Gå til innhold

Er dette influensa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to dager siden fikk jeg vondt i halsen. Jeg hadde en brennende følelse, men ingen andre symptomer. Igår kveld var jeg helt tett i nesen, vondt i hodet og halsen, og når jeg våknet idag følte jeg meg helt elendig. Jeg har nesten ikke stemme, hodet verker, halsen verker og generelt hele kroppen verker. Jeg har frysninger, men ikke feber.

Kan dette være influensa?

Anonymous poster hash: 9670e...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok bare en kraftig forkjølelse, influensaen har ikke kommet enda!

God bedring:)

Anonymous poster hash: 1340b...7eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare en kraftig forkjølelse, influensaen har ikke kommet enda!

God bedring:)

Anonymous poster hash: 1340b...7eb

OK, så influensaen jeg har slitt med i 7 dager nå har egentlig ikke kommet enda.

Anonymous poster hash: 83cfb...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips å skille mellom kratig forkjølelse og influensa er;

Forkjølelse - Nese som renner, hoste, feber kan oppstå

Influensa - Nesen renner ikke, du har ikke hoste (tørrhoste kan oppstå), feber, kroppen verker og dårlig allmentilstand.

Det er nok mange som ikke klarer å skille disse to, men renner nesen, er det forkjølelse.

Anonymous poster hash: 74b5d...636
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halsvondt er vel ikke typisk for influensa. Kanskje du har en kraftig forkjølelse eller halsbetennelse?

Anonymous poster hash: 2ab5e...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

OK, så influensaen jeg har slitt med i 7 dager nå har egentlig ikke kommet enda.

Anonymous poster hash: 83cfb...875

Om du har fått viruset påvist, så har du sikkert årets sesonginfluensa. Hvorfor spør du om det, når du har fått påvist viruset??? Det kan komme random tilfeller, men vi sier at årets influensa "ikke har kommet ennå".

Her finner andre mye god info: http://www.fhi.no/tema/influensa/fakta-om-influensa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har fått deg en skikkelig forkjølelse ja. Det er faktisk lov å være syk, med "bare" en forkjølelse også. Før i tiden skulle man være sengeliggende og bli stelt med når man var forkjølet. I dag skal man absolutt klare alt man klarer til vanlig, både jobb og trening, selv om man er tydelig ute av form.

Når jeg har det som deg pleier jeg å ta et par egenmeldingsdager, sover masse, drikker te med honning, hostesaft, spiser c-vitaminer og prøver å slappe av mest mulig. På den måten blir jeg frisk på noen dager.

Tidligere fulgte jeg regelen "er det ikke feber så kan jeg gå på jobb", selv om allmenntilstanden var elendig. Resultatet var at jeg hanglet og hostet i ukesvis. Immunforsvaret får ikke bygget seg opp igjen skikkelig, og etter noen måneder ble jeg like dårlig igjen. Sånn var det hele vinterhalvåret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være influensa. Jeg fikk påvist influensa sist vinter. Slik var det: gikk fra frisk til ekstremt dårlig på et døgn ca. Vondt i hele hodet, alt var helt tett(bihuler, nese etc). Vondt i kroppen, feber i tre dager,kaldsvettet i flere døgn, helt ekstremt utmattet (måtte ligge i tre-fire dager). Etter to uker var jeg nokså frisk. Det kan nesten ikke sammenlignes med forkjølelse, det blir på en måte forkjølelse ganger ti.

Anonymous poster hash: 3f17e...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare en kraftig forkjølelse. Ved influensa kommer alle symptomene så godt som samtidig og du får feber og føler deg skikkelig elendig.

Det kan være lurt å ta det med ro et par dager ved kraftig forkjølelse, så bare kryp under et pledd og hold deg der et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamalt jungelord:

Om du trur du har influensa, då er du skikkelig forkjøla.

Om du trur du skal dø, då har du influensa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...