havanaa Skrevet 17. november 2014 #21 Del Skrevet 17. november 2014 Forresten, Her kan du lese litt om andres erfaringer http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=182817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #22 Del Skrevet 17. november 2014 Forresten, Her kan du lese litt om andres erfaringer http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=182817 Tusen takk! Nå ble jeg litt deppa. Er student med ekstremt dårlig råd. Ser at de i den andre tråden går til forskjellig behandling, fysioterapaut, medisiner, leger og gynekologer. Det kommer ikke jeg til å ha råd til. Dessuten flytter jeg til utlandet om et halvt år, til et land med nytt språk. Videre behandling der blir sikkert enda dyrere og vanskelig. Håper jeg bare har noe som er enkelt å bli kvitt Anonymous poster hash: af88d...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havanaa Skrevet 18. november 2014 #23 Del Skrevet 18. november 2014 Tusen takk! Nå ble jeg litt deppa. Er student med ekstremt dårlig råd. Ser at de i den andre tråden går til forskjellig behandling, fysioterapaut, medisiner, leger og gynekologer. Det kommer ikke jeg til å ha råd til. Dessuten flytter jeg til utlandet om et halvt år, til et land med nytt språk. Videre behandling der blir sikkert enda dyrere og vanskelig. Håper jeg bare har noe som er enkelt å bli kvitt Anonymous poster hash: af88d...359 Er jo ikke sikkert du har det samme. Man får vel dekket en del av utgiftene hvis man går over et visst beløp tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 18. november 2014 #24 Del Skrevet 18. november 2014 Gikk inn på foreningen for endiometriose, men symptomene stemte ikke med mine i det hele tatt. På lista over symptomer var det bare én: smerter under sex, som stemte. Men du skriver hadde, betyr det at du er frisk i dag? Anonymous poster hash: af88d...359 Alle mine symptomer ble heldigvis(!!) borte etter en enkel operasjon Det er vel en sjangse for at det kommer tilbake dog. Det føltes virkelig håpløst i lang lang tid så jeg håper det er noe de kan gjøre for deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #25 Del Skrevet 18. november 2014 Alle mine symptomer ble heldigvis(!!) borte etter en enkel operasjon Det er vel en sjangse for at det kommer tilbake dog. Det føltes virkelig håpløst i lang lang tid så jeg håper det er noe de kan gjøre for deg også. Å, hva slags operasjon? Har bestilt legetime, så får håpe at jeg får time til gynekolog raskt. Men vedder på at det tar flere måneder. Anonymous poster hash: af88d...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 18. november 2014 #26 Del Skrevet 18. november 2014 De brente vekk slimhinner hvor blod hadde samlet seg og blitt infisert. To dager hjemme fra jobb, men et helt nytt liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #27 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg har vestibulitt. Det som var så rart hos meg var at jeg alltid har hatt smerter, kan ikke bruke tampong eller noe. Debuterte som 19 åring og det var dritvondt. Var også dritvondt når jeg prøvde med vibrator og lignende før det. Hadde likevel gjevnlig sex med kjæresten min da jeg var 24 år, men selve penetrasjonen måtte han bli fort ferdig med. Etter ca 2 år så våknet vi en sen lørdag morgen og var kåte. Vi koste litt og da han penetrerte meg var det ikke vondt. Det var omtrent helt borte. Helt fantastisk. Jeg var så lykkelig at jeg gråt. 3 år etter kom det tilbake for fullt Så nå vet jeg ikke min arme råd lenger. Men det jeg har lest at andre har gjort er at de har smurt inngangen i skjeden med xylocain en liten stund før sex (tretti min eller noe), og så skal da den bedøvende xylocainen gjøre det lettere. Etterhvert vil smøringen av xylocain få nervene til å roe seg, for de er visst i høyspenn eller noe slik at det skal ingenting berøring til i området før det gjør vondt. Hadde vært fint om du kunne komme tilbake med historie om hvordan det gikk hos gynekolog. Anonymous poster hash: e520d...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #28 Del Skrevet 8. desember 2014 Nå har jeg fått henvisning til gynekolog! Var hos legen i dag siden hun ikke hadde noen ledig time før nå. Da får jeg kanskje time hos gynekolog om 1-2 måneder. Jeg sa at jeg skulle ha henvisning til gynekolog. Legen sjekket derimot ingenting. Så er lang tid til jeg får sjekket det ut. Men skal prøve å huske å oppdatere! Anonymous poster hash: af88d...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #29 Del Skrevet 2. juni 2015 TS med en oppdatering. Måtte logge på med en annen bruker fordi jeg ikke fant igjen brukeren min. Jeg har nå fått henvisning, men er veldig skuffet. Gynekologen fant ingenting unormalt, tok både celleprøve og ultralyd. Da jeg forklarte om smertene sa han at han aldri hadde hørt om folk med smerter under sex, og det var ikke noe han kunne gjøre. Han bare snakket det bort på en måte. Da jeg fortalte at jeg hadde lest om de forskjellige diagnosene som vaginisme osv., sa han bare at han ikke trodde på vaginisme. Siden det var psykisk. Så nå har jeg vært både hos lege og gynekolog, men har ikke fått noe hjelp.. Hva blir neste steg for meg? Vil jo finne ut av dette.. Kan ikke ha sex, og synes det er kjedelig å ikke kunne ha kjæreste. Anonymous poster hash: 30723...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Invicta Skrevet 2. juni 2015 #30 Del Skrevet 2. juni 2015 Beklager å si det, men gå til en annen gynekolog. Han du har gått til er ubrukelig. "Aldri hørt om folk med smerter under sex". Hvilken stein har han bodd under de siste årene? Og å avfeie en kvinnes smerteopplevelse med at det er psykisk... Nei, han duger ikke. Finn en annen. Ring gjerne rikshospitalet og spør om de vet om noen i ditt område med litt peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #31 Del Skrevet 2. juni 2015 Okay, det skal jeg gjøre. Takk!! Har forresten bestilt en ny legetime den 04.06 for å snakke med en ny lege om dette. Synes ikke jeg blir tatt på alvor og irriterer meg at jeg aldri får noe svar. Vil begynne i behandling som fjerner problemet helt. Begynner å bli litt desperat! Dessuten flytter jeg til utlandet i juli og dermed har jeg ikke mye tid igjen. Henvisningen til gynekologen tok så lang tid, og når det viste seg å være en bomtur begynner jeg å få det litt travelt. En ny henvisning vil sikkert ta en evighet. Er det mulig å få henvisning raskere, uten å gå til privat gynekolog? Håper virkelig denne nye legen jeg skal til kan hjelpe meg. Anonymous poster hash: 30723...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #32 Del Skrevet 8. oktober 2015 Nå har jeg fått rekvisisjon til fysioterapaut, men skjønner egentlig ikke hvorfor. Fortsatt ingen svar fra lege eller gyno, så legen sa bare at jeg kunne forsøke fysioterapaut. Egentlig har jeg ikke råd til dette tullet. Hva er det en fysioterapaut egentlig gjør? Er det grunn til å dra til en, eller kan jeg bare google opp ting selv? Er det ikke bare trening en fysioterapaut driver med, så egentlig kan jeg bare google teknikker og slikt selv? Tror heller jeg bare går uten sex resten av livet, enn å tulle med dette. Er så lei og kommer ingen vei uansett hva jeg gjør. Har ikke penger til dyre behandlinger eller private klinikker. Anonymous poster hash: 30723...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #33 Del Skrevet 8. oktober 2015 Synes bare at jeg blir kastet hit og dit fordi ingen kan noenting. Først møter jeg en dum lege som ikke kan noe, som sender meg til en gyno som ikke kan noe, som sender meg tilbake til den dumme legen igjen som gir opp og sier at det ikke er noe å gjøre. Så må jeg finne en ny lege som selvfølgelig ikke aner hva han skal gjøre, men tipser meg om en fysioterapaut. Vedder på at hvis jeg bestiller time dit kommer jeg til å betale for ikke få noe hjelp og bli sendt tilbake igjen. Hvorfor tar det så lang tid å finne ut hva som er galt Er seriøs fattig student, og jeg har ikke råd til å betale masse penger for ingenting. Er frustrert nå, ahh. Ble veldig sutrete nå huff haha. Anonymous poster hash: 30723...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #34 Del Skrevet 8. oktober 2015 TS med en oppdatering. Måtte logge på med en annen bruker fordi jeg ikke fant igjen brukeren min. Jeg har nå fått henvisning, men er veldig skuffet. Gynekologen fant ingenting unormalt, tok både celleprøve og ultralyd. Da jeg forklarte om smertene sa han at han aldri hadde hørt om folk med smerter under sex, og det var ikke noe han kunne gjøre. Han bare snakket det bort på en måte. Da jeg fortalte at jeg hadde lest om de forskjellige diagnosene som vaginisme osv., sa han bare at han ikke trodde på vaginisme. Siden det var psykisk. Så nå har jeg vært både hos lege og gynekolog, men har ikke fått noe hjelp.. Hva blir neste steg for meg? Vil jo finne ut av dette.. Kan ikke ha sex, og synes det er kjedelig å ikke kunne ha kjæreste. Anonymous poster hash: 30723...783 Dette høres ikke ut som en særlig god gynekolog - og dette er ikke noe jeg sier ofte. Du bør definitivt oppsøke en annen gynekolog. Hva er begrunnelsen til legen om hvorfor du blir henvist til fysioterapeut? Dette hørtes noe rart ut, men nå har jo ikke jeg særlig kunnskap på dette området. Anonymous poster hash: fff10...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #35 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hvis jeg var deg ville jeg gått på legelisten.no. Finn en lege folk skriver at de liker, finn så en gyn folk liker. De har begynt med oversikt over de også. Man bruker noen ganger mer penger på å være kasteball i systemet enn å gå til en privat gyn. Bare sier det fordi jeg har opplevd det selv..Det er ikke alle som er like flinke, særlig med kvinnehelse. Anonymous poster hash: 65a26...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #36 Del Skrevet 8. oktober 2015 Begrunnelsen til legen var at han ikke viste noe om dette, så han skulle lete litt rundt på nettet for å sjekke om han kunne finne ut av hva jeg burde gjøre. Et par uker etterpå fikk jeg en sms der det sto at han hadde skrevet ut rekvisisjon til fysioterapaut. Men jeg måtte finne ut hvilken jeg skulle gå til selv. Aner ikke hvorfor jeg skal dit. Får kanskje råd til å dra til gyno/fysioterapaut etter jul eller i sommerferien. Så får se hva det blir til da. Har uansett ikke råd til å dra på noe slags behandling over tid hos fysioterapaut. Da må jeg eventuelt ta ut penger fra BSU, og det vil jeg ikke. Anonymous poster hash: 30723...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #37 Del Skrevet 8. oktober 2015 Så utrolig synd at du ikke har kommet til noen som møter deg på en ordentlig måte. Du burde sjekke med studentsamskipnaden din om de refunderer helseutgifter. Sio i Oslo refunderer alt opp til frikortgrensen. Jeg har slitt med smerter under sex selv, men hos meg var det at jeg ubevisst strammet musklene etter smertefullt samleie ++. Tror jeg brukte sånn to år med kjæresten for å langsomt lære meg å slappe av og få bort den automatiske spenningen i underlivet. Mye glidemiddel også sammen med bevisst avslapning der nede.Anonymous poster hash: 93f45...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå