Gå til innhold

Hvor høy puls har du ?

Fremhevede innlegg

Gjest Daenerys
Skrevet (endret)

Min er på 53-54. Sliter ikke med svimmelhet eller lignende. Tipper den kan komme lavere også, jeg har ikke trent i det siste. For et par år siden, når jeg trente svært lite, var den på noe og 60.

Endret av Daenerys
Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Okey, da ser jeg at det er normal puls jeg har :) Takk for svar alle. Betryggende å vite at man ikke er alene om og ha så lav hvilepuls :fnise:

Endret av Heartbeat
Skrevet

Min hvilepuls er 94.

Er det normalt å ha så høyt? Spør fordi mannen min pleier også ha alt fra 90-94.

Anonymous poster hash: b487b...b5f

Skrevet

Er det normalt å ha så høyt? Spør fordi mannen min pleier også ha alt fra 90-94.

Anonymous poster hash: b487b...b5f

Nei, det er ikke normalt.. Jeg har høy hvilepuls. Aner ikke hvorfor, men legen jeg har nå bryr seg ikke så da får det bare være.

Skrevet

Nei, det er ikke normalt.. Jeg har høy hvilepuls. Aner ikke hvorfor, men legen jeg har nå bryr seg ikke så da får det bare være.

Hvilepulsen din er for høy, ja, selv om den ikke er alarmerende høy. Synes det er helt bak mål at legen din ikke tar dette mer seriøst. Det er ikke bra å gå med for høy hvilepuls over tid, da det sliter på hjertet. Hjertet jobber for hardt, og det er ikke sunt. Det kan være at du bare er stresset e.l., men det kan også skyldes andre sykdommer. Du burde insistere på å få en skikkelig sjekk hos legen.

Anonymous poster hash: 98704...17b

Skrevet

Hvilepulsen din er for høy, ja, selv om den ikke er alarmerende høy. Synes det er helt bak mål at legen din ikke tar dette mer seriøst. Det er ikke bra å gå med for høy hvilepuls over tid, da det sliter på hjertet. Hjertet jobber for hardt, og det er ikke sunt. Det kan være at du bare er stresset e.l., men det kan også skyldes andre sykdommer. Du burde insistere på å få en skikkelig sjekk hos legen.

Anonymous poster hash: 98704...17b

Hmm, får prøve å høre med han igjen da evt.

Men den har vært sånn så lenge jeg har kunnet måle puls, kan det fortsatt være en sykdom når det har vært hele livet nesten?

Skrevet

Jeg har aldri målt hvilepuls om morningen med en gang jeg har stått opp, men har målt med pulsklokke midt på dagen etter å ha ligget litt i ro og ligger da på mellom 47-55 en plass. Den er sikkert litt lavere om morningen. Tror det er helt normalt. :) Målte også pulsen en gang i eksamenstiden da jeg var skikkelig stresset, og da hadde jeg en hvilepuls på nettopp 90 :O Så stress gir absolutt høy puls.

Skrevet

Hmm, får prøve å høre med han igjen da evt.

Men den har vært sånn så lenge jeg har kunnet måle puls, kan det fortsatt være en sykdom når det har vært hele livet nesten?

Det kan jo være snakk om f.eks. høyt stoffskifte. Venninnen min hadde dette og fikk høy hvilepuls grunnet dette.

Skrevet

Det kan jo være snakk om f.eks. høyt stoffskifte. Venninnen min hadde dette og fikk høy hvilepuls grunnet dette.

Tror jeg har sjekket stoffskiftet faktisk.

Skrevet

Tror jeg har sjekket stoffskiftet faktisk.

Okei. Er ikke godt å vite, men det er nok lurt å sjekke opp i det. Siden legen ikke tar deg på alvor bør du spørr om å få komme inn til en annen lege. Si i fra når du bestiller time at du ønsker annet lege fordi du føler du ikke blir tatt på alvor. Det er helt lov å gjøre, alltid godt å skifte miljø og oppdage at en faktisk blir tatt på alvorlig. Har selv dårlig erfaring med lege som ikke tar en på alvor, blant annet en fastlege som ikke ville høre på hjertet mitt en gang en gang jeg hadde smerter i venstre arm/skulder. Ble begrunnet med den unge alderen min. Han ble skiftet ut som fastlege, for å si det sånn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...