Gå til innhold

Noen som vil dele sine erfaringer med cipralex ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynnte på cipralex i dag mot sterk angst og tvang.

Vet selvfølgelig at medisiner fungerer forskelig fra person til person. Men hadde vært fint og lese om andres erfaringer med cipralex. Trenger ikke bare være negative erfaringer dere har, men også posetive erfaringer.

Hvor fort kjente dere noen virkning av cipralexen ?

Hvor fort kjente dere bivirkninger ?

Har cipralexen hjulpet dere?

Hva sliter dere med ? angst/tvang/depresjon ?

Anonymous poster hash: f6fbf...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Cipralex i 9 mnd og det har fjernet toppene og bunnene i forhold til depresjonen, mens angsten har nok bedret seg av Cipralex sammen med kognitiv terapi på dps.

De to-tre første ukene hadde jeg veldig sterke bivirkninger og var konstant skjelven og kvalm.

Det var vel først etter 3 mnd jeg merket at de funket på noe vis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex gjorde meg litt mer likegyldig, men jeg fikk likevel sterke depresjoner som satte meg helt ut. Men jeg har borderline i tillegg til tilbakevendenede depresjoner, og da fungerer ikke medisiner så godt, uansett. En annen ting er at jeg gikk opp 8 kg i vekt. Det tok litt tid å komme ned igjen da jeg slutta på pillene. Man tåler heller ikke like mye alkohol, så det er greit å være oppmerksom på om man drikker.

Anonymous poster hash: c5892...d15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort kjente dere noen virkning av cipralexen ?

Hvor fort kjente dere bivirkninger ?

Bivirkningene kom de første ukene. Det var ikke særlig gøy, men ikke uutholdelig heller. Etter halvannen måned begynte det å "lysne". Gikk litt opp og ned de neste ukene, men mest opp. Nå har jeg gått på de i fire måneder og den siste måneden har jeg endelig følt at de har full virkning.

Bruker de også mot angst og det som tar mest tid er å vende seg av med de dårlige reaksjonsmønstrene og "reglene" angsten har gitt meg. Med andre ord er angsten borte, mens konsekvensene av angsten henger litt igjen. Men baller ruller i positiv retning.

Føler ikke at jeg har blitt så "flat" som jeg trodde jeg skulle bli. Det jeg merker mest er at jeg tar mye lettere på ting. Jeg kan bli lei meg og nervøs fortsatt, men jeg blåser det ikke ut av alle proporsjoner, sånn som før.

Så ja, jeg føler det har hjulpet. Men er litt nervøs for å slutte på dem. Håper jeg har fått et positivt nok tankesett når den tid kommer til at det ikke blir så vanskelig.

Anonymous poster hash: 3466e...62e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...