Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser du horoskop? Tror du at stjernetegnet du har, beskriver noe om deg som person? Jeg innrømmer at jeg leser horoskop i blader :wink: Noen ganger stemmer det og noen ganger ikke.. :roll:..

Videoannonse
Annonse
Gjest TomKrus
Skrevet

Nei, jeg tror ikke på det (ikke akkurat noe sjokk siden jeg ikke er jente), og tviler på at det finnes så mange hardcore astrolger som tror på horoskopene i blader heller, da disse sees på som helt uten verdi siden de ikke tar utganspunkt i det nøyaktige fødselsøyeblikket.

Gjest Poirot
Skrevet

Gidder ikke lese sånne i ukeblader. Og jeg tror egentlgi ikke på horoskoper. Men når man leser sånne lange mer generelle må jeg si at det er en god del persontrekk jeg kjenner meg igjen i.

Nei, jeg tror ikke på det (ikke akkurat noe sjokk siden jeg ikke er jente),

I Østen er det nok ikke kun kvinner som tror på slikt.

Gjest TomKrus
Skrevet
I Østen er det nok ikke kun kvinner som tror på slikt.
Vi er i Norge nå, og du trenger vel strengt tatt bare dra ut i Europa for å finne menn som tror på slik. Faktisk i organisasjonspsykologibøker jeg har lest står det nevnt at man ikke bør velge ut personal på bakgrunn av horoskop. Bare at dette nevnes eksplisitt tyder jo på at man har annet syn på dette i andre land.

Men ja, horoskop har en annen status i østlig religion og livssyn.

Gjest Hillary..
Skrevet

:o Jeg vet om menn som hører på astrologen på P4!

Norske. Bor i Oslo.

Jeg er ikke i tvil om månen og sola påvirker oss i hvert fall....

Mulig andre planeter når oss med sin energi også - dette kan jeg ikke nok om.

Skrevet

Jeg leser ikke horoskoper. Har egentlig ingen formening om det stemmer eller ikke, det interesserer meg bare ikke.

Gjest TomKrus
Skrevet
:o  Jeg vet om menn som hører på astrologen på P4!  

Joda, det er ikke bare kvinner som er gale i Norge. Det finnes noen menn og ;)

Jeg er ikke i tvil om månen og sola påvirker oss i hvert fall....

Det tror jeg også, men ikke nødvendigvis at de påvirker oss noe mer på fødselstidspunktet.

Skrevet

Jeg leser ikke horoskop i ukeblader, det tror jeg bare er oppspinn og tøv.

Men jeg tror også at solen og, månen påvirker oss.

Gjest Emera
Skrevet

Nei, horoskop bryr jeg meg ikke om.

Jeg vet det fins mange astrologer som mener seg å være seriøse, og stille dyptpløyende personlige horoskoper.

Men når de samme astrologene setter opp ukebladhoroskoper som kan stemme for hvem som helst, da klarer jeg ikke å ta dem alvorlig.

Skrevet

Ifjor stod det helt likt på mitt stjernetegn 2 uker på rad, så jeg stoler ikke på ukebladhoroskopene, men jeg liker å lese dem.. Jeg er en vær og mye av det som står om væren i Astrologi-bøker stemmer godt på meg.. Jeg synes det er spennende å lese om stjernetegn :wink:

Skrevet

Har heller ikke tro på ukebladshoroskopene, leser kun for underholdningen. Men mitt personlige horoskop stilt utifra nøyaktig fødselsøyeblikk har jeg opplevd å være skremmende nøyaktig. Det har jeg nå fått stilt to ganger og som astrologen sier så er et horoskop kun en pekepinn om hva som kan være veien å gå. Men til syvende og sist så er det mine valg som avgjør...

Gjest TomKrus
Skrevet
Har heller ikke tro på ukebladshoroskopene' date=' leser kun for underholdningen. Men mitt personlige horoskop stilt utifra nøyaktig fødselsøyeblikk har jeg opplevd å være skremmende nøyaktig. Det har jeg nå fått stilt to ganger og som astrologen sier så er et horoskop kun en pekepinn om hva som kan være veien å gå. Men til syvende og sist så er det mine valg som avgjør...[/quote']

Dumt spørsmål, men hvorfor har du fått stilt ditt personlige horoskop to ganger? Trenger noe slikt en oppdatering?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hopper som regel glatt over siden med horoskop..

Men en sjelden gang leser jeg for moro skyld,

stemmer som regel ikke... Og det som stemmer,

kunne godt passet til de fleste...

Men det som er beskrevet om Skytten generelt,

som er mitt stjernetegn passer faktisk bra til min personelighet :) Det er jo litt moro...

Skrevet

Har ikke noe tro på ukebladhoroskop, men jeg skulle gjerne blitt spådd engang.......

Skrevet

quote]

Dumt spørsmål, men hvorfor har du fått stilt ditt personlige horoskop to ganger? Trenger noe slikt en oppdatering?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke på horoskopene i ukeblader og motemagasiner og ikke følger jeg med på dem heller, siden jeg synes det er temmelig kjedelig lesestoff.

Gjest TomKrus
Skrevet
Fordi du kan ikke stille et perssonlig horoskop for år fremover' date=' alt har jo med dine egne personlige valg å gjøre. Jeg hadde en virkelig krise for tre år siden hvor jeg sto ved et veivalg. Ingen kunne gi meg noen svar, så jeg kontaktet en personlig astrolog, tilbrakte halvannen time med henne og fikk en pekepinn om rette veien å gå. Jeg mener du skal bruke et horoskpo som en veileder ikke en fasit. Det vil det aldri være, for meg hjalp det og det vet jeg det har gjort for andre. Nå sto jeg igjen ved et veivalg og følte jeg trengte et nytt horoskop. Jeg legger også tarotkort jevnlig for å få en pekepinn om hva som venter. Men det funker for meg, ikke nødvendigvis resten av verden.[/quote']

Jeg trodde det essensielle ved horoskop var fødselsøyeblikket, jeg, og det var det man tok utgangspunkt i. Kan ikke se at det endrer seg med tiden. Det eneste jeg kan se som endrer seg er astrologen du går til eller dens tolkninger, og hvis slikt endrer seg, ville jeg tatt alt med en klype salt.

Gjest Hillary..
Skrevet

Fødselsøyeblikket er avgjørende for å kunne si noe om en person - men for å kunne si noe om veivalg i livet må man kanskje vite noe om hvordan planetene står på et gitt tidspunkt, andre involvertes fødselstidpunkt osv.

Kanskje er det slik at man vurderer å gifte seg. Har man truffet riktig person - passer horoskopene sammen?

Er juni et godt tidspunkt for romantikk? Står solen i Venus eller jupiter?

Skal man få barn?

Gjest TomKrus
Skrevet
Fødselsøyeblikket er avgjørende for å kunne si noe om en person - men for å kunne si noe om veivalg i livet må man kanskje vite noe om hvordan planetene står på et gitt tidspunkt, andre involvertes fødselstidpunkt osv.

Kanskje er det slik at man vurderer å gifte seg. Har man truffet riktig person - passer horoskopene sammen?

Er juni et godt tidspunkt for romantikk? Står solen i Venus eller jupiter?

Skal man få barn?

Joda, men hvordan disse planetene vil stå på stjernehimmelen er ikke vanskelig for en astrolog å finne ut. De beveger seg ikke akkurat tilfeldig, så man kan forutse det laaaangt fram i tid. Så jeg kan ikke skjønne at man må stille et horoskop til, annet enn for å tjene mer penger. Eller at astrologen ikke klarer å komme opp med svar på spørsmål du ikke direkte spør om ("jeg, har lyst på barn. Hva sier stjernene om det?" er lettere å svare på enn å stille et horoskop som forutser slik lenge før det faktisk inntreffer og uten at du spør spesifikt om det. Uten ledende spørsmål er det ikke lett å komme opp med svar som brukeren lett svelger).

Gjest Anonymous
Skrevet
Har ikke noe tro på ukebladhoroskop' date=' men jeg skulle gjerne blitt spådd engang.......[/quote']

Ble spådd i kort en gang, av ei lokal dame som

driver med det... Men det var bare tull i mine

øyne, ingenting som stemte... Jo, var en ting som

var rett da, men.... Av alt det hun sa, så.... Nei....

Dessuten tror jeg ikke jeg vil vite noe om

framtiden min, den for komme når den

kommer. Surprise me :P

Noe jeg har stor tru på er Kinesologi,

det er ikke akkurat noe som ser fram i tid

i det hele tatt... Men man kan komme dit med

et "problem" av et eller annet slag, så snakker den

som driver med det med kroppen din, og kroppen

selv avgir svar. Ofte vet den mer om deg, enn du selv.

Dette har jeg prøvd hos ei dame 3 ganger, og funka

hver gang. To av gangene gikk hun også tilbake i tid,

for og finne "årsaken" til dette problemet, og det hun fant ut passet nøyaktig med hva som faktisk har skjedd og når det skjedde :) Fasinerende!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...