker manipulerende martyr? Min erfaring tilsier at det aldri er riktig eller lurt å blande seg opp i et forhold uansett hvor gode venner man er rett og slett fordi man aldri får oversikt over begges sider av historien. Det er lov å støtte, diskutere og gi råd, men ikke å blande seg.

La oss si at hun hadde løyet om noe annet viktig i forholdet, feks pengebruk. Hadde dere løpt til kjæresten og sladret da også, eller er det kun utroskaps ting man har lov til å blande seg opp i?

Gjest Gjesta
Skrevet

Det å lyve og føre folk bak lyset er ikke akseptert uansett alder og kjønn, etter min mening!

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Her om dagen fikk jeg en mail av henne.

Hun hadde det kjempefett der nede og hadde møtt massevis av kule folk. Inkludert ett helt fotballlag fra usa eller noe :-?

Laban: Her står det at venninna hennes møtte et helt forballag fra usa. Regner med at det var mange av disse ho feide over siden det står nevnt, men står jo ikke direkte, så vet ikke jeg.

Skrevet

Dette er ikke en diskusjon om hvorvidt UTROSKAP og LØGN er umoralsk eller ikke.

Det er en diskusjon om hvorvidt det at noen tilsynelatende LYVER og er UTRO gir deg moralsk rett til å bli en aktiv deltaker i to andre menneskers konflikt om deres private anliggender og ikke la dem skvære opp selv.

Et annet aspekt er også at fremmmede mennesker her inne blir forbannet og skjeller ut noen de ikke kjenner på bakgrunn av noe som ikke er gjort mot dem eller har noe med dem å gjøre.

Skrevet

Laban: Her står det at venninna hennes møtte et helt forballag fra usa. Regner med at det var mange av disse ho feide over siden det står nevnt, men står jo ikke direkte, så vet ikke jeg.

Utro med en eller et helt fotballag - Spiller det egentlig noen rolle for det egentlige dilemmaet: "Fortelle eller ikke"?

Uansett så ser dette ut som et klassisk eksempel på den berømmelige fjøra som ble til fem høns. SLADDER SNADDER!

Gjest Gjesta
Skrevet

"Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv"

...mener jeg...

K

Skrevet
"Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv"

...mener jeg...

K

Jeg synes kanskje du skal være forsiktig med å sitere tekster du ikke vet tolkningen til.

Hvem representerer de som "overså" nazistenes jødeforfølgelser dette forumet?

Kanskje sitatet: "Den av dere som er uten synd, han skal kaste den første stein på henne!" Passer bedre?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror kanskje du undervurderer meg der! Vet meget godt i hvilken sammenheng sitatet først ble brukt. Det hindrer meg likevel ikke å bruke de kloke ordene i andre sammenhenger der de faktisk gir mening!

La sitatet snakke for seg selv, du!

K

Skrevet
Jeg tror kanskje du undervurderer meg der! Vet meget godt i hvilken sammenheng sitatet først ble brukt. Det hindrer meg likevel ikke å bruke de kloke ordene i andre sammenhenger der de faktisk gir mening!  

La sitatet snakke for seg selv, du!  

K

Knegg! :ler:

Gjest TomKrus
Skrevet

Tipper personen ikke var seriøs, men forsøkte å være morsom.

Skrevet

Hva godt kommer det ut av at man skal løpe som en falsk liten "samaritan" og fortelle "sannheter" om noen som er langt unna og ute av stand til å forsvare seg, og som ikke har fått sjangsen til å ordne opp selv? Eller for ikke å glemme kjæresten hennes som får annenhånds utroskapsinformasjoen uten å ha noen å konfrontere?

(Særlig ille blir det når disse "sannhetene" er basert på sms og partymail.)

Er det det du kaller å bry seg om sin neste?

Skrevet
...og hvor god venninne er hun når hun, som du selv sier, setter dere alle i en ubehagelig situasjon? Egoistisk møkkakjerring. Ta det opp med henne! Eller kutt henne ut.

Nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...