AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 http://www.nrk.no/ho/hoye-aborttall-blant-innvandrere-1.12050696 Særlig asiatere og afrikanere. Hva synes du om det? Kan denne opplysningen bidra til flere fordommer mot dem?Anonymous poster hash: f1e32...515
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Jeg får bare mer sympati for dem. Som du selv kan lese i artikkelen skyldes tallene blant annet økonomi og uvitenhet. Og hvorfor tror du denne gruppen har dårligere råd og er mindre opplyst? De undertrykkes av sine menn. Anonymous poster hash: 7a305...b0f 1
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 http://www.nrk.no/ho/hoye-aborttall-blant-innvandrere-1.12050696 Særlig asiatere og afrikanere. Hva synes du om det? Kan denne opplysningen bidra til flere fordommer mot dem?Anonymous poster hash: f1e32...515 Vel, jeg legger meg ikke noe opp i hvor mange aborter en dame har eller hennes kulturbakgrunn for øvrig. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Vel, jeg legger meg ikke noe opp i hvor mange aborter en dame har eller hennes kulturbakgrunn for øvrig. Hvorfor kan ikke kvinnene bare bruke prevensjon eller unngå sex så slipper de abort? Anonymous poster hash: 28207...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor kan ikke kvinnene bare bruke prevensjon eller unngå sex så slipper de abort? Anonymous poster hash: 28207...8d2 Har du i det hele tatt lest artikkelen? Vet du hva marginene er for graviditet ved kondombruk? Kan du noe om prevensjon generelt? For at prevensjon skal ha den graden av sikkerhet som oppgis i statistikken må den brukes korrekt, dette gjelder såvel hormonell som mekanisk prevensjon. Især kondomer har en mye høyere prosentsjanse for graviditet enn hva som oppgis, dette pga. feilbruk. Så står det da også noe om årsaker til aborter i denne gruppen i artikkelen. Prøv igjen, sier jeg bare. Her har du ikke fått med deg mye. Anonymous poster hash: 7a305...b0f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor kan ikke kvinnene bare bruke prevensjon eller unngå sex så slipper de abort? Anonymous poster hash: 28207...8d2 Prevensjon er ikke 100% sikkert Hvorfor gjør du dette til en generell abortdebatt egentlig? Anonymous poster hash: 37975...d97
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Har du i det hele tatt lest artikkelen? Vet du hva marginene er for graviditet ved kondombruk? Kan du noe om prevensjon generelt? For at prevensjon skal ha den graden av sikkerhet som oppgis i statistikken må den brukes korrekt, dette gjelder såvel hormonell som mekanisk prevensjon. Især kondomer har en mye høyere prosentsjanse for graviditet enn hva som oppgis, dette pga. feilbruk. Så står det da også noe om årsaker til aborter i denne gruppen i artikkelen. Prøv igjen, sier jeg bare. Her har du ikke fått med deg mye. Anonymous poster hash: 7a305...b0f Hvis de ikke kan å bruke kondom så får de la være å ha sex inntil de har funnet det ut da istedet for å abortere vekk friske fostre stadig vekk. Det gjelder uansett etnisk bakgrunn. Anonymous poster hash: 28207...8d2
Gjest Bud Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor kan ikke kvinnene bare bruke prevensjon eller unngå sex så slipper de abort? Anonymous poster hash: 28207...8d2 Fordi da får ikke mennene som voldtar dem 40 jomfruer når de kommer til "himmelen".
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Hvis de ikke kan å bruke kondom så får de la være å ha sex inntil de har funnet det ut da istedet for å abortere vekk friske fostre stadig vekk. Det gjelder uansett etnisk bakgrunn. Anonymous poster hash: 28207...8d2 Det er som regel mannen som gjør feil når kondom er involvert. Anonymous poster hash: 7a305...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Prevensjon er ikke 100% sikkert Hvorfor gjør du dette til en generell abortdebatt egentlig? Anonymous poster hash: 37975...d97 Må det være 100% sikkert for at argumentet mitt må være gyldig? Du setter da barnet bilen og kjører glatte veier vel vitende om at det ikke er 100% sikkert at man kommer velberget frem også? Anonymous poster hash: 28207...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Nå er det vel også slik at mange kvinner i denne gruppen regelrett nektes å gå til legen uten mannen med og nektes å få bruke prevensjon. Anonymous poster hash: 7a305...b0f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Det er som regel mannen som gjør feil når kondom er involvert. Anonymous poster hash: 7a305...b0f Riktig. Mannen gjør feil #1, kvinnen gjør feil #2 i det hun har sex men en som ikke klarer å tre på kondom. Moralen er å ikke ha sex med folk som ikke kan å tre på kondom, hvis man ikke er sikker på at de ikke kan det så la vær. Ingen som tvinger dem. Anonymous poster hash: 28207...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Må det være 100% sikkert for at argumentet mitt må være gyldig? Du setter da barnet bilen og kjører glatte veier vel vitende om at det ikke er 100% sikkert at man kommer velberget frem også? Anonymous poster hash: 28207...8d2 Absolutt. Det finnes ganske mange mennesker som har blitt gravid med prevensjon. Jeg har ikke et barn, så for meg er ikke det en problemstilling. Ikke kjører jeg eller har lappen heller. Det å bli drept i trafikken er dessuten ikke noe man kan sammenligne med å ta abort. Hva er grunnen til at du har så mye i mot abort? Uvitenhet vil jeg tro? Du føler at bare fordi at noe KAN bli et menneske så kan det ikke bli fjernet? De som tar abort tar heller ikke alltid sunne og friske fostre. Dette er dessuten noe man ikke kan vite at fosteret eller embryoet i mange tilfeller er friskt. Bedre å ta abort enn at barn vokser opp i dårlige hjem der foreldre ikke er i stand til å ta vare på de. Men dette ser du vel ikke fordi du er en skikkelig egoist som bare tenker på dine følelser til temaet og driter i alle du kjører over. Sant? Anonymous poster hash: 37975...d97 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Riktig. Mannen gjør feil #1, kvinnen gjør feil #2 i det hun har sex men en som ikke klarer å tre på kondom. Moralen er å ikke ha sex med folk som ikke kan å tre på kondom, hvis man ikke er sikker på at de ikke kan det så la vær. Ingen som tvinger dem. Anonymous poster hash: 28207...8d2 Du tror alle har sex frivillig? Og du tror at en kondom som er tredd på rett er 100% sikker også? Du er så uvitende at det er latterlig. Anonymous poster hash: 37975...d97 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Ettersom abort er lovlig i Norge og de fleste er enige i at det skal forbli lovlig, ser jeg ikke helt hvorfor det skal gi mer fordommer. Noen er imot abort, men det er vel likegyldig for dem om det er innvandrerkvinner eller norske kvinner som benytter seg av det. Enkelte aldersgrupper og enkelte deler av landet foretar abort oftere, uten at stigma stiger veldig av den grunn. Jeg synes likevel det er ille - jeg er for abort, men som en absolutt siste utvei. Noen ganger fungerer ikke prevensjon, men dette er marginale tilfeller - feilmarginen for kondombruk og p-piller tilsvarer oftest feil bruk, ikke "tilfeldigheter". Og jeg synes det er provoserende hvor mange voksne mennesker som ikke klarer å tilstå at de ikke brukte kondom, kondomet sprakk og de tok ikke angrepille, at de kanskje har droppet pillen en dag eller kastet opp osv. Det er jo stadig vekk nye tråder på KG der en kvinne er blitt gravid og "ikke vet hva som skjedde" for de brukte jo prevenasjon. Det er statistisk sett umulig at det er tilfelle for såpass mange. Det handler vel her om mangelpå opplysning, men denne informasjonen er jo tilgjengelige både igjennomskoelgang, organisasjoner, legen og internett. Akkurat der synes jeg faktisk man har et ansvar for seg selv. Og ja, jeg vet jo at mange kvinner er undertrykket av menn som ikke tillater det ene og det andre, men det er en diskusjon for seg hvordan man på generell basis kan bryte ut av et destruktivt ekteskap. Anonymous poster hash: b2c6d...c05
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Riktig. Mannen gjør feil #1, kvinnen gjør feil #2 i det hun har sex men en som ikke klarer å tre på kondom. Moralen er å ikke ha sex med folk som ikke kan å tre på kondom, hvis man ikke er sikker på at de ikke kan det så la vær. Ingen som tvinger dem. Anonymous poster hash: 28207...8d2 Nå er vel ikke kondombruken så høy i disse gruppene uansett, men jeg synes du virker sånn passe naiv. Anonymous poster hash: 7a305...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Absolutt. Det finnes ganske mange mennesker som har blitt gravid med prevensjon. Jeg har ikke et barn, så for meg er ikke det en problemstilling. Ikke kjører jeg eller har lappen heller. Det å bli drept i trafikken er dessuten ikke noe man kan sammenligne med å ta abort. Hva er grunnen til at du har så mye i mot abort? Uvitenhet vil jeg tro? Du føler at bare fordi at noe KAN bli et menneske så kan det ikke bli fjernet? De som tar abort tar heller ikke alltid sunne og friske fostre. Dette er dessuten noe man ikke kan vite at fosteret eller embryoet i mange tilfeller er friskt. Bedre å ta abort enn at barn vokser opp i dårlige hjem der foreldre ikke er i stand til å ta vare på de. Men dette ser du vel ikke fordi du er en skikkelig egoist som bare tenker på dine følelser til temaet og driter i alle du kjører over. Sant? Anonymous poster hash: 37975...d97 Det finnes mange som har kjørt ihjel ungene sine også, mener du at vi bør forby å kjøre bil med passasjerer også ettersom det ikke er 100% sikkert? Du vet at det ikke er 100% sikkert å kjøre bil? Anonymous poster hash: 28207...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Du tror alle har sex frivillig? Og du tror at en kondom som er tredd på rett er 100% sikker også? Du er så uvitende at det er latterlig. Anonymous poster hash: 37975...d97 Okay.. så nå har vi utvidet diskusjonen til å gjelde voldtekter også? Må kondom være 100% sikkert for at argumentet skal være gyldig? Anonymous poster hash: 28207...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #19 Skrevet 18. november 2014 Nå er vel ikke kondombruken så høy i disse gruppene uansett, men jeg synes du virker sånn passe naiv. Anonymous poster hash: 7a305...b0f Du mener JEG er naiv? Det er ikke jeg som ligger med menn som ikke kan å bruke kondom og må abortere barn jeg ikke har planlagt.. Anonymous poster hash: 28207...8d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #20 Skrevet 18. november 2014 Okay.. så nå har vi utvidet diskusjonen til å gjelde voldtekter også? Må kondom være 100% sikkert for at argumentet skal være gyldig? Anonymous poster hash: 28207...8d2 Igjen så spør jeg: tror du kondom er 100% sikkert? Ja eller nei. Anonymous poster hash: 37975...d97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå