Gå til innhold

Svetter så mye under armene:( Noe som kan hjelpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste året begynt å svette forferdelig mye under armene. Var ikke sånn før. Hjelper ikke med deodoranten jeg bruker nå. Er det noen som har en å anbefale? Eller andre råd som hjelper mot svette? Føler meg ekkel

Anonymous poster hash: 8de8a...1ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på apoteket :) Slet med det samme for noen år siden, og kjøpte en deo man tar på om natten om jeg husker rett, dem sted og lagde flekker på sengetøy så vær litt obs, så man vasker seg under armene om morgenen, men som den hjalp, og den dag i dag trenger jeg nesten ikke bruke noe, følte den sved bort svettekjertlene nesten :P ikke så vondt som jeg fikk det til å høres ut nå da, sved bare litt, men veldig effektiv :)

Anonymous poster hash: a9e8a...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på apoteket :) Slet med det samme for noen år siden, og kjøpte en deo man tar på om natten om jeg husker rett, dem sted og lagde flekker på sengetøy så vær litt obs, så man vasker seg under armene om morgenen, men som den hjalp, og den dag i dag trenger jeg nesten ikke bruke noe, følte den sved bort svettekjertlene nesten :P ikke så vondt som jeg fikk det til å høres ut nå da, sved bare litt, men veldig effektiv :)

Husker du hva den heter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det var aluminiumschlorid, 24hour stop eller noe :) Er lenge siden så er litt usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Botox kan hjelpe, om aluminiumsklorid (Stop-24 o.l) ikke hjelper nok.

2) Man kan alternativt prøve å fettsuge svettekjertlene, vet de kan gjøre det på Aviva helse bl.a.

3) Man kan også få henvisning til sykehus for å operere bort svettekjertlene, men dette vil gi relativt store arr.

4) Dridase tabletter kan skrives ut av en hudlege på registreringsfritak. Den har hjulpet meg masse.

Anonymous poster hash: 8a2f0...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svetter for en grunn, se over om det er noe endringer i kostholdet eller om du stresser mye. Aleminiumsklorid er ikke bra å bruke det er kreftfremkallende. Å operere bort svettekjertler er og ikke smart, man svetter for å regulere kroppstemperatur. Jeg ville heller ha hatt en boks med våtservietter i veska og tørket meg en gang iblandt og brukt en vanlig deo. Jeg bruke dove sin, den som er mer ut som en buttplug, msynes den hjelper, jeg svetter og mye, men velger å tro det er normalt for min kropp.

Anonymous poster hash: bbc2c...46c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bruker ikke 24 stop for evig, etter en liten periode hjalp det meg og jeg sluttet bruke det. gjelder sikkert og tablettene fra legen. det er ikke kult a ikke kunne ga i det man vil av klaer, og hele tiden vaere stresset over svette, og tro meg i sanne tilfeller hjelper ikke vaatservietter og dove deodorant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i det siste året begynt å svette forferdelig mye under armene. Var ikke sånn før. Hjelper ikke med deodoranten jeg bruker nå. Er det noen som har en å anbefale? Eller andre råd som hjelper mot svette? Føler meg ekkel

Så noen innlegg i Nytt og nyttig katalogen :) sjekk ut det.

Sitter med katalogen nå, og ser som tidligere at det er flere ting man ikke ante at man trengte.

Selges sikkert innlegg på apoteket også. Eller deo med magnesium eller aliminium. Spør på apoteket.

Anonymous poster hash: eb972...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svetter for en grunn, se over om det er noe endringer i kostholdet eller om du stresser mye. Aleminiumsklorid er ikke bra å bruke det er kreftfremkallende. Å operere bort svettekjertler er og ikke smart, man svetter for å regulere kroppstemperatur. Jeg ville heller ha hatt en boks med våtservietter i veska og tørket meg en gang iblandt og brukt en vanlig deo. Jeg bruke dove sin, den som er mer ut som en buttplug, msynes den hjelper, jeg svetter og mye, men velger å tro det er normalt for min kropp. Anonymous poster hash: bbc2c...46c

Det kan være en fordel med en minimumskunnskap før man kommer med bastante og udokumenterte påstander. Det ts beskriver er hyperhidrose (en sykdom der man lider av overdreven svetting). Da svetter man mye mer enn hva som er nødvendig for temperaturregulering. Det er uproblematisk å fjerne svettekjertler under armer i fht temperaturreguleringen, da kroppen fint klarer å kompensere dette på andre måter. Når det er sagt ville jeg gått for aluminiumsklorid, botox eller Dridase først, og ha operasjon som siste alternativ. Og nei, aluminiumsklorid er ikke kreftfremkallende. Da ville det ikke blitt solgt.

www.svetteklinikken.no

Her kan du finne mer info, ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter unormalt mye over hele kroppen. Prøvde Yerka og Stop24, men svettet bare mer på resten av kroppen. Årsaken til min svette er underliggende sykdom. Anbefaler å snakke med fastlege først.

Anonymous poster hash: d18c0...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aluminiumsklorid! Kjøpes på apoteket.

En deo du har på om kvelden før du legger deg og vasker av morgenen etter.

Så varer det i Noen dager i starten, når du merker at du begynner å svette igjen så har du på igjen ei natt.

Etterhvert vil du merke at det går lengre mellom hver gang du behøver å ha på.

Jeg f.eks trenger kun å ha på en natt annenhver uke nå. Dette reddet livet mitt, anbefaler på det sterkeste!

PS: aldri ha den på samme dagen du har barbert deg, det svir som f og du blir rød og irritert i huden..

Og det kløøør den natten du har på, men bare hold ut, det er verdt det! Og husk å vask av morgenen etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange svar og råd :) Har lest gjennom alle svarene og googlet litt. Var på apoteket i går for å kjøpe aluminiumsklorid, men de var utsolgt. Prøver det først, så krysser jeg fingrene for at det hjelper. Ser det har hjulpet mange andre i tråden :)

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deoderant hjelper ikke mot svette, bare lukt. I første omgang, kjøp heller en antiperspirant og se om det hjelper.

Anonymous poster hash: ec0bf...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deoderant hjelper ikke mot svette, bare lukt. I første omgang, kjøp heller en antiperspirant og se om det hjelper. Anonymous poster hash: ec0bf...7af

Antiperspirant inneholder aluminiumsklorid. Det er bare at de man får kjøpt på apotek (Stop-24, Aluminiumsklorid o.l) inneholder en sterkere konsentrasjon av det enn en vanlig aniperspirant. Yerka som man får tak i på Vita bl.a har også en sterkere konsentrasjon av aluminiumsklorid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...