Gå til innhold

Del absurde lærer- historier!

Gjest Livmora

Anbefalte innlegg

Har du hatt en spesiell lærer noen gang, som har skapt noen gode historier?

Hadde selv en lærer på ungdomsskolen som det luktet sterkt alkohol av flere ganger i uken. Flere ganger kunne man kunne høre det klinge i flasker når han satte fra seg sekken.

Vi hadde han blandt annet i sløyd, og det var en episode hvor vi alle leverte samme koppen til vurdering. Noen fikk 5 i karakter, mens andre fikk 2.

Har dere noen morsomme historier, fortell! :-)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ungdomsskolen hadde vi en lærer i religion med en sykdom som gjorde at han noen ganger måtte ta sterke smertesillende. En gang hadde han tatt litt mye, så han kom inn i timen med en gitar og underviste syngende. Det var en ganske morsom time, selv om vi ikke lærte så mye.

Anonymous poster hash: 09677...047
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt en spesiell lærer noen gang, som har skapt noen gode historier?

Hadde selv en lærer på ungdomsskolen som det luktet sterkt alkohol av flere ganger i uken. Flere ganger kunne man kunne høre det klinge i flasker når han satte fra seg sekken.

Vi hadde han blandt annet i sløyd, og det var en episode hvor vi alle leverte samme koppen til vurdering. Noen fikk 5 i karakter, mens andre fikk 2.

Har dere noen morsomme historier, fortell! :-)

Jeg hadde en litt eldre lærer som brukte høreapparat. Når det nye kullet begynte på skolen, var en av elevene hørselshemmet, og brukte også dermed høreapperat. I en av timene koblet læreren sitt høreapperat seg inn på elevens frekvens, og dermed hørte læreren alt som foregikk i klasserommet under, og ikke vårt eget. Det var en time med mye kjeft for bråk, mens vi i virkeligheten satt helt rolige og hadde prøve. Morsomt!

Anonymous poster hash: a9401...973

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På videregående (dette var i utlandet) så hadde vi en lærer med stort krøllete hår.

En gang kom han på skolen med masse sugerør i håret. "Det ble mange drinker i går då..." sa han mens han telte "1-2-3-4-5-6-7-8".

Samme læreren brukte alltid å si til oss der vi satt fortvilte og ikke fikk til matten: "Ikkje farlig då. Ikkje få panikk. Gi det litt kjærlighet då!" :)

Han var morsom. :)

Anonymous poster hash: 3b138...5d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme videregående så hadde vi en norsklærer som hadde med seg en dropspakke på skolen, alle i klassen fikk noen drops hver, og så skulle vi bruke dropsene (smaken, formen o.s.v) som inspirasjon til å skrive dikt.

Anonymous poster hash: 3b138...5d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsklæreren min på VGS mente hun hadde sett draugen.

Da hun var ung, skulle hun og noen venninner ro over til en øy, hvor det var fest. Det var tåkete, og plutselig hadde det kommet en diger trekantet skikkelse mot dem som nesten velva båten deres. Det var visst draugen.

En i klassen lurte på om det kansje ikke kunne vært en seilbål, svaret hennes da var "nei dette er så lenge siden, jeg er gammel, det fantes ikke seil på den tiden"

:fnise:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk på vgs hadde jeg en mattelærer som hatet meg helt uten grunn. En gang da vi hadde norsk var jeg inne på grupperommet hvor en venninne av meg satt og jobbet med matte og han skulle komme inn å gå over noe matte greier med henne. Da han kom satt jeg på bordet og da begynte han å kjefte på meg og si "Vi sitter da ikke på bordet!" enda det norsklæreren min var og sa "men... jeg er her og jeg har ikke noe i mot det." Jeg bare gikk ut og tilbake til klasserommet med norsklæreren min.

Etter på sa venninnen min at mattelæreren hadde satt seg på kanten av border, akkurat som jeg hadde gjort, sekundet vi hadde dratt fra gruppe rommet.

Dette var også læreren som gav meg 2 i matte etter jeg hadde lagt opp mot 3 hele året og fått 3 på tentamen. Kanskje han hater folk som er dårlig i matte? :P

Anonymous poster hash: a4102...35e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt eldre lærer som brukte høreapparat. Når det nye kullet begynte på skolen, var en av elevene hørselshemmet, og brukte også dermed høreapperat. I en av timene koblet læreren sitt høreapperat seg inn på elevens frekvens, og dermed hørte læreren alt som foregikk i klasserommet under, og ikke vårt eget. Det var en time med mye kjeft for bråk, mens vi i virkeligheten satt helt rolige og hadde prøve. Morsomt!

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattelæreren min kom litt for sent til timen, og virket ganske stresset mens han gjennomgikk noe greier på tavla. Etter ca 15 minutter tar han tingene sine, reiser seg opp, og sier høyt og tydelig "Men dere, jeg fikk et hjerteinfarkt i går jeg, tror jeg skal en tur til legen nå, hade" og gikk omtrent kappgang ut døra...

Han var generelt tidenes mest stressa rare fyr.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lærer på videregående som:

Sa karakterene høyt

Dro frem elever som var svake i faget

Brukte hele timen på universitetspensum

Alltid var for sen

Gikk etter 10 minutter for å flytte bilen sin

Andre syns han var kul. Jeg syns han vsr en idiot så jeg byttet klasse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskolelærerinna vår knuste tavla i sinne, løfta gutta ut etter genseren om de ikke gjorde som hun sa, lessa oss ned med lekser og oppgaver, og straffet meg om jeg hadde vært borte fra skolen i sykdom, ved å ydmyke meg der jeg måtte stå ved tavla og gjøre oppgaver som jeg ikke kunne forstå siden jeg hadde vært lenge syk. (Er lungeoperert, så var veldig ofte syk som liten) eller da jeg, foran fire klassetrinn fikk kjeft av lærerinna fordi jeg hadde kasta papir ute i naturen! Noen i klassen hadde sagt til lærerinna at jeg kasta papir i naturen, men det hadde jeg ikke gjort og ble kjeftet på, ydmyket og hånet av fire hele klassetrinn. Jeg var for flau og sjenert til å dra opp papiret som jeg hadde i sekken for å vise at jeg ikke hadde gjort det, men fått skylda for noe noen annen hadde gjort... Eller da hun fortalte om venninna hennes som hadde fått bendelorm, og at bendelormen til slutt kom ut i biter, og da noen i klassen spurte hvordan hun kunne vite at det var den som kom ut, så svarte hun at det kan dere tenke på neste gang dere spiser fiskeboller i hvit saus! I engelsktimene sa hun alltid: shut your mouth and keep it shut! Disse ordene runger i ørene enda når jeg husker på henne. Disiplin og skrekkhistorier, kjeftesmelling og forskjellsbehandling... Jepp, det var møringen det.... Hun er dessverre fortsatt lærer den dag i dag.... Vi ble flinke elever da, vi turte jo ikke annet..... Men ser jeg henne på gata,ser jeg ikke annet ei ondskapsfull heks.

Anonymous poster hash: d20e4...1e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskolelærerinna vår knuste tavla i sinne, løfta gutta ut etter genseren om de ikke gjorde som hun sa, lessa oss ned med lekser og oppgaver, og straffet meg om jeg hadde vært borte fra skolen i sykdom, ved å ydmyke meg der jeg måtte stå ved tavla og gjøre oppgaver som jeg ikke kunne forstå siden jeg hadde vært lenge syk. (Er lungeoperert, så var veldig ofte syk som liten) eller da jeg, foran fire klassetrinn fikk kjeft av lærerinna fordi jeg hadde kasta papir ute i naturen! Noen i klassen hadde sagt til lærerinna at jeg kasta papir i naturen, men det hadde jeg ikke gjort og ble kjeftet på, ydmyket og hånet av fire hele klassetrinn. Jeg var for flau og sjenert til å dra opp papiret som jeg hadde i sekken for å vise at jeg ikke hadde gjort det, men fått skylda for noe noen annen hadde gjort... Eller da hun fortalte om venninna hennes som hadde fått bendelorm, og at bendelormen til slutt kom ut i biter, og da noen i klassen spurte hvordan hun kunne vite at det var den som kom ut, så svarte hun at det kan dere tenke på neste gang dere spiser fiskeboller i hvit saus! I engelsktimene sa hun alltid: shut your mouth and keep it shut! Disse ordene runger i ørene enda når jeg husker på henne. Disiplin og skrekkhistorier, kjeftesmelling og forskjellsbehandling... Jepp, det var møringen det.... Hun er dessverre fortsatt lærer den dag i dag.... Vi ble flinke elever da, vi turte jo ikke annet..... Men ser jeg henne på gata,ser jeg ikke annet ei ondskapsfull heks.

Anonymous poster hash: d20e4...1e4

Høres fryktelig ut.

Anonymous poster hash: 639a6...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lærer på videregående som:

Sa karakterene høyt

Dro frem elever som var svake i faget

Brukte hele timen på universitetspensum

Alltid var for sen

Gikk etter 10 minutter for å flytte bilen sin

Andre syns han var kul. Jeg syns han vsr en idiot så jeg byttet klasse.

Du gikk ikke tilfeldigvis på en vgs i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Mattelæreren min kom litt for sent til timen, og virket ganske stresset mens han gjennomgikk noe greier på tavla. Etter ca 15 minutter tar han tingene sine, reiser seg opp, og sier høyt og tydelig "Men dere, jeg fikk et hjerteinfarkt i går jeg, tror jeg skal en tur til legen nå, hade" og gikk omtrent kappgang ut døra...

Han var generelt tidenes mest stressa rare fyr.

Også møtte han opp til time? Huff haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassen vår la sånne hvite lakris-kritt(smågodt) på hylla sammen med ordentlige kritt, og så på at lærer etter lærer prøve å skrive med det på tavla mens de klødde seg i hodet da det ikke virka :fnise: En lærer hadde for vane å gå rundt å bære på krittet, og etter en stund lurte han på hvorfor han ble så klissete på fingra :hoho:

Anonymous poster hash: 19a33...f83
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lærer som var "i mot" alle overvektige. Dette var på barneskolen og er en av de slemmeste menneskene jeg har hatt med å gjøre. Min bror som gikk i klassen over meg, som overhode IKKE hadde noe med min lærer å gjøre ble nevnt på alle foreldresamtaler vi hadde (læreren hadde med meg og min mor). "Ja, altså, det er jo ikke pent å være overvektig og ikke passe inn i de samme klærne som andre, du burde vel sette han på diett?" - slike kommentarer fikk min mor alltid på samtalene læreren skulle ha OM meg. Heldigvis lar ikke min mor noen plukke henne på nesen.

Samme lærer tok også med vekt på skolen, alle i klassen måtte veie seg, hun leste opp vekten høyt og målte bmi-en vår. Dette sa hun HØYT og tydelig, hvilke "funn" hun hadde gjort. Da gikk vi i 3.klasse.

Er mange flere eksempler med henne, men kan vel nevne et av de siste som gjorde at vi aldri så henne igjen; vi hadde gym med denne læreren. To stk hadde glemt gymklær; en jente og en gutt. Husker fremdeles navnet deres. De fikk beskjed at de SKULLE være med i gymtimen, men de fikk ikke lov å bruke buksen de hadde gått med hele dagen, så hun ba de gå inn i hver sin garderobe og ta av seg buksen for deretter å komme ut i undertøyet. Jenten i klassen hadde en pologenser på seg, hun kom ut i truse og polo, en grønn polo. Kan til og med huske fargen. Hun prøvde å dra poloen nedover så ingen skulle se trusen hennes mens hun gråt. Da fant læreren på at vi skulle leke elefant, så vi alle måtte ta armene opp for å få til en snabel. Husker denne jenten gråt og gråt og gråt da alle fikk nå se trusen hennes siden armene skulle være oppe :( dette var i 5/6.klasse. Heldigvis var moren til denne jenten med i FAU.

Edit: rettet elegant til elegant. Leste nå at ts ville vi skulle dele noen gode historier. Beklager, dette er bare triste :( leste ikke HI godt nok.

Endret av HenLu
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...