Gjest Heartbeat Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Jeg ligger ofte på bare 45-47 i hvilepuls. Er det virkelig normalt ha så lav hvilepuls? Tror dere jeg kan lide av noen hjertesykdom?. Har jo nettopp vært på helsjekk hos legen og ingenting å sette fingeren på.. Der hadde jeg forøvrig 56 i hvilepuls.Fin hjerterytme og noe lav blodprosent da. Har sjekket ofte hjemme og her er den alltid lav Hva er deres hvilepuls?
Kragebein Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Har vært inn og ut av sykehuset pga høy og ujevn puls, nå som jeg har fått nye medisiner ligger hvilepulsen min på 70-80 I starten da jeg begynte å ta medisinene var den nede i 50 et par ganger, synes det var nesten litt ekkelt lite, men da var jeg vant til at den lå på rundt 120.
Ferny Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Min hvilepuls er alltid under 40. Har målt den til 35 på morgenen, men betyr ikke at jeg er syk (håper jeg). Mamma vil at jeg skal sjekke det ut da, mormor fikk jo pacemaker i ung alder pga. lav puls. Men hun følte seg jo dårlig, og det gjør ikke jeg. Og det er veldig individuelt hvordan hvilepulsen er. Og så kan man også trene på seg lavere puls. Noen igjen kan være ganske godt trent uten at hvilepulsen er veldig lav, så det er ikke noen fasit på det. Er det derimot sånn at du føler deg slapp/dårlig, så kan det jo være lurt å få sjekket om det har sammenheng med pulsen. Men synes det høres ut som om du har helt normal puls jeg. Og hvis de har hørt at hjerterytmen er fin, så tenker jeg at du ikke har noen grunn til bekymring. Har lest en del om dette på nettet da, i håp om å slippe unna legen. Så jeg har i hvert fall konkludert med at det bare er til å slappe heeeelt av.
Guadaloupe Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Du er nok bare veldig sprek vil jeg tro (trener du?), hvis du har normalt blodtrykk og normal blodprosent er det ingenting å bekymre seg for.
Nanami Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Min er 71 akkuratt nå. Ligger mellom 60 og 80 til vanlig.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Alt etter hvor jeg er. I fly f.eks. er den ofte flere tusen meter høy! Normal hvilepuls hos meg om morgenen er mellom 40 og 50. Makspuls på noe over 200. 1
Gjest Heartbeat Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Min hvilepuls er alltid under 40. Har målt den til 35 på morgenen, men betyr ikke at jeg er syk (håper jeg). Mamma vil at jeg skal sjekke det ut da, mormor fikk jo pacemaker i ung alder pga. lav puls. Men hun følte seg jo dårlig, og det gjør ikke jeg. Og det er veldig individuelt hvordan hvilepulsen er. Og så kan man også trene på seg lavere puls. Noen igjen kan være ganske godt trent uten at hvilepulsen er veldig lav, så det er ikke noen fasit på det. Er det derimot sånn at du føler deg slapp/dårlig, så kan det jo være lurt å få sjekket om det har sammenheng med pulsen. Men synes det høres ut som om du har helt normal puls jeg. Og hvis de har hørt at hjerterytmen er fin, så tenker jeg at du ikke har noen grunn til bekymring. Har lest en del om dette på nettet da, i håp om å slippe unna legen. Så jeg har i hvert fall konkludert med at det bare er til å slappe heeeelt av. Godt å høre at jeg ikke er alene om det Du er nok bare veldig sprek vil jeg tro (trener du?), hvis du har normalt blodtrykk og normal blodprosent er det ingenting å bekymre seg for. . Er endel svimmel og sliter med lav blodtrykk av og til. Men det er ikke hele tiden. Får slå meg til ro med at det er normalt. Stusset bare for min alltid er lavere enn de andre sin Men ser jo her at det kan være variasjoner Betryggende
Guadaloupe Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Godt å høre at jeg ikke er alene om det . Er endel svimmel og sliter med lav blodtrykk av og til. Men det er ikke hele tiden. Får slå meg til ro med at det er normalt. Stusset bare for min alltid er lavere enn de andre sin Men ser jo her at det kan være variasjoner Betryggende Jeg har selv til tider lavt blodtrykk og opplever at det svartner foran øynene mine når jeg reiser meg fort opp bla, er det noe du har opplevd? Lavt blodtrykk er ikke farlig så lenge det ikke blir for lavt, dvs. under 95 i systolisk trykk og under 55 i diastolisk trykk, da ville jeg ha begynt å bli litt bekymret. Selv har jeg hatt 100/60 og det har gått fint. Det viktigste er at du får orden på blodprosenten
Gjest Heartbeat Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 Jeg har selv til tider lavt blodtrykk og opplever at det svartner foran øynene mine når jeg reiser meg fort opp bla, er det noe du har opplevd? Lavt blodtrykk er ikke farlig så lenge det ikke blir for lavt, dvs. under 95 i systolisk trykk og under 55 i diastolisk trykk, da ville jeg ha begynt å bli litt bekymret. Selv har jeg hatt 100/60 og det har gått fint. Det viktigste er at du får orden på blodprosenten Har hatt det slik hele livet. Kan få det når jeg sitter også. Eller ligger. Ofte jeg må ta jerntilskudd. Men ellers er det ikke noe feil med meg. Har tatt utallige prøver, men intet gALt funnet. Får bare slå meg til ro med at det ikke er noe med hjertet.
Gjest Silverstream Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Så lenge man ikke plages, så er det bare bra med lav puls
Cata Skrevet 14. november 2014 #12 Skrevet 14. november 2014 Direkte hvilepuls har jeg aldri målt, men jeg sjekket pulsklokka da jeg hadde sittet helt i ro i ganske mange minutter og ventet på at treningstimen skulle starte og da var jeg nede i 52.
Gjest Heartbeat Skrevet 15. november 2014 #13 Skrevet 15. november 2014 Direkte hvilepuls har jeg aldri målt, men jeg sjekket pulsklokka da jeg hadde sittet helt i ro i ganske mange minutter og ventet på at treningstimen skulle starte og da var jeg nede i 52. Okey, kjekt å vite at man ikke er alene om det Kjæresten har alltid over 70 i hvilepuls
Gjest Heartbeat Skrevet 15. november 2014 #14 Skrevet 15. november 2014 Alt etter hvor jeg er. I fly f.eks. er den ofte flere tusen meter høy! Normal hvilepuls hos meg om morgenen er mellom 40 og 50. Makspuls på noe over 200. Ah, min likemann
Tindre Skrevet 15. november 2014 #15 Skrevet 15. november 2014 Ligger på ca 65. Trener ikke nå for tiden (dvs støttemedlemsskap..), makspuls er på ca 185. Normalt blodtrykk også, ca 115/75.
Gjest Sobril Skrevet 22. november 2014 #16 Skrevet 22. november 2014 Litt sjokkert over egen hvilepuls. Målte nettopp, og den er nærmere 90. Nå er jeg til og med i ganske god form. Blodtrykket er alltid bra ved målinger.
Gjest Runforit Skrevet 22. november 2014 #17 Skrevet 22. november 2014 Har ikke målt den på morgenen, men på dagen og da er den på ca. 50. Jogger hver dag og er i god form og har naturlig nok lav puls. Tipper den er en del lavere akkurat når jeg våkner.
zse09 Skrevet 22. november 2014 #18 Skrevet 22. november 2014 Ligger på 40-60 i hvilepuls. Skal sjekke det hos fastlege neste uke, var i blodbanken en tur og da reagerte de veldig på det Så tenker det er bedre å sjekke det enn å gå rundt å lure på det Jeg er forresten veldig dårlig trent
veraa94 Skrevet 23. november 2014 #20 Skrevet 23. november 2014 Da jeg trente som mest hadde jeg en hvilepuls på 36. Nå som jeg ikke trener like mye ligger den rundt 50.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå