Gå til innhold

Funkygine

nurse07

Anbefalte innlegg

Diamant20 skrev (19 timer siden):

Det er veldig leit at du mistet barnet ditt.❤️ Samtidig er det alltid noen som har det verre, og du er sikkert heldigere på noen punkter der Jørgine ikke er så heldig. Og trigger det deg må du avfølge, det gjør jeg hele tiden med personer som trigger mine ting. 

Jeg har forstått det sånn at hun så frem til noe spesifikt til vinteren som hun gledet seg veldig mye til. Jeg blir også skuffet om noe jeg gleder meg mye til blir avlyst, selv om jeg får tatt det igjen. I tillegg er det også sånn som en annen nevner at det er jo ikke bare graviditeten som må gjennomføres, det er jo en liten baby som må tas vare på, kroppen må komme tilbake for å tåle belastningen, et lite barn som ikke tåler at mamma er borte tidlig med en gang (hun har vært åpen om at hun ammet yngste i flere år) også krever det mer på hjemmebane med 4 unger, vs 3, spesielt når de er så spredd i alder. 

Kan du dokumentere? 

Men kan man ikke få lov å synes at det er kjipt å ikke passe egne klær, selvom man har råd til nye? Jeg vil egentlig si at alle her i Norge er privilegerte, men det er ikke sånn at man ikke har lov til å klage likevel. Det er kjedelig når det skikkelig stress på jobb, og du er fullstendig utslitt når du kommer hjem, allikevel er det ingen som pleier å kommentere at du har jobb i det minste. Man snakker selvfølgelig ikke om sånne ting til hun som akkurat har mistet jobben sin, men Jørgine må da få klage over det hun synes er kjipt på SINE kanaler, på samme måte som at de som elsker å være gravid snakker om det på sine kanaler. 

Jeg hadde skjønt kritikken om hun klaget direkte til en som har mistet barnet sitt, eller en som var ufrivillig barnløs. Men man ser jo her i tråden at det ikke er akseptert å ikke like å være gravid. Jeg tror det er viktig at noen snakker om det også, for det er mange som blir usikre fordi de ikke liker å være gravid, og kanskje kan det forhindre svangerskapsdepresjon. 

Joda skjønner det, men å klage over at man er "feit" når man har blitt større på grunn av at man har et lite barn liggende inni kroppen, er ikke riktig.

Man er ikke feit fordi man er gravid...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Joda skjønner det, men å klage over at man er "feit" når man har blitt større på grunn av at man har et lite barn liggende inni kroppen, er ikke riktig.

Man er ikke feit fordi man er gravid...

Nå har ikke jeg sett episoden dere snakker om. Men for henne tror jeg det egentlig handler om at med stor mage får hun ikke gjort det hun pleier og elsker.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Nå har ikke jeg sett episoden dere snakker om. Men for henne tror jeg det egentlig handler om at med stor mage får hun ikke gjort det hun pleier og elsker.

Og at hun har en rundere kropp pga graviditeten, istedenfor den synlige sixpencemagen hun er vant til å ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (4 minutter siden):

Og at hun har en rundere kropp pga graviditeten, istedenfor den synlige sixpencemagen hun er vant til å ha.

Jeg tror det har mer med at hun er vandt til å gjøre ting hun ikke får gjort, på samme måte som at mange gravide synes det er leit at de ikke får gjort ulike ting pga bekkenløsning, ikke får jobbet eller lignede. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (22 timer siden):

Jeg er drittlei dama. punktum.

Hun er da verdens enkleste å unngå? Jeg har henne ikke på noen plattformer og ser ikke på TV-programmet, så det lille jeg vet om henne har jeg herfra. Om jeg hadde vært så lei hadde jeg bare latt være å åpne denne tråden. Isipisi. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (20 timer siden):

Hun er da verdens enkleste å unngå? Jeg har henne ikke på noen plattformer og ser ikke på TV-programmet, så det lille jeg vet om henne har jeg herfra. Om jeg hadde vært så lei hadde jeg bare latt være å åpne denne tråden. Isipisi. 

Du hadde tydligvis et skrikende for å fortelle med det.  Hvorfor det da?

Men neida ikke lett å unngå dama, hun er avbildet på brødposer etc.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (3 timer siden):

Skrikende, hva? Jeg kommer da bare med en kommentar. 

Så la være å kjøpe brødet hennes, da? Som sagt, isipisi, om man da ikke ønsker å la seg irritere. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (På 26.11.2021 den 19.22):

Så gå forbi brødet? Ser ikke problemet. Hvorfor gidder du å irritere deg over noen du ikke kjenner eller har noe med å gjøre. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (21 timer siden):

Spiser ikke du kun loff?! :sjokkbla:

:hoho: 

Jo..egentlig, :sjenert: men jeg prøver hardt å bli kneipp. :ler: 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett 5 episoder av sesong 3. Det eneste det handler om er om de skal få et barn til, og hundene. Så ufattelig kjedelig! Timer jeg aldri får igjen… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sh999 skrev (På 2.12.2021 den 16.48):

Strippe show i baby shower? Herregud så kleint 😱

Ja, der syntes jeg synd på henne. Så upassende… Liksom, hvem er babyshoweren for? Jørgine, eller gutta boys? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisne skrev (19 timer siden):

Ja, der syntes jeg synd på henne. Så upassende… Liksom, hvem er babyshoweren for? Jørgine, eller gutta boys? 

Nå kjenner de gutta henne veldig godt da, og de vet nok hva hun synes er morsomt og ikke :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norskehavet skrev (2 timer siden):

Nå kjenner de gutta henne veldig godt da, og de vet nok hva hun synes er morsomt og ikke :)

Så ikke ut som at hun hadde det så kjekt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...