Gå til innhold

Utlendinger aborterer mer enn nordmenn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du mener JEG er naiv? Det er ikke jeg som ligger med menn som ikke kan å bruke kondom og må abortere barn jeg ikke har planlagt..

Anonymous poster hash: 28207...8d2

Føler du at det er din oppgave her i livet å fortelle andre hva som er rett og galt? At det du mener alltid er rett? Føler du det? :)

Anonymous poster hash: 37975...d97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen så spør jeg: tror du kondom er 100% sikkert? Ja eller nei.

Nei. Kondom er ikke 100% sikkert. Produsentene angir forskjellige verdier, ved riktig bruk så er kondom "nesten" 100% sikkert, men det er vanlig å si 95%. I tillegg anbefales sæddrepende krem, da er det noe slikt som 99%, men uvanlig å bruke. I tillegg bør kvinner som har uforpliktende sex bruke p-piller, som har en sikkerhet på ca 98%. Da kan du gange opp da: (1-0.05*0.02) = 0.999 = 99.9%. Og det er et konservativt anslag.

• Liker 1
Skrevet

Føler du at det er din oppgave her i livet å fortelle andre hva som er rett og galt? At det du mener alltid er rett? Føler du det? :)

Dersom det får folk til å tenke seg om og slippe å gå igjennom en uønsket graviditet eller abort, så ja!

Skrevet

Hvorfor kan ikke kvinnene bare bruke prevensjon eller unngå sex så slipper de abort?

Hvorfor skal du blande deg opp i hva kvinne gjør med kroppen sin?

Skrevet

Nyheten bare understreker behovet for at innvandrere må få prevensjonsveiledning så snart de ankommer landet (og kanskje vi kunne unngått en del barn født under asylsøknadbehandling også).

Klart det er et stort problem med høye aborttall på grunn av manglende prevensjon. Det belaster et allerede hardt belastet og ressurskrevende helsevesen. (Jeg er forresten tilhenger av abort, men også en større egenandel ved dette inngrepet.)

Og jeg lurer også på hvordan nymoralistene her reagerer på dette, nå som det har blitt trendy å fordømme "forsterdrap" (godt inspirert av Hollywood-produksjoner) og snakke om sorteringssamfundet.

Kritikken uteblir vel i dette tilfellet, da det gjelder primært "stakkars" afrikanske og asiatiske innvandrerkvinner.

Anonymous poster hash: 0b0ef...fc3
  • Liker 1
Skrevet

http://www.nrk.no/ho/hoye-aborttall-blant-innvandrere-1.12050696

Særlig asiatere og afrikanere. Hva synes du om det? Kan denne opplysningen bidra til flere fordommer mot dem?

Anonymous poster hash: f1e32...515

Alle som er ansvarlige nok å ta abort når de ikke har råd eller mulighet å oppdra et barn fortjener min respekt. Uansett rase og etnisitet. Alle som er egoistiske nok å tenke først og fremst på seg selv og ikke på barnet og setter det i verden uansett, synes jeg ikke noe om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sluttet å ta innleggene dine seriøst for lenge siden.

Skrevet

Igjen så spør jeg: tror du kondom er 100% sikkert? Ja eller nei.

Kondom er i utgangspunktet 100% sikker. All usikkerhet rundt kondom er knyttet til feilbruk og fysisk skade av kondom påført under samleie. Det er ingen mulighet for at sædceller kan snike seg gjennom en uskadet kondom.

Prevensjon er javnt over sikker; det er feilmarginer på de fleste, men med unntaket av tradisjonell spiral, er det ingen av dem som har usikkerhet knyttet til ordinær bruk; de har usikkerhet knyttet til feilbruk.

Abort ER ett problem; det bør være ett mål å begrense aborttallene så mye som overhode mulig. Men det må gjøres gjennom at man blir mere bevist rundt sex og familieplanlegging. Hvis man har ett bevist forhold til prevensjon, er det nesten ubetydelige tall av aborter som er nødvendig.

Sånn sett er høye aborttall hos innvandrergrupper mere ett symptom på ett problem enn selve problemet; det avdekker at innvandrerkvinner er ENDA dårligere enn allerede ubrukelige Norske på å kontrollere prevensjon. Og ja,i forhold til konsekvensen abort, er prevensjonsansvaret på henne.

Vi ser forbedringer, mye pga ny teknologi som P-stav, og vi kommer forhåpentligvis se mere i framtiden, men fokus må først og fremst ligge hos kvinner og menn på at de skal være bevist at sex har en egenverdi som best kan utnyttes med bevist valg rundt prevensjon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sluttet å ta innleggene dine seriøst for lenge siden.

Som om det er et problem for meg

Skrevet

I noen miljøer foregår det ofte voldtekt. Det er dessverre ikke uvanlig at feks jenter blir voldtatt av søskenbarn og onkler.

Anonymous poster hash: cc27d...dd9
Skrevet

Som om det er et problem for meg

Neppe, tror du har større problemer enn akkurat det.

• Liker 1
Skrevet

Er viktigere å forsvare fosterets rett til liv enn kvinners rett til å drepe

Anonymous poster hash: a3d44...6a0

Skrevet

Er viktigere å forsvare fosterets rett til liv enn kvinners rett til å drepe

Enn hvis det var hennes mann som tvang henne til det?

• Liker 1
Skrevet

Enn hvis det var hennes mann som tvang henne til det?

Fosterets rett til liv er alltid viktigere, noe annet ville vært i strid med ikke-aggresjonsprinsippet

Skrevet

Fosterets rett til liv er alltid viktigere, noe annet ville vært i strid med ikke-aggresjonsprinsippet

Si det til de mennene som tvinger kvinner til abort du.

Skrevet

Kondom er i utgangspunktet 100% sikker. All usikkerhet rundt kondom er knyttet til feilbruk og fysisk skade av kondom påført under samleie. Det er ingen mulighet for at sædceller kan snike seg gjennom en uskadet kondom.

Prevensjon er javnt over sikker; det er feilmarginer på de fleste, men med unntaket av tradisjonell spiral, er det ingen av dem som har usikkerhet knyttet til ordinær bruk; de har usikkerhet knyttet til feilbruk.

Abort ER ett problem; det bør være ett mål å begrense aborttallene så mye som overhode mulig. Men det må gjøres gjennom at man blir mere bevist rundt sex og familieplanlegging. Hvis man har ett bevist forhold til prevensjon, er det nesten ubetydelige tall av aborter som er nødvendig.

Sånn sett er høye aborttall hos innvandrergrupper mere ett symptom på ett problem enn selve problemet; det avdekker at innvandrerkvinner er ENDA dårligere enn allerede ubrukelige Norske på å kontrollere prevensjon. Og ja,i forhold til konsekvensen abort, er prevensjonsansvaret på henne.

Vi ser forbedringer, mye pga ny teknologi som P-stav, og vi kommer forhåpentligvis se mere i framtiden, men fokus må først og fremst ligge hos kvinner og menn på at de skal være bevist at sex har en egenverdi som best kan utnyttes med bevist valg rundt prevensjon.

Dette. Er grundig lei av at folk fraskriver seg ansvaret som om graviditet er noe som bare skjer helt tilfeldig og noe de er offer for.

Anonymous poster hash: b2c6d...c05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...