Gå til innhold

Hjelp!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest heksa

Har fått spørsmål om å passe barnet til et vennepar i en uke.Han skal begynne i ny jobb og hun er innlagt på sykehus (rikshospitalet).Barnet er 5 år gammelt og må bo her hos oss,har selfølgelig sagt ja til det.Men han maser om betaling (mat.osv) hvor mye skal jeg eventuelt si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig ville synes det var vanskelig å ta imot betaling fra venner for en sånn tjeneste.

Men skjønner veldig godt at de ønsker å betale .. for det dere gjør for dem er selfølgelig uvurdelig.

En måte å gjøre det på er jo at de dekker opp f.eks. en tur til Tusenfryd el.. om dere har tenkt noe sånt.. og sender med litt kos etc. Det er jo ikke stort en 5 åring spiser.

Så får du heller si at de kan få gjøre opp med å invitere dere til middag el.. (Jeg pleier å si jeg tar det i vin jeg.. ) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innl *Fiona*

Tror ikke jeg hadde klart å ta betaling. På den annen side er dte ikke kult om de da til evig og alltid føler seg i gjeld. Jeg vill eikke tatt for kost og losji, for å si det sånn, men hva med å si hvis det går noe ekstra som nettopp tusenfryd, kino etc, så kan dere heller få igjen etter uka er omme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får du heller si at de kan få gjøre opp med å invitere dere til middag el.. (Jeg pleier å si jeg tar det i vin jeg.. ) :sjarmor:

:Nikke: Helt enig.

Jeg ville ikke tatt imot betaling i penger for tjenesten (ville ikke sett på det som en jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heksa

er helt enig med dere, vil ikke ta imot penger men han(faren) sier at vi må for maten, så tenkte jeg skulle si 50 kroner..eller blir det for dumt? Han kommer med barnet på søndag og da må jeg ha en sum sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chicca

vent til uken med barnepass er gått. dere sier dere ikke vil ta noe NÅ men bare vent til dere har passet grinerungen en hel uke da vil dere nok ha minst 80 kr timen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...