Gå til innhold

Del absurde lærer- historier!

Gjest Livmora

Anbefalte innlegg

Kontaktlæren min på ungdomsskolen, som vi hadde i engelsk og matematikk, kom iblant med rasistiske "vitser" og kommentarer (det var ingen i klassen som ikke var etnisk norske). Da vi begynte med potenser snakket han om at potenser kunne være så mangt, og det kom vi til å finn ut snart. Etterfulgt av slesk latter.

En i klassen fikk beskjed om å løse en potensoppgave på tavla, og da han skulle skrive ut alle potensene 2 opphøyd i 15 eller noe, ble han stoppet av læreren som sa lattermildt at; neida, det trenger du ikke å skrive ferdig, er negerarbeid det vet du." Noen i klassen lo, mens mange av oss bare syntes det var rart.

Samme lærer hadde i løpet av de tre årene på ungdomsskolen brukt kun to bukser og to skjorter, og pleide å gå i tresko. I løpet av første halvåret vi hadde ham som lærer, inviterte han hele klassen med hjem for at vi kunne få se på alle de utstoppede dyrene han hadde i huset (i stua, soverommet, kjellerstua, gangen etc.). Var veldig stolt av at han hadde skutt alle disse dyrene selv (inkludert to gauper).

Den samme læreren satte også ned storesøsteren min fra 6 til 5 i engelsk fordi hun på tentamen skrev "bike" i stedet for det britiske "Bicycle" (han mente at britisk engelsk var det korrekte engelsk, alt annet var "pervertert engelsk" som han sa).

Naturfagslæreren på samme ungdomsskole var en lærer mange var litt redde for. Uvisst av hvilken grunn egentlig, men han var nesten to meter og ropte mer enn han snakket.....

En dag vi skulle ha naturfag, spurte han om, siden alle snart skulle bli konfirmert, noen hadde tatt ansvar og lært oss å lage hjemmebrent...

Ingen sa noe, hvorpå han erklærte: Dette må vi gjøre noe med. Gå ned på naturfagsrommet, nå skal dere så lære hvordan vi lager hjemmebrent! Så stormet han ut av klasserommet, og vi fulgte med ned på naturfagsrommet. Guttene i klassen likte dette veldig godt, hehe.

Anonymous poster hash: 0f971...f3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en lærer på videregående som overså meg totalt i timene. Når jeg rakte opp hånda, valge hun alltid noen andre til å svare (eller hun lot de to favorittelevene sine bare si svaret høyt selv om det var flere andre som lydig rakk opp hånda og ventet på å få svare, og attpåtil valgte hun ofte nettopp disse til å få svare når de faktisk rakk opp hånda også! Av en klasse på rundt 30 elever!).

Ettersom hun bare overså meg, ble jeg irritert, og valgte derfor å sette meg helt fremst, på midten, rett foran henne, og rakte opp hånda på hvert bidige spørsmål, og passet på å holde hånden så høyt og tydelig opp som det bare går an. Da sto hun bokstavelig talt og bøyde seg mot sidene for å se om noen andre rakk opp hånda, og hvis det kun var jeg som gjorde det, så sa hun "... ingen? Kom igjen nå!"

Så fikk vi standpunktkarakterene - jeg fikk 5, selv om jeg hadde 6 og 6/5 på alle prøvene og innleveringene. Vi hadde fagsamtaler i forbindelse med dette, og da presterte dama å si at "du får 'bare' fem fordi du ikke har vært muntlig aktiv i timene"!

Det endte meg en litt opphetet diskusjon, men jeg skjønte raskt at jeg ikke kom noen vei, og skrev i stedet en formell klage på karakteren. Enden på visa var at jeg ble satt opp i karakter, og læreren fikk seg en alvorsprat eller to med rektor :laugh:

Anonymous poster hash: 28dbb...d6b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...