Gå til innhold

enkelt emner ved universitetet i Oslo

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen !! :P

Jeg er en 21 år gammel jente som vil studere.

Jeg har søkt på ulike studier ved universitetet i oslo, men kom ikke inn på noen av dem. Jeg tenke jeg kunne søke på enkelt emner fordi jeg hørte at det var lettere. Men nå er jeg redd jeg ikke skal komme inn på det heller. Er det noen som vet om det er lettere å komme inn på enkelt emner ved uio ? :-?

Det hadde hjulpet å høre noen meninger, på forhånd takk...!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig at du ikke kom inn da... :trøste:

Regn ut hvor mange poeng du har, og sjekk hva du kommer inn på da.. www.samordnaopptak.no :) alt står der, altså hvor mange poeng du må ha for å komme inn på de forskjellige studiene..

Litt håpløst å søke på medisin om du har gjennomsnitt på 3 feks ;)

lykke til i alle fall da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bært

Enkeltemner er førstemann til mølla, rett og slett. (Så lenge du eller er kvalifisert for studiet, selvfølgelig.)

Når UiO mot slutten av august ser hvilke emner som ikke er fulltegnet, legger de disse ut slik at alle kvalifiserte kan melde seg på, og da er det som sagt bare om å gjøre å være først ute...

Se ellers denne linken: Enkeltemneopptak ved UiO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kjedelig at du ikke kom inn da... :trøste:

Regn ut hvor mange poeng du har, og sjekk hva du kommer inn på da.. www.samordnaopptak.no :) alt står der, altså hvor mange poeng du må ha for å komme inn på de forskjellige studiene..

Litt håpløst å søke på medisin om du har gjennomsnitt på 3 feks ;)

Jeg søkte på britiske studier. Og i fjor måtte man ha 40 poeng, men i år hadde de gått opp til 45.8 og jeg hadde 45.5 poeng. Jeg er ikke langt unna, men det hjelper veldig lite når det bare er 20 plasser, og de alle er opptatt. Da jeg ringte de på skolen, så sa de at jeg kunne søke på enkelt emner, og det har jeg nå gjort. Men nå må jeg vente til 16 august for å få svar. Jeg er redd for at jeg ikke skal komme inn på det heller. Nå kommer poengrensene til å stige for hvert år som kommer, og kanskje jeg aldri kommer inn på det jeg har lyst til å gå på.

Nå går jeg bare å venter på 16 august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...