Gå til innhold

Funkygine

nurse07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, 2ney skrev:

https://www.funkygine.com/2018/01/31/jeg-er-ikke-ute-etter-a-svekke-vixen-eller-andre-bloggere/ 

Hva synes dere om siste blogginnlegg? 🤔 Jeg synes det var litt krast mot Ulrikke Falch...

Virker som funkygine føler seg truffet av kritikken. Men etter det lille jeg har fått med meg så trenger hun ikke det. Hun fronter jo rå styrketrening og oppskiftene hun legger ut er jo skikkelige måltider. Og flere treningsbloggere er i den kategorien. Fotballfrue fronter/har frontet litt usunt forhold til trening og mat, og treningsbloggere før har vel kanskje også gjort det. Proteinpannekaker og det å leve på luft og kjærlighet er jo kanskje litt "ut" nå?

Også blir det dumt å spørre om ikke Ulrikke Falch hadde andre til å påvirke henne. Nedlatende. For hvem vil vel (som en usikker tenåring) være som foreldrene sine, eller vennene sine, når man kan strebe etter å være Fotballfrue?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
6 minutter siden, Lidis88 skrev:

Er det noen som vet når hun har termin? :)

Hun er vel 7 mmd på vei nå,tror jeg.

Konkret dato har hun vel aldri sagt.

Endret av J..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, J.. skrev:

Hun er vel 7 mmd på vei nå,tror jeg.

Konkret dato har hun vel aldri sagt.

Mener de sa juli eller august på GMN i går men erlitt usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hørt om denne bloggeren før bloggerne, jeg ser jo at det er en treningsfreak som kanskje overdriver kroppsfokuset en del,  men nå ligger det en artikkel på vg selv jeg ble overrasket over. Hun vil ikke se seg selv naken, og sliter med å akseptere at kroppen legger på seg noen kilo, at den blir svakere og dvaskere, og hun orker ikke sex med mannen før hun plutselig gjør det. Ser at artikkelen er fra mars en gang og at jeg er sent ute, men too much information det her, både tankene om sexdelen og de negative tankene om gravidkroppen ellers. Hun nevnte jo de samme tingene på bloggerne også, hva er vitsen med det, lider hun av en spiseforstyrrelse eller noe jeg ikke har fått med? Er ikke normalt å klage så over det til alle som vil lese. 

https://www.vg.no/rampelys/i/e1yl0y/gravide-funkygine-om-tabutema-vil-ikke-se-meg-selv-naken

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Hadde aldri hørt om denne bloggeren før bloggerne, jeg ser jo at det er en treningsfreak som kanskje overdriver kroppsfokuset en del,  men nå ligger det en artikkel på vg selv jeg ble overrasket over. Hun vil ikke se seg selv naken, og sliter med å akseptere at kroppen legger på seg noen kilo, at den blir svakere og dvaskere, og hun orker ikke sex med mannen før hun plutselig gjør det. Ser at artikkelen er fra mars en gang og at jeg er sent ute, men too much information det her, både tankene om sexdelen og de negative tankene om gravidkroppen ellers. Hun nevnte jo de samme tingene på bloggerne også, hva er vitsen med det, lider hun av en spiseforstyrrelse eller noe jeg ikke har fått med? Er ikke normalt å klage så over det til alle som vil lese. 

https://www.vg.no/rampelys/i/e1yl0y/gravide-funkygine-om-tabutema-vil-ikke-se-meg-selv-naken

Oversharing'en hennes stopper ikke der - hun har jo skrevet på bloggen at eksmannen var utro etter noter med både den ene å den andre.

Trenger vi å vite det?

Artikkelen viser også at det ikke bare er "uheldig klipping" eller "vanlige tanker ingen tørr å si" men noe dypere enn det.

Det er jo ikke normalt at en midlertidig situasjon som ett svangerskap jo er,kreve så mye av deg at du ikke orker å se på deg selv i speilet på 9 mnd pga økt vekt..

Bullshit at det er normalt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adinterim

Jeg har lenge ment at dette treningshytseriet som har foregått de siste årene ofte skjuler en spiseforstyrrelse/eller noe i den duren. Jenter og gutter blir heiet fram for det de får til på treningsfronten, når hverdagene deres baserer seg på hva de skal spise når, proteiner og karbohydrater og fett, i forhold til den svært intense treningen de planlegger for uken. Alt må vises på sosiale medier, for å heies fram. Og vi heier, og vi heier, for de er jo bare "sunn". 

Funkygine er et prakteksemplar på at denne "sunne livsstilen" som er poppis for tiden aldeles ikke er helt psykisk bra for mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, adinterim skrev:

Jeg har lenge ment at dette treningshytseriet som har foregått de siste årene ofte skjuler en spiseforstyrrelse/eller noe i den duren. Jenter og gutter blir heiet fram for det de får til på treningsfronten, når hverdagene deres baserer seg på hva de skal spise når, proteiner og karbohydrater og fett, i forhold til den svært intense treningen de planlegger for uken. Alt må vises på sosiale medier, for å heies fram. Og vi heier, og vi heier, for de er jo bare "sunn". 

Funkygine er et prakteksemplar på at denne "sunne livsstilen" som er poppis for tiden aldeles ikke er helt psykisk bra for mange. 

Ortoreksi blir jo kalt den fjerde spiseforstyrrelse, den går ut på trening og sunnhetshysteri, var vel minst to bloggere som for noen år siden innrømte at treningen deres bare var en annen måte å ha kontroll over spiseforstyrrelse på.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
På 12.4.2018 den 9.52, adinterim skrev:

Er enig i at for mye fokus på trening og mat er ikke helt bra, men har inntrykk av at Jørgine er mer avslappet til mat enn mange andre treningsfreaker. Hun spiser både snop og andre usunne ting og lever godt med det. Jeg har fulgt et par andre fitnessdamer på insta som la ut bilder av mat som kun besto av kylling og brokkoli. Både trening og matregime var så ekstremt at jeg orket ikke følge de lenger. Der synes jeg Jørgine er mye bedre og hun fokuserer også på at man kan trene hvor som helst med enkelt utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at Jørgine i utgangspunktet er født med en atletisk fysikk, hun la jo ut et bilde for en stund siden der hun var svært ung men hadde tydelig sixpack. Som en annen skriver spiser hun mye og variert, og er nok vant til å «spise hva hun vil». Når hun går gravid oppfører kroppen seg plutselig anderledes enn den pleier, hun er ikke den typen som får en liten kul på magen og som man nesten ikke ser er gravid. 

Jeg kan godt forstå at det er uvant og kan være vanskelig å forholde seg til, samtidig tenker jeg at det er viktig å ikke la kroppshysteriet ta helt overhånd heller. Hun har jo vært igjennom det to ganger før og vet at hun vil få «kroppen sin tilbake» 

Merker jeg er litt delt, tenker det er fint å være ærlig om følelsene sine men mener også at hun som forbilde for mange unge har et ansvar for å tone det noe ned. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12.4.2018 at 9:52 AM, adinterim said:

AMEN!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Indyy skrev:

Hva er greia m at den familien "aldri" har på klær? Alle gutta går i boxer'n. 

Høy selvtillit. Spesielt er det uansett.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, nyher skrev:

Bra m høy selvtillit, men syns barna bør kle på seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nyher skrev:

og et ekstremt kroppsfokus

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hege899 skrev:

og et ekstremt kroppsfokus

Nei nå må vi slutte å vri og vende alt til negative .. mine brødre går slik hjemme også.. De er ungdommer. Tenker de har et avslappet forhold til kropp jeg, som går uten klær som den mesh avslappende og naturlige ting i verden. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kriska skrev:

Nei nå må vi slutte å vri og vende alt til negative .. mine brødre går slik hjemme også.. De er ungdommer. Tenker de har et avslappet forhold til kropp jeg, som går uten klær som den mesh avslappende og naturlige ting i verden. 

Forskjellen er vel at d ligger ute på nett, tenker mest på barna. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...