AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #1 Del Skrevet 20. november 2014 Om jeg ikke får ca. 8 timer med søvn, så bli jeg og dagen min TOTALT ødelagt. Får jeg kun 5-6 timer på øyet, så føler jeg meg direkte syk. Det dunker bak øynene, kroppen/hodet er blytungt og jeg er på gråten, sint og sur hele dagen..Klarer ikke komme meg ut døra en gang enkelte dager jeg har sovet veldig lite. Min kjæreste derimot, han kan godt klare seg med så få timer, og virker ikke å plages nevneverdig i det hele tatt av det. Dette er kun et problem når jeg sover sammen med kjæresten min; jeg sover lett og han legger seg kl.24 og spretter opp kl. 06 for å dra på jobb. Hvorfor har mennesker så utrolig ulikt behov for søvn? Jeg er en person som legger vekt på en sunn livsstil der næringsrik, variert kost og regelmessig trening er en del av hverdagen. Han spiser uregelmessig, usunt og sitter på ræva det meste av tiden når han ikke er på jobb. Vanvittig frustrerende.. Anonymous poster hash: f022b...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 20. november 2014 #2 Del Skrevet 20. november 2014 Det er samme her. Folk har ulikt søvn behov rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 20. november 2014 #3 Del Skrevet 20. november 2014 Siden vitenskapen fortsatt ikke egentlig vet HVORFOR vi sover, annet enn at søvnmangel kan føre til både sykdom og død, så tviler jeg sterkt på at de har funnet ut hvorfor forskjellige mennesker har forskjellig søvnbehov. Til en viss grad har unger og tenåring høyere søvnbehov enn voksne og gamle, men annet enn det er det lite man vet om søvn. Jeg et litt motsatt av deg, jeg blir dårlig om jeg sover lenger enn 7 timer, og trives best med 6,5 timers søvn, selv om jeg fysisk KAN sove opp mot tretten timer på rappen uten å nødvendigvis våkne. Men har jeg sovet så lenge så er hodet bare bomull og resten av dagen ødelagt, uansett om jeg la meg i nitida på kvelden og står opp elleve-tolv på formiddagen, eller om jeg legger meg midt på natta og sover til neste ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #4 Del Skrevet 20. november 2014 Dette med søvnbehov er tricky, eller hva? Jeg trenger rundt 12 timer søvn for å føle meg noen lunde ok, men dette er en følge av en sykdomstilstand da. Samboeren min kan gjerne sitte oppe hele natten, og fungere fint dagen etter likevel. Selv om han jobber 100%. Vi har bare kommet frem til at "sånn er det bare". Ikke mye vi får gjort med det. Anonymous poster hash: 87871...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #5 Del Skrevet 20. november 2014 Hehe, nei si det:P Alle har sin måte å sove på har jeg funnet ut. Jeg kan godt lide meg gjennom en dag selv uten søvn(tror jeg må ha kaffe da, hehe), men til gjengjeld har jeg normalt et behov for mer enn 8t søvn, 9 som regel, gjerne 10. Jeg er også av slaget som ikke får sove før i 1-tiden uansett hvor trøtt jeg er. Sovner ikke inn rett og slett. Og skulle jeg finne på å legge meg 2-3 timer tidligere, så ender det opp med at jeg ikke får sove i det hele tatt:P Snedige greier. Men så lenge man dekke søvnbehovet sitt, uansett hvordan det er, så er nå det hovedsaken. Om samboeren din vekker seg så kan du be han være mer stille og forsiktig når han kommer oppi senga? Er jo også mange som velger å ha separate rom. Anonymous poster hash: b6592...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå