AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Del Skrevet 16. november 2014 Hei Har en klassevenn som dessverre har fått vannkopper, i en alder av 19. Flere av venninnene mine har sagt at jeg bør prøve å smitte meg selv ved å drikke av glasset hennes osv. Grunnen til dette er fordi jeg ikke har hatt vannkopper før, og om jeg får det mens jeg går gravid (forhåpentligvis om et par år ) kan man visst dø. Bør jeg? Anonymous poster hash: cc2c7...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 16. november 2014 #2 Del Skrevet 16. november 2014 Nei det bør du absolutt ikke. Du kan risikere å bli veldig syk. Voksne blir oftest mye dårligere enn barn av vannkopper og får ofte stygge arr. Be heller om å få Varicellavaksine, så slipper du å tenke på dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 16. november 2014 #3 Del Skrevet 16. november 2014 Min lege fikk vannkopper mens hun var gravid, og hun døde ikke. Jeg fikk som godt voksen, og jeg anbefaler det ikke!!! Det var fryktelig. Finns det vaksine, så ta den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #4 Del Skrevet 16. november 2014 Herlighet og dumme folk kan være..... For det første så smitter det ikke via spytt... Det smitter når koppene væsker, når de er tørre er smitten over. Du dør ikke om du får vannkopper som gravid, men det er en viss fare for skade på fosteret da. Du kan lett ta vaksine for å slippe å få vannkopper, gjør heller det.... Anonymous poster hash: fcfab...60c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 16. november 2014 #5 Del Skrevet 16. november 2014 Sikker på at du ikke har hatt vannkopper? Mener å huske at man kan få vannkopper uten andre symptomer enn at man er litt ute av form, og at man ikke trenger å få mer enn en eller to vannkopper som man kanskje ikke legger merke til.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 19. november 2014 #6 Del Skrevet 19. november 2014 Noen får to vannkopper mens andre får tredve. Hvis du i din barndom var i nærheten av andre med væskende vannkopper er det mye mulig du har hatt det uten å vite det. Når du blir gravid holder du deg unna folk som har vannkopper eller andre barnesykdommer osv. At man kan dø av vannkopper når man er gravid er ikke riktig, men fosteret kan ta skade av det. Det er dessuten mye mye verre å få barnesykdommer i voksen alder, enn det er å få dem i barndommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #7 Del Skrevet 19. november 2014 Hørt om vaksine? Det er en veldig kjekk ting.Anonymous poster hash: 7b6b8...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå