Gå til innhold

Kløe og svie nedentil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er syk, fikk påvist nyrebekkenbetennelse i går. Har til nå tatt 3 tabletter med antibiotika. Merket allerede etter første tablett en tykk, hvit utflod.. noe jeg ikke hadde tidligere på dagen. Det svir og klør masse akkurat nå, samtidig som jeg har nyrebekkenbetennelse som gjør at det føles som jeg må tisse hele tiden.. Merket også at jeg blødde når jeg var på toalettet sist. (Hadde mensen for 2 dager siden, så kan jo hende det var siste rest av det.. men jeg blødde ikke i går og såvidt litt dagen før)

Vet man kan få soppinfeksjon av antibiotika, men det kommer vel ikke etter første tablett? Det klør og svir helt j****, i tillegg til 39,4 i feber, hodepine, svimmel, kvalme.. greier nesten ikke å reise meg opp fra senga, alt blir helt svart og rommet snurrer rundt..

Om det er sopp, kan jeg ta medisiner mot det samtidig som jeg tar antibiotikaen? Eller må jeg vente med endt kur? Orker ikke å ha den kløen/svien i 10 dager..

Anonymous poster hash: 671ca...47d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå svir det enda mer, og kjenner konstant ut som jeg må tisse.. Er varmt og tisser rent blod.. Hvor lang tid tar det før antibiotika virker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremfor å spørre på KG bør du google "tiss blod", evt. dra rett på legevakt eller ringe fastlegen og be om akuttime (time på dagen) fordi du har høy feber, tisser blod, svie osv. Det kan være farlig å vente!

Anonymous poster hash: 882d1...8ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremfor å spørre på KG bør du google "tiss blod", evt. dra rett på legevakt eller ringe fastlegen og be om akuttime (time på dagen) fordi du har høy feber, tisser blod, svie osv. Det kan være farlig å vente!

Var hos legen i går, og fikk antibiotika. Men har ikke tisset blod før i dag (tatt tre tabletter) og har hatt mer svie enn hva jeg hadde i går. Så har jo fått medisiner mot dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går, og fikk antibiotika. Men har ikke tisset blod før i dag (tatt tre tabletter) og har hatt mer svie enn hva jeg hadde i går. Så har jo fått medisiner mot dette!

Ok, skjønner :-) Men som du sier, tisset du ikke blod før i dag. Så ring i det minste legen og si hva som skjer. I og med at det ikke er tatt ultralyd, CT eller hva man bruker for å sjekke urinveier og nyrer, kan det hende legen din mener du må utredes mer. Du vil få svar på hvor raskt medisinen skal virke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløen/svien og utfloden er nok soppinfeksjon, det andre er nok pga nyrebekkenbetennelsen. Antibiotika virker ganske rask så hvis du fortsatt ikke har merket bedring så hadde nok jeg ringt legen eller legevakt og hørt med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er værre i dag så synes jeg du skal ringe og forhøre deg med legen igjen.

Ang. Svien og kløen er nok det sopp ja, det kan komme ganske raskt etter oppstart av antibiotika. Gå på apoteket å spør farmasøytene om du kan bruke canesten samtidig som den typen antibiotika du bruker. Mest sansynlig går det fint, men de er eksperter på problemstillinger som det og har nok et svar til deg:) god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...